I hate it when I’m right..

Vorbeam intr-un post mai vechi despre situatia politica recenta si cum PNL-ul si-a erodat pozitionarea (cel mai de pret asset al unui brand) iar PD-ul a devenit mostenitorul matusii Alianta. Ultimele studii (atat publicate – Imas, cat si nepublicate) arata ca PNL-ul este undeva la 12-14% cu o tendinta ampla de scadere, in timp ce PD-ul este la 30-35% cu usoara tendinta de ascensiune dar apropiindu-se de platou. Basescu este in ascensiune (peste 65% intentie de vot si 50 % incredere ), ca si octava sa inferioara Gigi Becali (cu un uluitor 12-15% la PNG si incredere peste 35%). PSD-ul este cam tot pe unde era si la inceput (in jur de 20%), cu o usoara tendinta de ascensiune. Ma doare sufletul de PNL, dar are sanse majore sa ajunga PNLCD, cu efecte dezastruase pentru ideea de dreapta. Pana la urma PD-ul este un partid de stanga, populat cu intreprinzatori cu comportament de dreapta..

Ceea ce ma uluieste insa pana peste poate este lipsa de atentie pe care cei mai multi dintre actorii politici inclestati acum in aceasta titanica lupta de orgolii o acorda agendei populatiei (sau poporului, cum este pompos si umed numita aceasta cand vine vorba despre vot). Lucru care se vede in mesajele din aceasta campanie. Nu am vazut vreodata dupa 89 o discrepanta mai mare intre cele trei agende standard pe baza carora este construita o campanie politica: agenda populatiei, agenta mass media si agenda clasei politice. Si nu reusesc sa imi explic acest lucru, nu atat prin prisma traditionalei noastre lipse de incredere si respect fata de politicienii care ne trateaza ca pe o turma proasta, cat prin cea a strategiilor de campanie. Am I missing something?!?

Daca nu se mai intampla evenimente spectaculoase (ex. i se descopera lui Basescu cate o amanta in Amsterdam, Rio de Janeiro si Pireu – ceea ce i-ar creste spectaculos nivelul de incredere pe modelul Constantinescu – Rona Hartner) vorbim despre cronica unei victorii anuntate. Problemele vor incepe abia dupa. Oricum, asteptati-va la un an extrem de agitat dpdv. politic/electoral. Paine avem (crestere economica peste 6%), deci circul va fi binevenit.

4 gânduri despre “I hate it when I’m right..

  1. PNL a renuntat la propriii alegatori. In consecinta e perfect normal ca fostii alegatori sa se orienteze catre altceva. E atat de simplu. Probabil PNL va scadea in continuare si asta nu face decat sa marcheze trist valoarea actuala a brandului. Nu trebuie sa ne doara sufletul de PNL, ci doar sa regretam ca niste pucisti au reusit sa-si insuseasca brandul PNL. Populatia va vota in conformitate cu propria agenda si asta se va vedea la alegerile care vor trebui organizate totusi candva.

  2. liviu,
    sunt in continuare uimit cum au putut sa faca o astfel de greseala pentru ca au oameni de comunicare competenti si chiar politicienti ok. asa este, votul va spune adevarul.

  3. bogdan,
    sunt actori prea mici inca pentru a juca un rol important in aceasta batalie. doar UDMR-ul ar avea ceva de spus..
    mai ramane sa ma intrebi de PUR/PC..dar aici numai de bine. nu pot spune nimic despre un om care are trei antene🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s