Vorbe sub presa. 1.

M-am confruntat cu o situatie nostima si in acelasi timp ciudata saptaman trecuta cand reprezentantul unui „organ de presa” mi-a replicat la „solicitarea” mea politicoasa de a plasa materialele respective in ziua in care le trimit catre ei si pe blog-ul meu cu un nu hotarat. Cererea era mai mult o mentiune de PR din partea mea, in conditiile in care in acest moment in Romania nu se platesc colaboratorii publicatiilor (ca sa numai vorbesc de speaker-ii de pe la conferintele noastre mioritice de specialitate).
Asa ca m-am hotarat sa schimb abordarea si sa urc in aceiasi zi cand trimit ceva si la mine pe blog fara a mai cere acordul nimanui. Parca este totusi prea mult, chiar si pentru mine: dupa ce ca nu primesti nimic, nici nu ai voie sa il comunici inainte de a fi publicat, ca ii scazi valoarea de stire🙂
So, incep cu cateva ganduri blande despre on line in politic (Bogdan, nu am uitat, dar inca sunt in negocieri cu cei care au puterea de a decide sa nu se faca nimic🙂 )

Este limpede pentru oricine că internet-ul şi comunicarea on line sunt instrumente importante in marketingul politic actual. Inclusiv în România. Nu sunt însă instrumente de masă şi nici infailibile. Cuvântul cheie în domeniul on line îl reprezintă target-area sau definirea grupului ţintă. Numai anumite categorii de electori pot fi atinse de comunicarea de acest tip, fie dpdv. al accesului la aceste tehnologii, valorilor şi stilurilor de viaţă, venituri, opţiuni etc. Sunt chestiuni foarte importante şi uşor de încurcat, mai ales dacă consultanţii în comunicarea politică sunt „de modă veche” sau „expaţi” care nu au avut suficient contact cu internauţii noştri. Celălalt cuvânt cheie este „content” (conţinut). Mesajele politice pentru acest medium trebuie să aibă relevanţă reală pentru grupul ţintă căruia îi sunt adresate. Iar aici minciunile au picioare mult mai scurte şi pot fi sancţionate rapid şi dur de internauţi. De cele mai multe ori cu mult mai multă creativitate decât creatorii mesajelor iniţiale. Ceea ce ne duce la ultimul concept cheie: creativitate relevantă. Nu oricine poate poate realiza mesaje politice on line. Ai nevoie de multă creativitate, de obicei cu cât mai „contra sistemului” cu atât mai bine. De aceea sunt mult mai de succes campaniile împotriva a ceva ce întruchipează sistemul corupt. De aceea cred că Băsescu a câştigat războiul on line încă înainte de a începe cu adevărat. De fapt nici nu a avut vreun adversar notabil. Pariul lui este acum câştigarea „căpşunarilor” şi „folcloriştilor”. Gulerele albe forward-ează de mult mesaje în favoarea lui.
Mutarea campaniei pe on line nu va avea efecte notabile decât asupra celor care sunt conectaţi şi deschişi la acest tip de abordare. Iar aceştia nu sunt atât de mulţi precum ne imaginăm. Influenţi şi plini de resurse da, dar nu atât de mulţi. Ruralul nu are nici-o legătură cu acest subiect, ca şi o bună parte a blue collars din mediul urban.
Cred că cel mai eficient tip de mesaj politic este unul simplu care să decline verbul „a face” în modalităţi cu adevărat inteligibile pentru cei care formează cea mai mare parte a electoratului român. Identificarea unei astfel de linii de forţă şi modalităţi de acţiune este după mine principala cauză pentru creşterea spectaculoasă a lui Gheorghe Becali în preferinţele românilor. În felul lui lipsit de rafinament el este onest. Crede cu sinceritate şi onestitate în ceea ce spune şi face (chiar dacă acest lucru poartă un nume complicat în DSM IV). Iar românii aşteaptă de prea mult timp acest lucru pentru a nu reacţiona favorabil.

Un gând despre “Vorbe sub presa. 1.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s