„Cea mai tehnica proiectiva” pentru angajarea in industria de advertising

Zilele trecute m-am gandit intens la un subiect despre simtem nevoia sa scriu. Din nou in trafic, care a transformat automobilul intr-un loc de meditatie si inspiratie. Cred ca unul dintre cele mai revelatorii exercitii proiective prin care poti afla cum este un aspirant la industria de advertising este urmatorul: „Care sunt primele trei branduri care te reprezinta ca persoana? Dezvolta si explica optiunile tale in limbajul nostru..”

Am pornit in acest lant de ganduri de la doua intamplari: (1) faptul ca nu am raspuns la solicitarea unui alt blogger de a scrie un post cu tema „cinci lucruri pe care ceilalti nu le stiu despre tine” si (2) observatia unei persoane din industrie pe care o respect pentru munca ei (este o creativa) ca blogul meu are de fapt foarte putine informatii personale. Ca este profesional si rece, si ca ii lipseste „the human touch”. Cred ca cele doua intamplari se leaga si am simtit nevoia sa meditez asupra lor. Primul exercitiu de comunicare si sinceritate nu m-a convins insa. Sunt prea multe 5 lucruri pe care ceilalti nu le stiu despre mine. Pe care sa le aleg si cum sa le ordonez?
Iar titlul dintr-o replica celebra a lui Fane Spoitoru care intervievat de un reporter in Canada (in conditiile in care aceasta tara are mandat de extradare cu tara noastra si pe numelele lui exista un mandat de arestare international. care nu putea fi dus la indeplinire pentru ca personajul nu era de gasit de catre politistii nostri..). Intrebat de ce nu este gasit de politia romana el a spus: „Romania? Cea mai tara proasta..”

Si astfel am ajuns la concluzia ca un exercitiu proiectiv cu adevarat revelator pentru mine este sa aleg 3 branduri despre care sa simt cu adevarat ca ma reprezinta si ma ajuta sa ma regasesc in valorile si pozitionarea lor. Iar asta in conditiile in care mi-am „jurat marunt in barba” acum un numar de ani ca nu voi deveni niciodata loial vreunui brand. Am constatat insa la o analiza lucida ca am cateva branduri care functioneaza pentru mine ca lovemarks. Ca ajung sa vorbesc despre ele cand am de dat exemple sau cand vine vorba sa imi fac short list-ul de suflet pentru unele categorii. Sau ca le scot automat din dulap atunci cand stiu ca voi avea o zi grea si vreau sa ma simt bine macar pentru ca reusesc sa imi construiesc prin haine o bula de protectie care sa imi extinda personalitatea. Analiza m-a dus foarte departe, dincolo de punctul de la care poti vorbi altundeva decat pe „canapeaua de piele”. Asa ca ma opresc aici. Daca lucrati in industria noastra, ganditi-va cateva minute la acest exercitiu. Spuneti-mi doar daca am dreptate sau daca ma insel.

Brandurile mele de suflet sunt Harley Davidson, Honda si Levi’s.


si „personal bonus”..

16 gânduri despre “„Cea mai tehnica proiectiva” pentru angajarea in industria de advertising

  1. Cateva comentarii cu intarziere – „branduri care te reprezinta ca persoana” nu inseamna neaparat si branduri pe care le folosesti. In plus, aspirantii cred ca ar fi f usor tentati sa numeasca branduri potrivite asteptarilor jobului la care aplica (creative/account/planer etc.), pt ca stiu ca asta se cauta la interviu.

    In al doilea rand, exercitiul cred ca merge foarte bine si in cazul altor firme, nu doar de advertising. Tine de personalitate… eu asa vad.

  2. daniela,
    tocmai de aceea cred in puterea de exercitiu proiectiv a celor 3 branduri care te reprezinta ca persoana. daca intervievatul nu stie la ce sa se astepte este foarte probabil sa spuna ce cred cu adevarat. iar daca isi face temele dinainte, este cu atat mai merituos pentru el. atat de putine persoane studiaza inainte de interviul de angajare mission, vision si values ale organizatiei in cauza..

