Acest Stig al industriei de research?

Intentionez de ceva vreme sa imi cumpar scuter. Am constientizat aceasta nevoie presanta atat in urma lecturii atente a unor studii de trafic si urbanism, cat si a analizei efectelor transportului asupra business-ului in care lucrez. Bucurestiul nu are absolut nicio sansa ca in urmatorii 2 ani sa isi descongestioneze traficul, oricat de frumos si convingator vorbeste tovarasul Adriean. Iar blocajele de trafic aduc o presiune mult mai mare decat credeam initial asupra business-ului. Oricat pare de greu de crezut, am ajuns sa refuzam o multime de proiecte deoarece nu avem timp pentru a ne intalni cu potentialii clienti. Iar cum sistemul de videoconferinte este inca foarte la inceput in Romania, intalnirea directa ramane un punct important. Daca ai o intalnire la client in cursul zilei, deja jumatate de zi este pierduta (90-120 min transport + cautare loc de parcare), 60-90 min. intalnirea propriu zisa si gata un slot de jumatate de zi. Asa ca ma gandesc din ce in ce mai serios la a-mi achizitiona un scuter. In ciuda statisticilor inspaimantatoare din tarile unde exista deja cultura traficului pe scutere si motociclete (ex. Spania si Italia). Cu atat mai ingrijoratoare cu cat aceste mijloace de transport sunt privite cu acelasi respect ca si automobilele. Ca sa nu mai vorbesc de cele din Romania, unde motociclistii mor ca mustele, lipiti de parbrizul automobilelor. Estimez ca in 2-3 ani scuterele vor fi o prezenta vizibila pe strazile din Bucuresti, iar scuterasii nu vor fi doar studenti si elevi ci si oameni din industriile noastre. Ca intotdeauna receptivi intuitiv la schimbarile de trend-uri, ei vor fi acolo. Deja cativa onorabili directori de agentii de publicitate au astfel de „deplasoare urbane”.
Principalele argumente care imi sunt aduse de prieteni impotriva acestei intentii sunt doua: (1) siguranta fizica si (2) erodarea brandului personal. Primul mi-l asum si il dau la o parte. Fiecare are dreptul de a hotara ce face cu viata lui. Cel de-al doilea ma pune in dificultate, fiind implicat direct si deci lipsit de obiectivitate. Daca este un lucru pe care l-am invatat din cercetarea calitativa, este ca daca te implici nu mai poti pastra nici macar o umbra de obiectivitate.

Am inceput deja sa fac probe cu casca. Multumesc Costin (Top Gear), cu atat mai mult cu cat foto session-ul s-a petrecut doar la cateva ore dupa ce un automobilist frustrat ca a trecut printre masinile blocate in trafic a intrat intentionat cu masina in motocicleta lui, rasturnandu-l pe carosabil, in calea altor masini. Casca a fost eroul incidentului. Daca intra motociclisti pe acest blog spuneti-mi si va dau numarul de identificare al automobilului pentru a-i adresa cateva cuvinte.

De aceea am hotarat sa intreb in jurul meu: mi se potriveste sau nu un scuter?casca-1.jpgcasca-2.jpg

32 de gânduri despre “Acest Stig al industriei de research?

  1. Nuuuuuu
    Singura motocicleta care ti s-ar potrivi ar fi una de viteza si nu una de pizza delivery 🙂 S-ar duce dreaq si brandul personal si tot.

  2. Inca sunt uimita de intamplarea lui Costin.
    Depaseste orice imaginatie.
    Numai urari de „bine” pentru acel sofer. #$%@

  3. … ma gandeam ca intr-adevar ajungi mai repede la client, dar in ce stare?! adica sa zicem ca costumul nu ar mai arata ca dimineata…

    in rest, un prof & business man pe scooter – f cool (sustin insa ca scooterul sa fie tare:) ).. si „echipamentul” pe masura

  4. @carmen: eu l-am pe Dan doar la conferinte si Ad’Or… nu am avut (inca) ocazia sa lucram impreuna – pana acum 3 luni lucram la o agentie concurenta 🙂

  5. Scuterul, ai dreptate e cam funny, totusi EXTREM de practic.

    DAR, cand ai pomenit prima oara de Honda pe acest blog, gandul m-a dus la extraordinarele lor motociclete sport…wowwawwiwa!

    Pe mine m-ai face sa zambesc vazandu-te pe un scuter…

    Am spus sa zambesc, nu sa rad…asa ca merita sa te mai gandesti.

  6. astazi de dimineata am mai vazut un accident cu o motocicleta 😦
    chiar in zona unde este firma. sigur s-a lasat cu ambulanta, erau si televiziunile prezente
    Honda ma tenteaza mult, dar ezit pentru ca am o predispozitie generala catre accidente violente. periodic (2-3 anic cel mult) trec pe langa un „near miss” (vorba lui Carlin..)

