Wally Olins din nou în România plus o carte pe saptamana

Marţi 13.02.07 Wally Olins are să fie din nou în România. Prezenţa lui este după mine şi pentru mine un eveniment real şi de o importanţă sinceră şi discretă, ca şi omul Wally Olins. Am avut prilejul să asist la seminarul organizat de Brandient acum 2 sau 3 ani, când a fost invitat şi el pentru o expunere şi tot atunci am intrat în posesia cărţii „On Brand”, motivul pentru care vine acum în România. WO vine în România pentru a fi prezent la lansarea cărţii sale în limba română, tradusă şi înţeleasă bine de Stefan Liuţe, pe care îl felicit pentru ceea ce a făcut. Mi-au plăcut ambii, atât omul, cât şi cartea. Am urmărit şi interviul pe care l-a realizat TVR cu el şi m-a ajutat. Ce m-a frapat cel mai tare la WO a fost simplitatea şi eleganţa cu care se relaţionează, cu care interacţionează cu ceilalţi şi mai ales deschiderea cu care transmite idei extrem de valoroase. Unii dintre cei prezenţi atunci în sală au „şoptit” altor prieteni din industrie, la fel de competenţi ca şi ei, că lucrurile pe care le-a spus WO ei le cunoşteau de mult şi de aceea se aşteptau la mult mai mult. Iar aceştia au clătinat uşor dezamăgiţi din capetele atotcunoscătoare şi le-au dat dreptate. Ceea ce îmi aduce aminte de una dintre „cele mai geniale” caricaturi pe care le-am văzut ever în Catzavencu (omagiu discret şi sincer pentru Mardale). Pe scurt, cu scuze pentru barbaria pe care o fac (o caricatură este printre foarte puţinele lucruri pe care nu poţi să le povesteşti. e ca şi cum ai mima sau desena un banc..), v-o povestesc. Doi indivizi îmbrăcaţi în costum stau fiecare la o masă, sub un banner pe care scrie CAP (cooperativă agricolă de producţie). Unul dintre ei spune (citez din memorie): „Ai auzit dragă? L-au omorât pe Sadam..I-au omorât pe Ceauşescu, pe Idi Amin, pe Miloşevici.. Replica celuilalt vine plină de obidă dar şi de mândrie: „Ce să-i faci..Asta este soarta noastră, a Preşedinţilor..”.
Mie mi-a plăcut ceea ce a spus şi ceea ce a prezentat. Cred foarte mult în simplitate şi în onestitate, iar Wally Olins transmite acest lucru atât prin prezenţă, cât şi prin ceea ce a făcut şi a scris. Nu este unul dintre cei care îşi trece în CV discuţia de prezentare pe care o are cu membrii unui guvern drept „consultanţă pentru guvernul ţării X”, sau chiar „branding pentru ţara X”. El chiar a făcut campanii de branding pentru câteva ţări cunoscute. Şi i-au reuşit. Vreau să vă aduc aminte că aceste proiecte sunt atât de complexe şi de sensibile, încât rata de succes este sub 50%.
Mi-a plăcut cartea, care este simplă şi foarte bine structurată. Am constatat de-a lungul timpului, sau odată cu trecerea timpului, că am început să preţuiesc sistemele şi lucrurile simple şi eficiente. Cu deosebire când ai de gestionat un proiect atât de complex cum este construcţia sau gestionarea unui brand, simplitatea şi eficienţa devin valori cruciale. Mă gândesc încă o dată cât de profund este proverbul oriental care spune că simplitatea reprezintă perfecţiunea unei arte..
Dacă puteţi şi aveţi timp, vă recomand expunerea lui Wally Olins de marţi 13.02.07 ora 11:00 de la sediul SNSPA, Str. Povernei despre brandingul de ţară. Iar seara de la 17:00 la librăria Cărtureşti îşi lansează cartea „Despre Brand”.
M-am săturat să citesc doar opiniile experţilor autohtoni despre aceste subiecte. M-am săturat să aud sentinţe definitive şi atotcunoscătoare. Vreau să ascult un om care la 70 de ani şi multe zeci de branduri internaţionale încă mai este deschis să înveţe..

16 gânduri despre “Wally Olins din nou în România plus o carte pe saptamana

  1. -Baza soldatul tere Pepe!
    -Varza!
    – Companie, in linie adunarea!
    Bha Pepe, las-o dreaq.Ce-i aia ”Mi-au plăcut AMBII, atât omul, cât şi cartea”??? De ce nu zici ”Mi-au placut AMBELE, atat cartea cat si omu”’?
    Deh, plutonu’ 4..Plutonu’ 4? Imi bag pula..
    Vezi mah camarade ca daca te-aude Brumea cum scrii, te scoate iar in fata companiei..

