Ziua Barbatului care bea bere..

Bergenbier are dupa mine una dintre cele mai clare platforme de pozitionare din categorie, structurata in jurul conceptului de complicitate masculina si valori care deriva din aceasta. Era de asteptat ca mai devreme sau mai tarziu comunicarea sa intre si pe un teritoriu mai putin corect politic, de vreme ce marea majoritate a barbatilor romani nu este sensibila la conceptul de corectitudine politica si are reflexe misogine. Ma intrebam de mult cand o vor face, mai precis cand clientul va avea cojones pentru aceasta. Poate campania Guerilla le-a dat un impuls in aceast directie..O face insa cu umor si de aceea cred ca executia/campania „ziua barbatului” trebuie privita mai degraba ca o gluma „intre baieti”. Este drept, una care nu paraseste de obicei spatiul dormitoarelor de camin studentesc, sau mesele teraselor unde acestia se intalnesc singuri „la o bere”. Eu apreciez curajul acestei abordari, care scoate in spatiul public anumite realitati specifice targetului brandului, oricat ar fi acestea de „primare” si asumandu-si astfel riscuri importante. Publicitatea se concentreaza de regula asupra „scenei” si nu „culiselor” (dupa cum ne invata Goffman) si de aceea curajul de a spune lucrurilor pe nume este dupa mine de respectat. Unul dintre riscuri este acela de a aliena anumite segmente din targetul feminin al brandului, in masura in care acestea chiar exista. Un altul consta in declansarea unei dezbateri publice pe tema incorectitudinii politice a demersului si de a construi anumite asocieri negative brandului. De aceea campania are o componenta virala si de continut si nu tv (cel putin deocamdata..). Cred insa ca aceste riscuri au fost dezbatute intens inainte si ca balanta s-a inclinat in favoarea eficientei. Sa nu uitam ca in ultima instanta si incorectitudinea politica vinde si ca orice brand trebuie sa inteleaga la un moment dat ca nu poate vorbi cu toti consumatorii potentiali in acelasi timp, sau cu acelasi ton. In concluzie, cred ca este o campanie indrazneata dar riscanta, pe care o urmaresc cu interes pentru a vedea cine va castiga in final pariul cu consumatorii barbati. De bere mainstream🙂

7 gânduri despre “Ziua Barbatului care bea bere..

  1. Pentru mine este evident trendul, sa-i zicem „misogin” al campaniilor Bergenbier. Daca la Bud a functionat, de ce n-ar functina si la Bergenbier? Desi….

    ” Watchin’ a game, having a Ber…”🙂

  2. Cred ca trecerea de la asocierea berii cu fotbalul la asocierea cu misoginismul (desi nu este cel mai bun cuvant ales) a inceput de la spotul „Cainele”. In timp ce alte branduri se lupta sa comunice valori marete (precum traditie sau patriotism), Bergenbier tinteste spre valori mai simple, dar mult mai convingatoare. Singura mea problema cu acest brand este faptul ca mi-ar fi placut sa fie premium. Comunicarea ma convinge, dar… who am I to complain.🙂.

  3. Imi place ca au comentat doua respectabile domnisoare care judeca campania mai corect decat unii barbati…🙂

    Brandurile romanesti sunt flamande de gasirea unor asocieri. In timp ce Timisoreana ne trimite aproape un secol in urma si Ursus vorbeste despre integrarea in U.E., cred ca BB din zona umana va avea o crestere mult mai sanatoasa pe termen lung pentru ca are valente emotionale puternice; in plus, avantajul umorului si al numeroaselor sale puncte de contact nu ar trebui neglijat.

    Nu ii iau apararea marcii BB cu toate ca este un client important al grupului Leo Burnett, insa imi explic cum a ajuns totusi Timisoreana no.1 in retail…

  4. ai primit leapsa🙂
    astept cu nerabdare sa raspunzi la intrebari!
    iata-te asadar botezat in materie de ritualuri bloggeristice (poate poate un research mic pe tema asta?:) )
    multumim🙂

  5. raspund, dar la ce intrebari?!? eu sunt obisnuit ca la constructia intrebarilor din chestionare: fiecare intrebare se ocupa cu un singur concept, cat mai simplu si inteligibil de toata lumea. so, pentru mine KISS🙂 nu de alta, dar SSDD..

  6. 5 MAI – ZIUA DISCREDITARII BARBATULUI?

