Studiul despre lifestyles-urile tinerilor. In sfarsit generozitate in industria de advertising..

Probabil aţi văzut comunicarea pe care a făcut-o Leo Burnett despre ultimul studiu de lifestyles ale tinerilor pe care l-au realizat cu compania de research la care lucrez si eu (alintata tandru D&D). M-au rugat atunci să scriu şi eu un mic material pentru Campaign, ocazie cu care m-am enervat puţin pentru că mi-au cerut să nu pun nimic pe blog până nu apare revista.
Aceasta tocmai a apărut cu ocazia festivalului Ad’Or (mai precis petrecerea de lansare) şi am căpătat aprobare pentru a îmi spune părerea despre acest studiu şi prin alte canale în afara celor „oficiale”. Aşa că pentru început postez textul din Campaign iar zilele următoare altul cu câteva gânduri neoficiale şi analize personale despre aceste studiu. Ca întotdeauna, orice raport de cercetare nu dă clientului mai mult de 30% din concluziile care pot fi extrase din datele brute. Cu ocazia asta cresc traficul cu strategii de la Leo care sunt curioşi să afle lucruri care nu sunt în raport🙂
Dincolo de înţepăturile tradiţionale ale provider-ului la adresa clientului, am apreciat mult acest proiect. Pe de o parte pentru că a existat deschidere către o abordare şi un design metodologic mai puţin convenţionale. Ba chiar Costin Radu a insistat mult asupra acestui lucru. Pe vremea aceea era strateg la Leo şi a coordonat conceptual proiectul. Acum este şef la IQ Ads. Ne-a scos mulţi peri albi tânărul lup.. Am lucrat la metodologie mai mult de 2 luni de zile şi am trecut prin cel puţin 10 feedback-uri până s-a hotărât că design-ul este suficient de inovativ şi neconvenţional în bugetul pe care îl putea asigura. La un moment dat am fost atât de exasperat de afluxul de propuneri cu care venea („uite, Griffiths a folosit pentru un proiect asta, ce zici, am putea şi noi?”, „dar metodologia Q chiar este sigură?”, „nu ar fi mai bine totuşi să facem ceva safe?” etc.). Of course, fucking of course, dacă ai buget pentru asta.. Până la urmă am ajuns la un compromis şi am demarat proiectul.
De regulă în ţările „educate” astfel de studii sunt sindicalizate şi se fac de către organizaţiile profesionale (ex. IAA) pentru beneficiul întregii industrii. De aceea cel mai de apreciat lucru este faptul că au acceptat să facă publice rezultatele studiului, punând la dispoziţia oricui informaţii actualizate şi precise despre tineri. Cu atât mai importante cu cât viteza cu care evoluează aceştia este foarte mare şi datele nu sunt valabile multă vreme, mai ales în cazul studiilor de segmentare.
Asta este de altfel una din cele mai mari probleme cu care mă confrunt când vine vorba de content pentru blog. Cele mai multe din lucrurile despre care pot să scriu sunt confidenţiale şi nu am voie să le fac publice. Aşa că scriu despre câinele lui Victor şi ce mai facem pe la şcoala IAA şi nu despre insight-uri sau proiecte de research ratate, despre branduri care în 2-3 ani vor pierde masiv cotă de piaţă, tendinţe macro sau micro etc. Sper că la un moment dat clienţii vor înţelege că pot câştiga mult mai mult din comunicarea după un anumit interval de timp a unor rezultate de research decât din categorisirea lor drept informaţie strategică. Care oricum se perimează în cel mult 60 de zile. În concluzie mulţumim Răzvan pentru open mindness. Dacă vă interesează pot să plasez link să download ppt.-ul cu rezultatele studiului.raport-public-leo.ppt

18 gânduri despre “Studiul despre lifestyles-urile tinerilor. In sfarsit generozitate in industria de advertising..

  1. sper ca am reusit sa pun link-ul. este versiunea released de Leo si am pus-o la sfarsitul post-ului. adica sper sa fie aia si sa nu fi confundat cu un alt material si sa ma dea in judecata oamenii aia..trebuie neaparat sa ma intalnesc cu Bogdan pentru un crash course tehnic🙂

    despre metodologie spun mai multe maine, este de vorbit aici..

  2. Nu disperati. O sa vina curand vremea cand organizatiile industriei vor face studii sindicalizate. Deja se face AdMarket – si aici stiti despre ce vorbesc. Nu mai e mult pana cand lumea va intelege pe deplin ca e nevoie de ele si, in comun, devin mai ieftine si mai relevante. Sunt multe, mult prea multe, proiecte pe „rol” dar o sa le vina randul la toate. Industria s-a trezit abia, si a facut si „dusul de dimineata” – „migratia cadrelor” de anul trecut. Acum ca s-a si curatat ….tre sa manance ceva inainte sa gandeasca constructiv. Pentru asta avem festivalurile si conturile mari care se reasaza dupa astfel de eventuri (effie si ador).

    Pana atunci, va rog votati si….salutari de la Shara:)

  3. un sponsor pentru cafeaua industriei?!?
    Victor este cel mai eficient „found riser” pe care l-am cunoscut ever. Este drept, pentru proiecte ale industriei, dar a facut lucruri spectaculoase. In curand despre sediul IAA, cu foto. Va mai aduceti aminte de postul cu garajul IAA? Not anymore..not anymore..

  4. cupla pt link. daca inca nu m-a provocat Razvan Matasel la un meci fara manusi pe terenul din fata clubului Bamboo pe la ora 3:00 dimineata, inseamna ca era ok sa il postez🙂

  5. Oricum, forma finala a studiului este distilata in ceva mai conventional si digerabil. Q-ul livreaza lucruri care pun accentul pe altceva.

    Acel ppt este un soi de reader’s digest.

  6. turkish,
    asa este. dupa cum bine stim amandoi, orice raort nu ofera mai mult de 30% din cat extragi dintr-un studiu. iar un reader’s digest nu ofera nici 30% dintr-un raport🙂

  7. Pingback: Leo Burnet si D&D Reseach: Studiul despre lifestyles-urile tinerilor (partea 2 Leo Youth) :: MiniPortal pentru studentii de la marketing

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s