Update la topicul insight-uri

Din ce in ce mai mult cred ca marker-ul comportamental care identifica cel mai bine in insight veritabil in advertising este palma peste frunte, iar cel cognitiv “cum drk..(beep) nu mi-a dat mie primul asta prin minte?!?”.
Asa am facut si eu cand am vazut ultima executie Cosmote pe tema mms-urilor. Ceva atat de simplu si de vizibil, aflat la indemana, dar totusi neexploatat pana acum de nici-un alt actor din piata. Un insight nu inseamna neaparat ceva nou, el poate insemna si rearanjarea unor lucruri deja stiute, sau chiar foarte evidente in configuratii noi. Toate ingredientele erau acolo: fiecare dintre noi primeste zeci de mailuletze cu imagini fun, cu „doar in Romania, Japonia sau State” si are povesti despre fabulospiritualitatea romaneasca. Exploateaza atat o realitate de lifestyles, cat si un comportament de consumator.
Si poate avantajul cel mai mare este ca ofera o platforma de pozitionare care beneficiaza de o rezerva inepuizabila de exemple vii, atat de romanesti.
Respect pt planner-ul sau creativul Cohn&Jansen care l-a identificat.
Un alt insight real autohton este dupa mine cel care a stat la baza executiei Vodafone cu Mos Craciun. Fiecare dintre noi s-a intrebat cum reuseste bietul mos sa dea la intreg cartierul global intr-o singura noapte atata amar de cadouri..Si am gasit fel de fel de raspunsuri. Acum stim sigur. Mosul opreste timpul in loc. Era atat de evident..
Ocazie cu care mi-am amintit ca am si eu cateva, surprinse cu telefonul mobil (atat de romaneste..) chiar de catre mine..Le atasez pentru conformitate, chiar daca nu sunt atat de tari ca cele din spotul cu pricina🙂
_firesq-1.jpg_firesq-1.jpg_intelepciunea-dimboviteana-1.jpg_la-gara-n-pub-1.jpg_spionaj-contraspionaj-1.jpg_spionaj-contraspionaj-1.jpg_tuareg-1.jpg

9 gânduri despre “Update la topicul insight-uri

  1. well, mms-urile Cosmoteului au iscat mai multe discutii prin blogodfera, si pro si contra

    http://www.stefanstroe.ro/2007/02/08/spotul-cosmote-haios-dar-off-brief/

    cat despre insight-uri (recunosc markerele comportamentale) am citit saptamana trecuta un articol ce pleaca de la un citat memorabil al prof. T. Levitt’: „People don’t want quarter-inch drills. They want quarterinch hole” . Mai jos link-ul.

    http://www.wpp.com/WPP/Marketing/Articles/whyisagoodinsightlikearefrigerator.htm

    Asteptam foto – poate le vindem la Orange🙂

  2. intr-adevar reusita executia pentru cosmote. cine nu a surprins macar o data o imagine fun din eterna si fascinanta romanie sau nu a primit (mai ales de la colegii din companie) mail-uri cu astfel de imagini? pe cand noi ne amuzam altii au vazut un insight. si boom! apare cosmote-MMS. intamplare, good karma in ziua cand l-au descoperit? cine stie…
    poate ar trebui sa fim mai atenti la ce se petrece in jurul nostru caci nu se stie de unde sare insight-ul.

  3. da, Stefan are un point, pe care l-a explicat pe larg. raman totusi la opinia ca acea inspiratie de a aranja intr-o alta configuratie lucruri banale si evidente este tot o forma de insight. ma gandesc la una dintre zecile de definitii ale creativitatii: “Creativitatea constă în rearanjarea lucrurilor pe care le ştim în aşa fel încât să aflăm lucruri pe care încă nu le ştim” (George Kneller) .Creativitatea presupune: inspiraţie (salturi cognitive) si intuiţie (insights). Dupa modelul lui Wallas (unul foarte clasic) creatuvitatea are cinci faze: (1) preparare, (2) incubare, (3) intimare, (4) iluminare/insight, (5) verificare.
    In toate aceste regasim conceptul de insight din psihologie, adica de detenta brusca si adesea inexplicabila a mintii. Vreau sa mai aduc aminte doar de faptul ca Mendeleev a visat celebrul tabel care ii poarta numele, inclusiv cu substante chimice care au fost descoperite cu zeci ani dupa aceea..
    de aceea eu cred cu argumente (soptite insa) ca strategia de advertising presupune la fel de multa creativitate ca si cea a creativului artist. de alta factura insa..dar pls. sa nu incepem aceasta discutie. nu ar reusit niciodata sa conving un creativ de altceva decat de propriile lui idei, puse intr-o alta forma..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s