  7. PAI DACA ESTI VITEZOMAN…ti-as recomanda eu un „pasager din dreapta” care iti spune de 3 mil 200 65 de ori pana la destinatie, sa „o lasi mai incet ca tot acolo ajungem”, dar e rezervat pentru mine.

  8. 3 mil 265…doooohhh…cred ca m-a tras curentu’ la neuroni, sau neuroni mei l-au tras pe el, whatever…greseala impardonabila!

    Adevaru’ e ca nu mai sunt ce am fost odata!
    of, of, mai-maii…

  9. Auzi Dane ce imagine proiectezi tu in jur! Lumea isi imagineaza ca ti s-ar potrivi un motor de viteza. LOL!

    Crec ca cel mai „adecuat” (sic!) scopului ar fi un scuter, ceva mai maricel pentru stabilitate si pentru inca un pasager – cand trebuie sa mergi cu inca o persoana la intalnire. 🙂

  10. mai degraba o motocicleta cu atash :))
    near miss-urile nu erau legate doar de trafic, ci de viata in general (alunecari pe munte, un curent submarin pe litoralul nostru, o intalnire cu un urs etc.). nu am fost eu suficient de limpede. dar nu sunt vitezoman. poate din cand in cand prea cufundat in ganduri cand conduc, in rest nimic 🙂

  11. Cufundat in ganduri…haha…zi mai bine ca ai timp in trafic, din cauza aglomeratiei sa „admiri”.. fet…aaa…schimbarile din oras, locuri de parcare noi, etc…

  12. Pe cele cu atas si sa vrei si nu mai ai de unde sa le iei…imi amintesc de diminetile copilariei cand ma trezea un vecin care pleca la munca.

    Cate ti s-au intamplat..ai grija si la pisica de mare si la asteroizi ca vad ca atragi…ghinioanele.

  13. Turkish are oricand rezervat un loc pe motocicleta/scuter-ul meu viitor 🙂 la cate calatorii am facut noi in siguranta prin tara cu masina, si-a castigat acest drept 🙂

    o singura data am facut un accident usor datorita focalizarii atentiei asupra unor stimuli vizuali determinati de trecatoare frumuseti. atunci inca mai credeam in mitul masinii rosii. nu a functionat niciodata in cazul meu 😦 imediat dupa m-am hotarat sa ma fac profesor..nici asa nu functioneaza 🙂 un alt mit spulberat..

  14. nici n-am avut aceasta conversatie 🙂
    dar nu ma pot abtine: o bruneta se agata cu mai multa hotarare decat o blonda. iar concupiscenta este un dezavantaj real pentru persoana din spate, care trebuie sa fie cat mai aproape de geaca de piele 🙂
    anyway, este un subiect despre care un gentelman nu vorbeste decat dupa o sticla de whiskey 🙂

  15. De unde asta cu bruneta ?, e vreo gluma pe care n-o stim (??!!??), spune sa radem mai cu pofta.

    EEE, vezi tu , te descurci…cu amandoua 🙂

  16. multe ar fi de spus despre blonde vs. brunete. poate intr-un alt topic, who knows… si dupa o sticla de whiskey sau vin 🙂

  17. Ia scuter Dane! Ti se va schimba viata. Brusc, Bucurestiul devine mai mic, neaglomerat si cu o multime de locuri de parcare.
    Eu il folosesc cu succes de la inceputul anului. Si merg si la client cu el. Eu cred ca nici nu se pune problema de erodare a brandului personal – ba chiar cred ca adauga o noua valenta – om practic.
    Cand mai treci pe la Leo iti dau sa testezi 🙂

  18. ionutz,
    multumesc de incurajare si oferta de testare a produsului. te caut cand ajung pe la voi.
    mi-am propus sa fac o saptamana de teste cu unul cat de curand. va povestesc dupa 🙂

  19. am sa ma gandesc la un post blonde vs. brunete. am niste materiale foarte interesante pe tema asta. inclusiv din biologie. ezit insa, subiectul este atat de fierbinte incat sigur iese cu scantei. iar eu nu vreau sa imi alienez niciun segment din targetul 16-40, urban, indiferent de culoarea lui politica 🙂

  20. 16?

    Dan sunt dezamagit!!
    Multe din fetele de 16 ani din liceele din Buc 2007 sunt mai versatile decat o bucatarie de la Ikea. Pe langa unele dintre ele parem dormitor „Tineret” de pe vremea…

    de ce sa iti fixezi limite?
    exploreaza!
    ca de „corupt” nu cred ca poate fi voba
    🙂

  21. eu zic sa te gandesti bine in privinta subiectului blonde vs. brunete. exista doua posibilitati: fie vei reusi sa mentii balanta echilibrata, fie vei sfarsi ca victima a ambelor tabere.
    insa recunosc ca ar fi interesanta o persectiva biologica.

Lasă un răspuns

