Despre Scoala IAA

Scoala IAA este un proiect foarte frumos, la care s-a muncit pentru organizare multa vreme. Foarte frumos pentru ca a aparut si s-a dezvoltat organic, pornind de la nevoi reale ale industriei de marcom. Realitatea trista si innebunitoare este ca in acest moment in Romania cererea de oameni competenti si „alfabetizati” pe care o are industria de marketing si advertising nu se intalneste cu oferta de pe piata fortei de munca. Este un paradox dureros si revolator pentru multi, in conditiile in care exista studenti sau tineri care lucreaza deja in domeniu pe entry level-uri sau la companii mici care aproape ca si-ar dona un rinichi ca sa ajunga sa lucreze la companii mari sau in agentii de publicitate din top ten. Asa cum am constatat de-a lungul timpului, de cele mai multe ori este vorba de o „romaneasca tipica”: cei care au nevoie au nevoie repede si nu au unde sa caute oameni trainuiti, in timp ce pasionatii care vor sa intre in domeniu nu au canalele pentru a ajunge in acele „ferestre de oportunitate” care stau deschise foarte putin timp. Nimeni nu ma crede cand spun ca in fiecare luna 3-4 persoane aflate in pozitii importante in diverse agentii sau companii ma intreaba daca nu stiu cativa oameni competenti sau macar foarte pasionati si care sunt dispusi sa creasca muncind. Si nici acestia nu ma cred cand le spun destul de des ca nu am pe nimeni, sau pot sa le trimit cel mult 1-2 persoane. Cel mai usor ar fi sa dam vina pe celebrul „sistem” (establishment). Apoi pe sistemul de invatamant, pe profesorii care nu isi fac treaba, pe angajatorii care nu sunt dispusi sa investeasca in resursa umana, sau macar sa aiba incredere in tineri, pe tineri pentru ca nu invata nimic, nu mai sunt pasionati, s-au uitat prea mult la MTV cand au fost mici, samd. Probabil ca toate sunt adevarate intr-o mai mica sau mai mare masura, dar responsabilitatea este atat de difuza, incat nu se poate pune degetul pe cauzele critice ale blocajului. Scoala IAA este o incercare onesta si „americaneasca” de a identifica sau pregati oameni pentru pozitii in marcom. Se concentreaza asupra unei solutii, fie ea cat de mica sau de limitata, si nu asupra „problemelor structurale ale sistemului de invatamant”. Programa pentru primul modul/level a fost gandita sa acopere temele cele mai utile pentru juniori sau entry level in industrie, iar profesorii sunt oameni recunoscuti de comunitate. Trei dintre ei sunt straini, cu cv-uri impresionante.
Multi m-au intrebat de ce m-am implicat si in acest proiect de invatamant, de vreme ce mai sunt si in altele, oficiale si de stat. Raspunsul este simplu: vreau sa pun o caramida la o constructie care poate sa faca ceea ce sistemul oficial inca nu poate, vreau ca incercarile esuate de-a lungul timpului in relatia cu acesta sa fie platite simbolic. Si nu in ultimul rand, sa poti arata reprezentatilor lui ca se poate.

11 gânduri despre “Despre Scoala IAA

  1. Felicitari (putin tardive, e drept) pentru deschiderea oficiala! Urmaresc evolutia proiectului inca de anul trecut pe vremea asta si trebuie sa spun ca il consider o initiativa admirabila a IAA-ului.

    Cu toate acestea, nu cred ca foarte multi juniori din agentii (fie ele mici sau mari) au resursele necesare pentru a participa la cursuri.

    Inteleg ca nivelul calitativ este unul ridicat iar costurile se justifica. Totusi…poate, pe viitor, ca o evolutie naturala a proiectului, vor exista burse pentru juniorii cu un real potential. Selectia se poate face pe multe cai. Prima care imi vine in minte acum este Olimpiadele Comunicarii: un parteneriat IAA-Ethos prin care cea mai buna echipa din competitie primeste drept premiu un stagiu de training la Scoala IAA.

    Pana atunci: Succes! Sunt convinsa ca nu va intarzia sa apara.

  2. Cum se pozitioneaza IAA School fata de programul de Brand Management de la Corporate University (Brand Academy) ?

  3. In nici-un fel. Scoala IAA este un program al intregii industrii de marcom din Romania, cu girul acesteia si programa construita pentru a raspunde nevoilor ei. Obiectivul este sa devina benchmark-ul educational al domeniului din perspectiva aplicativa. Toate celelalte sunt fie demersuri academice (masterate) sau ale unor organizatii studentesti, fie initiative izolate ale unor companii din domeniu. Aici accentul cade pe toata industria si acces la resursele retelei internationale.

  4. Ramona,
    Ideea este buna, o voi propune spre analiza boardului. Multumesc.
    Pentru tineri lucram chiar zilele aceste la un program foarte ambitios al IAA, Young Profesionnals, care va raspunde si situatiilor descrise de tine. Am sa va anunt imediat ce va fi on, va fi unul din proiectele adresate direct tinerilor din domeniu si aspirantilor cu competente validate de care chiar se pot folosi real. Adica chiar sa le fie pe bune de folos. Stay tuned. In max 3 saptamani va spun tot si chiar am sa va invit sa va inscrieti, respectiv sa ma ajutati. Beneficiile vor fi semnificative.

  5. salut Dan,
    sunt una din persoanele din industrie care astepta cu interes aceasta scoala; lucrez intr-o agentie de 7 ani (da, stiu suna ….ciudat pt industrie) in dep de CS ; doream o astfel de forma de invatamant (mai ales ca eu am un background de ase-ist + un master pe marketing tot la ase ) gandita si produsa de catre oameni din industrie;
    cu toatea astea nu m-am inscris deoarece tot ce s-a prezentat despre scoala imi genera un sentiment deja vu al zilelor biz sau similar
    propunerea mea este ca la urmatoarea serie de cursuri programul si programa sa fie ceva mai detaliate si mai concrete
    le urez celor 22 de cursanti mult succes

  6. moromete,
    nu are nici-o legatura cu Zilele Biz. Este ceva foarte aplicativ si cu posibilitatea interactiunii cu oamenii care sunt practicieni. Unele cursuri sunt atat de tari, incat la urmatoarea serie vreau sa ma duc si eu la unele. No bullshit. De ex. la sectiunea de business administration unde am multe de invatat. La Mark Jezewsky care este un mare competent, la presentation skills etc. Iar ce a fost acum este doar modulul de entry level. Acum lucram la level 2 si 3, care vor fi si mai consistente. Level 3 va fi doar cu straini, vom contacta si unii speakeri de la cannes. totul este sa facem rost de bani pt sponsorizari, ca oamenii acestia sunt fffff. costisitori.
    suntem constienti ca oameni ca tine asteapta sa ia pulsul la cald de la cei care vor termina prima serie. Este normal acest lucru, pe o piata unde impostura si exagerarea in materie de competente de training este la un nivel ridicat, din pacate. nici de comunicare nu am avut timp. stiu, mai sunt multe de facut, dar am inceput clasic si traditional, concentrandu-ne asupra produsului.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s