Sarbatori sincere

A venit pentru noi sau peste noi cealalta sarbatoare importanta: Pastele. Din nou aceiasi nebunie frenetica a pregatirilor pentru ziua de duminica, pe care fiecare dintre noi are datoria sociala si morala sa o petreaca alaturi de familie sau cei apropiati, cat mai crestineste cu putinta. Pentru acest deziderat nu precupetim nimic, alergam prin hypermarketuri dupa cele de cuviinta, conducem cu incrancenare masinile catre locurile de cumparare sau catre iesirile din oras, nemaitinand seama de nimic. Saptamana aceasta, Saptamana Mare, am avut mai mult ca niciodata senzatia acuta si apasatoare ca Bucurestiul este un oras sub asediu. Sub asediul Sarbatorilor. Unii dintre bucurestenii aflati in razboi cu ei insisi si cu ceilalti alergau haotic intr-o multime de directii in interiorul orasului, in timp ce altii blocau cu spor iesirile din oras. Am avut prilejul sa vad in vinerea mare mai multi nervi, suparare, violenta si nesimtire decat intr-o luna intreaga “obisnuita”. Am vazut soferi claxonand innebunitor, masini care mergeau pe trotuar, pe contrasens, pe n benzi, blocand si fiind blocati intr-o lupta surda si absurda de alti crestini care se pregateau sa intampine “cum se cuvine” (asa cum ne invata ProTv-ul) “cea mai mare sarbatoare a crestinatatii”. Am avut o multime de timp sa refelectez si uneori chiar sa meditez la aceste ganduri in timpul celor doua ore in care vineri dupa amiaza am incercat sa ajung acasa de la munca, ca un simplu pacatos care nu a postit in aceasta saptamana si nici nu s-a pregatit cum se cuvine vizitand vre-un hypermarket. Ba chair si-a lasat cat de mult a putut masina acasa. Mi-am dat seama ca intampinam cel mai nobil sacrificiu din istoria umanitatii tot mai departe de adevaratul templu de care vorbea Hristos: noi insine. Ne indreptam tot mai mult spre alte temple unde slujim noii viteii cu chipuri de aur: Hypermarket si Automobil, convinsi ca suntem in continuare ortodoxi adevarati. Poate intuitia acestei schimbari profunde m-a facut sa ma orientez catre comunicare si marketing, noile religii comerciale. Preoti vor exista intotdeauna, indiferent de forma de religie pe care o reprezinta.
De aceea, singura urare pe care am sa o mai fac vreodata in preajma acestor evenimente, si pe care v-o trimit din tot sufletul meu de pacatos, este Sarbatori Sincere. Hristos a inviat si va invia intotdeauna pentru noi, fie ca am petrecut saptamana dinainte in post si rugaciune, sau conducand caruciorul plin de cumparaturi sau automobilul.
Va rog spuneti-mi ca m-am inselat..

5 gânduri despre “Sarbatori sincere

  1. Enervant de ADEVARAT Dane si cred ca iti impartasesc intuitia…
    Da cred ca ar fi interesanta o „revolutie” atat in religie cat si in com.
    Simt ca modernismul are interesanta calitate de a ne „intarzia” pe noi astia pacatosii, DE CE? este mult prea rationalist, mult prea indreptat catre Ego – omenescul nu mai este omenesc este „prea-omenesc” si nu ne mai ajunge impingandu-ne din ce in ce mai mult spre Egoism
    Poate de aceea exista numeroase voci care indeamna spre o reintoarcere la adevaratele val. sociale/umane (oare care sunt ele cu adevarat, ca eu am uitat:) si poate ca asta transmite Sarbatoarea Pascala – o reinviere, o revenire la uman, la natura, la simtul comun.
    Iata se intampla sa iti doresti in momente ca acestea (Paste, Craciun) sa simti „spiritul” sarbatorilor, sa simti adevarata apropiere de BISERICA DOMNULUI – OAMENII, dar…
    Sfarsesti cu acelasi „traditional” La Munti Ani! sau Paste Fericit! spus asa pentru ca trebuie si cate o data chiar printre dinti (despre mine ma intereseaza cel mai mult – despre tine nu vreau sa stiu nimic si te rog nu ma forta sa o fac din politete…)
    Km asta e – MULT modernism ne indeparteaza de „trecut” dar sunt de parere ca PUTIN futurism ne va readuce la el

    Va doresc sa vi se intample viitorul cat vreti voi de frumos – „Hristos a inviat si va invia intotdeauna pentru noi”

    P.S. Bafta Perena Dane
    Mica Pubycitate m-a rugat sa-ti transmit si din partea ei „sa fi tare-n oua” 🙂 si sanatate-n suflet.

  2. Si eu cred ca Hristos a inviat si va invia pentru fiecare dintre noi si ca toti trebuie sa implineasca idealul crestinului enuntat de apostolul Matei („idealul crestinului nu e acela de a deveni cetatean cuminte al statului, ci sa se desavarseasca dupa modelul lui Iisus, sa devina Dumnezeu dupa har!”)
    Va urez si eu Sarbatori Sfinte si Hristos a inviat!

  3. Zuzu, Mica Pubycitate,
    Multumesc de urarile sincere si intotdeauna binevenite pentru un barbat crestin 🙂
    Apropos de urari personalizate dar sincere, formula la care ajunsesem acum cativa ani in urma unor meditatii profunde asupra fariseismului fiecaruia dintre noi cand vine vorba de urari era (cu scuze pentru puseul de adjective&epitete):
    Sanatate maxima, Fericire suprema si Noroc fix..
    Intre timp am constatat ca este mult prea wishfull thinking si am renuntat la ea 🙂

Lasă un răspuns

