Vinurile

Ma intrebai Bogdan de ce in studiul Brandient realizat pentru Businessweek despre valoarea brandurilor romanesti au iesit brandurile de bere in primele branduri, iar cele de vin deloc. Raspunsul este din pacate simplu, si in acelasi timp trist pentru mine, ca si consumator de vin, si nu de bere (urasc “burta de bere” care infloreste exploziv dupa 35 de ani..).
Foarte pe scurt, a fost un studiu de masurare a valorii financiare a brandurilor. In cazul vinurilor brandurile sunt cel mai adesea in situatii ciudate: mai multi producatori au acces la acelasi brand, brandurile au situatii financiare plasate in mai multe companii etc. Acelasi motiv pentru care nu a intrat in studio celebrul brand romanesc, adevarat crucisator al gerontologiei mondiale, Gerovital, care este in acest moment in proprietatea a patru producatori, pe diverse componente (beauty, suplimente alimentare etc.).
Principalul impediment a fost deci accesul la date financiare. Studiul a fost realizat doar pentru brandurile care si-au dat acordul si au pus la dispozitie pentru Brandient datele financiare, de marketing etc.
Ideea principala este aceea ca brandurile de vin au situatii de mk mult mai putin bine structurate decat cele de bere. Brandurile de bere sunt la companii multunationale, care au atat datele de marketing cat si cele financiare foarte bine puse la punct. Brandurile de vin sunt intr-o situatie mult mai nefericita.
Pe de alta parte, in cazul brandurilor de vin arhitectura de brand este mult mai haotica. Brandul umbrela Murfatlar este alimentat de mult mai multe componente, de asemenea mai greu de controlat: producator, podgorie, soi, denumire etc.
As vrea ca brandurile romanesti de vin sa urce cat mai repede, mai ales ca avem produse cu adevarat bune. Multe din vinurile romanesti de middle sunt mult mai bune decat cele frantuzesti de entry level. Dar aceastea din urma beneficiaza de umbrela brandului global “vinuri frantuzezti”..

Anunțuri

9 gânduri despre “Vinurile

  1. Pingback: Core Target - Business blog with Bogdan Gavrila » Blog Archive » Aneta Bogdan, Stefan Liute and Bogdan Liute turned on by Dan Petre

  2. Apropo de „vinurile frantuzesti” si de brandul lor global, uite ca ajungem la problema brandului de tara.
    Cum crezi ca va ajuta studiul asta in contextul in care stiu ca Aneta Bogdan este implicata in discutiile aferente :)?

  3. Pingback: Core Target - Business blog with Bogdan Gavrila » Blog Archive » Aneta Bogdan, Stefan Liute and Bogdan Branzas turned on by Dan Petre

  4. Apropo de „umbrala globala”, de anul asta a inceput un efort de promovare in comun a vinurilor romanesti. Eu insumi am luat parte la cateva prezentari in Germania, Elvetia si Rusia, unde s-au promovat „vinurile romanesti” in general.

  5. Cred ca Aneta s-a plictisit deja de cand incearca sa porneasca ceva in aceasta directie. Si aici sunt tabere politice, iar acestea nu fac ceva decat daca pot capata capital simbolic din aceasta. Sper din tot sufletul ca orica ar fi echipa de coordonare a proiectului, el sa inceapa o data..

  6. Ideea cu initiativa privata sindicalizata este din pacate singura realista si viabila in acest moment. In tarile „educate” toate sunt subordonate unei viziuni unitare si in timp apare sinergie..iar efectele sunt notabile. Orice insa este bine venit, desi poate fi nevoie mai tarziu sa se darame pentru a se construi din nou pe acel loc altceva.

  7. Ca sa vezi ce mica e blogosfera! Hai sa traiesti, Dane si sa-ti fie blogul bun! Acum, pentru a ma incadra in topic, tre’ sa spun si eu ceva despre vinuri. Asa ca:

    Sarbatori fericite, Dane! Si sa bei un pahar cu vin si pentru mine! Fie el si de middle level. 😉

  8. multam fai de urari si fii pe pace, voi inchina un pahar cu vin „pentru toti prietenii mei care ma cunoaste” :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s