    T.A.T.A. – Alianta Antidiscriminare a Tuturor Taticilor nu sustine propunerea legislativa initiata de un producator de bere, prin care se doreste legiferarea Zilei Barbatului si a Tatalui ca zi libera pe 5 mai.
    T.A.T.A. considera ca intrega campanie publicitara “5 mai – Ziua barbatului, zi libera” jigneste barbatii din Romania, deoarece acestia sunt prezentati drept bautori de bere, microbisti fanatizati, badarani, libertini, imaturi.
    “Manifestul de lupta” al pseudo-barbatilor este stupefiant: “Barbati, am demonstrat ca meritam sa avem o zi numai a noastra, o zi in care sa ne bucuram de tot ce ne place, o zi in care sa putem iesi la bere cu prietenii, sa ne uitam la filme cu karate, sa ne jucam, sa ne uitam la fotbal, sa ne ocupam de masinile si motocicletele noastre, fara sa fim deranjati de nimeni. (…) O zi numai a noastra, fara compromisuri sau jumatati de masura. O zi in care sa ne exersam drepturile asa cum stim noi mai bine.” (http://www.ziuabarbatului.ro/ )
    Drepturile “barbatilor” sunt urmatoarele: dreptul de iesi cand vor la bere, dreptul de a sti clasamentul de Formula 1 mai bine decat calendarul zilelor de nastere, dreptul a tipa cand ii fura arbitrii, dreptul de a fi alergic la pisici, dreptul sa le placa filmele de actiune, dreptul de a nu raspunde la mobil daca nu au chef, dreptul de a refuza sa mearga la mall, dreptul de a nu considera cravata un cadou frumos de sarbatori, dreptul de a tine cu ce echipa vor, dreptul sa le placa blondele, brunetele si roscatele.
    Proiectul de lege initiat de producatorul de bere se refera nu doar la ZIUA BARBATULUI, ci si la sarbatorirea pe 5 mai a TATALUI si la tranformarea in zi libera si a ZILEI FEMEII si a MAMEI de pe 8 martie. Femeile, mamele si tatii sunt insa din fericire ignorati de campania publicitara finantata de acelasi berar, care le provoaca doar barbatilor grave prejudicii de imagine.
    Campania publicitara platita de celebrul berar mai are un efect deosebit de nociv pentru societatea civila romaneasca: impinge in derizoriu ideea de initiativa legislativa cetateneasca. Un demers aparent salutar este compromis atat de mesajele campaniei publicitare cat si de gravele carente procedurale, care pot conduce la anularea intregului proces legislativ inca din faza incipienta.
    T.A.T.A. a aflat cu stupoare si care au fost considerentele in baza carora a fost aleasa data de 5 MAI pentru a se sarbatori ZIUA BARBATULUI si a TATALUI. Echipa de proiect nu s-a raportat decat la ziua aniversara a sefului sau, care a considerat ca propria aniversare merita sa devina ZI LIBERA.
    In aceste conditii, T.A.T.A. face apel la celebrul producator de bere sa dea dovada de responsabilitate si de respect fata de potentialii consumatori ai produselor sale si fata de toti cetatenii Romaniei. Ar fi regretabil ca toti barbatii care se simt profund jigniti de campania publicitara “ZIUA BARBATULUI” sa apeleze la justitia romana pentru a stopa actiunea defaimatoare si procedura ilegala derulata sub un brand al calitatii si al profesionalismului pana la acest derapaj nefericit.
    T.A.T.A. va continua propria campanie privind promovarea relatiei tata-copil, sustinand in continuare proiectul de lege privind sarbatorirea ZILEI TATALUI pe data de 2 IUNIE. Acelasi proiect normativ stabileste ca 8 martie sa devina oficial ZIUA MAMEI, iar 1 iunie sa fie ZIUA COPILULUI.

    PRESEDINTE,
    Bogdan Draghici
    http://www.tata.org.ro/

  7. Stimate domnule Presedinte Draghici,
    Am luat la cunostinta cu surpriza si interes profesional de initiativa si misiunea organizatiei dvs. Argumentele dvs. au un parfum aparte si dau de gandit unora dintre noi, scotand in relief teme psihologice profunde si unele din problemele fundamentale cu care se confrunta unii barbati. Va asigur pe aceasta cale ca voi transmite mai departe mesajul dvs. organismelor abilitate in a gestiona situatii precum cea in care va aflati in acest moment.
    Cu respect,
    Dan Petre

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s