  3. craitzuc,
    este imaginea ta despre mine, sau o tema de casa pentru mine?
    iti marturisesc ca sufar (ca orice strategist care se respecta) sufar de boala numita savant „supra-rationalizare”. iar in viata de zi cu zi, mai simplu: paranoia🙂

  4. nu, era ce-as fi spus eu la interviu daca Botzi m-ar fi intrebat vreodata care sunt brandurile care ma reprezinta.

    cat despre imaginea mea despre tine, ti-am facut un „desen”🙂 la un moment dat.

  5. Nu ma pot abtine si observ si putina schizofrenie: intre brandurile care zici ca te reprezinta si supra-rationalizarea de care zici ca suferi🙂

  6. craitzuc,
    asa da, acum inteleg si face sens. ma speriasem🙂
    desenul il citesc din cand in cand. stiu ca am ramas dator cu o imagine, dar inca ma mai gandesc. „stiu ca sunt paranoic, dar oare sunt indeajuns?”🙂

  7. ok, ca sa ne clarificam: daca eu as spune Marlboro (desi nu fumez), pentru ca ma reprezinta spiritul liber, inseamna ca exercitiul a functionat, right?

  8. daniela,
    de principiu da. masura in care a functionat depinde insa extrem de mult de intalnirea face to face si analiza celorlalte „semne”. dar da..felicitari pentru your Marlboro country🙂

  9. daca as fi in pozitia sa aleg, pe dan nu l-as angaja la creatie😛
    nu dupa ce a ales brandurile astea la interviu
    prea si-a ales libertatea si explorarea (bidirectionala, in si out)
    sigur ar veni numai cu idei care nu-s pe brief :))
    si nu l-as gasi niciodata la birou
    parca vad: el in blugi levis cu un picior pe honda si unul pe harley davidson si accountele in spate, haituindu-l :))

  10. craitzuc,
    imi place imaginea cu accountele🙂
    ai vreo veste buna pentru mine?
    ai dreptate cu creatia, nu sunt suficient de inzestrat nativ pentru asta. de aceea m-am orientat catre strategie🙂 stii parerea mea despre relatia creativ-strateg: creativul este un strateg frustrat ca nu este suficient de structurat, iar strategul un creativ frustrat ca nu este suficient de creativ🙂
    iar despre accounte nu indraznesc sa spun nimic in public. poate imi dai o veste buna🙂

  11. daca iti doresti intra-adevar sa fii haituit, sigur gasesc cateva doritoare care sa alerge cu brief-uri (de strategie) dupa tine
    sau fara

    si daca nevoia de a fi haituit e chiar o urgenta iti fac un ad de headline sau chiar unul cu un fotoshop mai stangaci, stil copywriter

    trebuie doar sa-mi dai un dan petre unique selling proposition :))
    dupa cateva luni, promit ca inscriem cazul la effie anul viitor!!

  12. craitzuc,
    superidee asta cu brandurile personale ale oamenilor din industrie si USP-urile lor.. am sa ii propun lui Stefan Stroe care a avut o initiativa frumosa de crestere a interesului fata de fenomenul blogging de specialitate.

    poate le dam ca probe de „admitere” in industrie. Ma gandesc la dl. Bogdan Enoiu ca si candidat pentru Primaria Municipiului Bucuresti, dl. Adrian Botan ca pilot de formula I, reprezentantul echipei Romaniei la Bahrain, dl. Felix Tataru candidat preafericit pentru patriarhia Romaniei, dl. Bogdan Naumovici senator PNG sau sef al comisiei de cultura din Senat..
    Si mai am multe idei, dar ma opresc aici, sa nu mi-o iau prea rau🙂
    este o decizie strategica..

  13. asa nu e nici un challenge😦
    mai greu ar fi cu enoiu candidat la patriarhie si naumovici pilot de formula 1 cu avioane
    prietenii stiu de ce

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s