  2. Pingback: Core Target - Business blog with Bogdan Gavrila » Blog Archive » Wally Olins talking about branding

  3. Baza, varza – acest pradator teribil al gramaticii, omul cu „pulnalul”, veriga blonda din lantul slabiciunilor „plutonului 4”, bestia „potenta” care ne flutura hiperesteziaca centimetri lipsa

    Hai mai poponet chiar asa „daca te-aude Brumea cum scrii”, km cat de apasat??? paracioasa mica…

  4. pe wally olins imi aduc aminte ca l-am vazut anul trecut intr-un interviu pe tvr dupa care am ramas impresionata. simplu, concis si cuprinzator. s-a mulat perfect peste imaginea creata in mintea mea.
    regret ca nu pot ajunge la snspa dar sper sa-l vad la carturesti.
    daca aveti timp nu ezitati sa veniti.

  5. Nici eu nu am putut ajunge la SNSPA si nu se intrezareste vreo speranta nici pentru Carturesti…😦. Dar cartea lui este pe lista mea de DO’s…🙂

  6. Mica pubycitate sau – daca doresti – pubycitate mica,
    Constat ca ai oarecare tendon polemic dar faci cateva greseli tactice…Ironia iti este destul de ascutita dar e imprastiata..Urmarea este ca efectul se disipeaza.Focusu’ pe target, baiete ! Prea multe adjective..Libatzia adjectivala-patima veche la romani, de la Heliade Radulescu si Vlahuta cetire..

    Sa revenim..Daca ai adus vorba despre ”pulnal”..Ziceam ca executi prea multe inflorituri (= joc de lama) pentru un singur asalt cu pumnale…Asta da posibilitatea adversarului sa dezvolte un contraatac..Ba mai mult, risti ca in loc sa eschivezi actiunea pe lama, s-o blochezi cu propriul tendon, fie si polemic..

    In materia asta – a asaltului cu pumnale- trebuie urmarit intotdeauna ceea ce se cheama clean cut…Sau cum ar zice fratii nostri de geanta latina, il faut couper net..Daca vrei sa inveti mai multe, intreaba-l pe Dan Petre care este cel putin la fel de priceput ca si mine in close quarter combat..

    Referitor la postingul care ti-a activat glanda sarcasmica…
    Treceam deunazi pe campiile hiperspatzului, cautand sa ma doxez asupra advertisingului de extractie neaosha..Din maruntaiele google-ului, imi aparu privirii un nume printre altele: Dan Petre.Citii cateva productii ale susnumitului..Vazui si-o poza a aceluiasi..Imi frecai ochii ..Fara putinta de indoiala, in mod VADIT, era chiar el..

    Acuma trebuie sa stii, bai pubycitate mica, trecura aproape 2 decade de cand nu l-am mai vazut pe susnumitul..Susnumitul, impreuna cu moa si quelques autres camarades avuram onoarea de a servi impreuna intr-o unitate militara de elita, comparabila ca nivel poate doar cu unitatile de elita israeliene..
    Intr-o asemenea unitate, camarazii de arme dezvolta un limbaj codificat propriu..Se comunica foarte mult prin ceea ce semiotica numeste SEMNIFICANTI.
    Daca vrei o comparatie, e ca in povestea cu nebunii care isi numerotasera bancurile..Era deajuns sa spuna un numar si toti se prapadeau de ras, fara ca cineva din afara sa priceapa..De la un anumit numar in sus erau codificate bancurile cu nebuni..Daca cineva pronunta vre-un numar corespunzator unui banc cu nebuni, o lua pe coaja fara sa stie de ce…Asadar este bine sa te tii deoparte cand banuiesti ca ai nimerit intr-o fratie de egali ce comunica in SEMNIFICANTI.

    In postingul meu – cer scuze doamnelor de fata pentru expresiile cazone – se gasesc cativa asemenea semnificanti..Am sa deconspir doar unul, recte ”scoaterea in fata companiei”…Camaradul Dan Petre, remarcandu-se cu un anumit prilej prin spirit de sacrificiu si combativitate exemplara, a fost citat prin Ordin de zi la Raportul companiei, pentru fapte de bravura deosebita.

    Gasesc foarte profunde scrierile camaradului de arme Dan Petre.Cunoscandu-i mobilizarea si determinarea in lupta, pun greseala aceea gramaticala doar pe seama a ceea ce in limbaj militar se cheama the fog of battle…

  7. Dan, am fost si eu la Carturesti si l-am ascultat. Imi place sa cred ca am si inteles ce a zis omu asta.
    Simplu, intr-adevar, amuzant si …foarte modest, jenat de faptul ca oamenii stau in picioare, acceptand cu stoicism dar fara deranj vizibil scaparile organizatorilor, vorbind despre lucruri banale poate, dar conceptualizand apoi exemplificand clar si simplu si cu multa substanta…nu clasicul ppt cu 2-3 ad-uri si 4 spoturi la nike in el…mie mi s-a parut un EXPERT si cred ca atunci cand mai vedem si intalnim dintr-astia trebuie si „”se merita” sa le acordam macar un post de blog si multe din cugetarile noastre ulterioare de la noi din cap.

  8. Pentru fog of the battle, cred ca subtitrarea in romaneste este…oboseala.
    De abia astept sa-ti raspunda Dan…ai cam „dat din casa”…
    Si inca ceva: 2 DECADE?????????

