De ziua Barbatului femeile se Wash&Go out ca fetele

Am avut o multime de discutii cu oameni din business&frenzeala despre campania Bergenbier sustinuta de Ziua Barbatului. Reactiile barbatilor au fost de regula pozitive. Cele negative au fost putine si de regula aveau lagatura cu competitia dintre agentii. Cele mai multe din reactiile femeilor au fost insa critice. Visceral si reactant, dar au reactionat. Dincolo de polaritate cred ca este de bun augur pentru brand si idee ca au trezit reactii. Pana la urma there is no bad advertising. Dincolo de acest dincolo, cred ca trebuie sa apreciem prospetimea ideii. Pentu prima oara in Romania un brand are ambitia de a crea o un eveniment social, pentru prima oara o campanie de comunicare isi propune sa construiasca un impuls social. Pana la urma Mos Craciun este creatia Coca Cola.
Asa cum spunea insa si De Gaulle cand a auzit manifestantii care participau la un meeting scandand „Jos Prostia”: „Vast program..” Ideea mi se pare deosebita si indrazneata. Dar si foarte riscanta si costisitoare in termeni de resurse financiare, simbolice si comunicationale. Un astfel de demers trebuie sa trezeasca mase, iar acestea se misca greu si dupa ce sunt curtate indelung. Daca brandul nu va reusi sa sustina pe termen suficient de lung acest efort, rezultatele pot fi negative sau mai rau, sa se astearna uitarea si plictiseala peste ele. Avem in istoria comunicarii noastre comerciale un exemplu de campanie care si-a propus sa determine reactii si comportamente de masa dar care s-a sfarsit intr-un fas trist pentru ca nu a existat suficienta sustinere pentru idee (campania „Ce le inebuneste pe femei” (e bine adriana?🙂 ) pentru AXE). Dar sa nu fim pesimisti si sa speram ca acest experiment de comunicare va functiona si ca barbatii vor putea sarbatori in fiecare 5 mai ziua lor. Dar ce facem cu femeile in acea zi? Aceiasi agentie a reusit sa convinga un brand pentru femei sa ia atitudine. Un alt experiment, din nou pentru prima oara in Romania doua branduri intra in comunicare in acest fel. Si sunt din categorii foarte indepartate. Sunt extrem de curios cum se va derula interactiunea si ce efecte va avea ea asupra celor doua target-uri, dar mai ales asupra celui feminin. Intuitia ma face sa fiu mai sceptic fata de succesul acestui demers, dar sper sa ma insel. Orice inceput trebuie sprijinit. Chiar daca esueaza, ramanem cu experienta.

3 gânduri despre “De ziua Barbatului femeile se Wash&Go out ca fetele

  1. Da, este bine, dat fiid contextul, dar inainte de adriana se cerea o virgula🙂
    acum spre ca nu mi-ati luat-o in nume de rau si ca a fost o gluma, nu de alta, dar mie imi place ce scrieti pe aici (nu intotdeauna si CUM) si nu renunt la citit, dar promit sa incerc sa ma abtin de la comentarii legate de gramatica, ortografie etc
    In alta ordine de idei, Bergenbier este si dupa parerea mea ( de femeie), o campanie reusita…Chiar s-au regasit multi in constructiile care incep cu „pt ca”, dar evenimentul din Tineretului a fost prea manelisto-mahalagist

  2. evenimentul chiar a fost un succes de audienta. despre manelism, sa ne gandim la target.prima intrebare pe care mi-o pun intotdeauna cand nu imi place sau am de comentat la o campanie: care este target-ul ei?
    imi aduc aminte de reclama Kreskova de acum cativa ani (Vacanta Mare). grobiana dar „pe target”. deci buna🙂

  3. campania AXE va ramane una dintre preferatele mele. pacat ca dupa un teasing de cateva saptamani totul s-a fasait imediat dupa petrecere/dezvaluirea produsului.
    si campania bergenbier imi place foarte mult. din pacate nu stiu cum a fost sarbatorita ziua barbatului in tineretului asa ca nu voi comenta.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s