  9. Uau, sunt profund impresionat..nu ma asteptam ca postul asta sa işte atatea comentarii..
    first of all, my bad cu „ambii” în loc de „ambele”, într-adevăr the fog of war, adică oboseală cruntă. În ultima lună, singura mea zi liberă per săptămână începe duminică seara după 19:40..
    în rândul doi, salut voios către camaradul de arme care combate pe acest blog🙂 hai că fac bază pe dan.petre@apio.ro, dă-mi şi mie un mesaj acolo să ne identificăm. aici este prea în public şi trebuie după aceea să îi „retragem” pe toţi oamenii care află de unitatea de elită🙂 nu de alta, dar sunt atât de ocupat luna asta, că unul sau doi au şanse să scape de prin accidente🙂
    da, aproape doua decade. ne-au învăţat pe lângă tehnici de supravieţuire în deşert şi tehnici de întinerire🙂

  10. mă bucur mult că v-am atras atenţia asupra lui WO şi că aţi reuşit măcar parţial să ajungeţi la evenimentul de lansare. eu am mai avut parte de un episod interesant cu WO respre care relatez frugal într-un alt post. dacă vă interesează subiectul, spuneţi-mi şi mai „dau din casă”. Apropos, dacă vă tentează aşa tare, deschid un topic despre aventurile din „tinereţe”. Aş evita pe cât posibil, tare îmi e teamă că va eclipsa ca interes orice alt tip de post de-al meu..

  11. Respect Dan, esti intr-adevar un camarad pe cinste…

    Pentru domnul
    Varza la baza, aproape ca mi-ai starnit lacrimi de fericire, iti dai seama, dupa atata timp „dai” peste prietenul tau bun din „copilarie” si brusc ii „infigi” una… ce draaaguuut, plin de semnificatie…!!!
    Si spun – ori ai fost cat se poate de chinuit in „plutonul” acela de super „ninj-utzi” de un puternic tremur erectic si cum te-ai „eliberat” ai tabarat pe fratii/camarazii = cu tine – ori esti unul dintre „prieteni buni” care se simte „directoras cu doctorat” si intre 2 partide de Counter il sacaie cu bricegusul pe domnul Dan, traind cu senztia unui clean cut.
    Din punctul meu de vedere arata mai mult a dueling tag with rubber toys…

    Eu chiar dk sunt mai micutza si un picutz mai blondutza pot spune ca in tarisoara mea, Moldova, erau la moda si inca mai sunt frumuseii de la Spetsnaz care intere o Vodka mica si un pupik mai apasat „le mai scapau” diverse procedee… asa ca vreau sa cred ca ma pricep la fel de bine sa mimez orgasmul cum te pricepi tu la close combat.
    In plus dk am lupta alaturi nu m-asi simtii confortabil sa te stiu in spatele meu

    Despre intalnirea cu domnul Wally Olins am si eu cateva opinii pe care le voi detalia in topic-ul „La masa cu Wally Olins”

    P.S. Multumesc Marianei nu isi mai avea rostul…in + termenul „sarcasmica” este ori un pic km fortat ori „ceva” plin de SEMNIFICATII si pentru k imi prezentai „ritualuri tremurate” despre patimile domnilor Heliade Radulescu si Vlahuta, iti spun si eu plin de semnificatie literara de la Creanga, Sadoveanu, Cosbuc, Vieru, s.a. cetire
    Sunt mai smecherutza k mama ta!!!

  12. Pentru Dan: Plutonul 4 (sper ca l-am nimerit…) a avut vre’un training la „Ana Aslan”?…ma refer la intinerirea aia…loooll…imi pare bine ca ai avut simtul umorului. Sper ca s-a inteles ca te consideram mult mai „fraged”…Kip ap za gud work!

  13. Mica publicitate, you’re bad girl…Varzaaa, ai cam incurcat-o!
    Din pacate pentru Varza, mie mi se pare ca el e cel care trage in toate directiile si nu prea nimereste nicaieri…mai regleaza-ti tiru’ nene…This girl is hitting with intelligence.
    Mica publicitate da’ esti cam rea fata…you can take it as a compliment.
    De abia astept sa se intoarca si Varza…o sa fie ca revansa pentru centura la una din versiunile alea…WBO parca, sau WBC…nu stiu…mai ramane sa stabilim si categoria (parerea mea ca „pana” nu e…sugestii?)
    „In coltul din stanga….”
    I’m putting my money on you.

  14. eu ma opresc aici cu comentariile, nu vreau sa pun paie pe foc🙂
    fetelor, sunt absolut uimit de solidaritatea electronica generata de acest post si va multumesc pentru sprijin. Intre timp am demarat procedurile de identificare a camaradului din plutonul 4, lucru destul de usor, tinand seama de faptul ca nu am ramas multi supravietuitori.. 🙂

  15. myca publicitate, chiar esti/ai fost din Moldova „as in” dincolo de Prut?!?
    esti pasionata de psihanaliza?
    lucrezi in acest moment intr-o agentie care primeste daruri de la greci?

Lasă un răspuns

