O carte pe saptamana. Cartea tehnica Honda Accord.

De cateva saptamani conduc cu prudenta o noua masina. Honda Accord. Prudenta pentru ca pana in 1000 de km nu am voie sa intru in zona rosie, care oricum este de la 7000 de „ture” in sus. Mi-a luat ceva timp sa o citesc (aprox. 520 pag.), si mai am capitole de studiat. Altfel inca de la inceput. Prima fraza: va felicitam pentru ca ati facut o alegere inteleapta. Nu „exceptionala”, nu „spectaculoasa” sau „fericita”. „Inteleapta”. Asta spune multe despre spiritul japonez..
Nu am dormit ca Turkish prima noapte in masina jucandu-ma cu butonasele si confruntand harta cu teritoriul, dar am facut o tura pe autostrada soarelui (jur ca nu am depasit 130km/h) si am zabovit pana mi s-au inchis ochii in parcare pe la 1 noaptea.
Ma urmaresc cu mare atentie in relatia pe care o am cu brandul Honda si produsul Accord. Am pornit ca si utilizator sceptic de la cautarea unor atribute functionale pentru o masina si am ajuns la relatia emotionala cu un brand. Care mi-a livrat pana acum tot ce ma asteptam ca functionalitate. In conditiile in care prin educatie si structurare interioara sunt mai degraba „brando-sceptic” decat „filo-brandic”. Si inca nu am testat-o la drum lung decat pe scaunul din dreapta in turneul tarii in care sunt acum cu Turkish cu un proiect de cercetare. Ne-a scos din 2-3 situatii destul de stravezii..
Despre brand nu pot spune mai mult decat am facut-o spunandu-va de brandurile mele de suflet. The power of dreams.. Astept sa vad daca devin si Hondamentalist. Daca si promisiunea fiabilitatii (locul I in clasamentul JD Powers ca non-vizite in service in UK) va fi respectata, am sanse reale.
Si inca o premiera pentru mine: cutia automata. Deja sunt mare fan.

Pentru conformitate vezi link-ul. Sper sa am puterea de a nu posta foto clasice tip „fraier rezemand masina”, „smecher la volan” si „taran accelerand”🙂 M-am intrebat de multe ori cand voi vedea clasicul aranjament interior „rapirea din serai. cu mertul”🙂
http://honda.com.ro/accord4d/exterior/galeria/

39 de gânduri despre “O carte pe saptamana. Cartea tehnica Honda Accord.

  1. Imi permit eu sa spun
    E pe bune!!

    Este una dintre cele mai bune implementari de astfel de sisteme de admisie-evacuare inteligente.
    Zona rosie de care vorbeste Dan incepe, pe bune de la 7000rpm.
    Pana acolo motorul livreaza cu consecventa si agilitate incepand cu 2000 rpm. Distractia insa este dupa 5k rpm. Datorita acestui iVtec.
    Care este in acelasi timp o inventie si un produs performant dar si o gaselnita de marketing pt ca japonezii au fost primii care au comunicat serios pe aceasta tema. Desi primele masini de serie care au avut asa ceva au fost parca Alfa Romeo si in acest moment mai sunt motoare cu tehnologii relativ similare.

  2. roxana,
    nu ai cum sa ma gasesti la sociologie, acolo sunt doar „visiting professor”, fara laborator, birou etc. scrie-mi pe adresa personala (dan.petre@apio.ro) si iti spun unde si cum sa ne vedem

  3. bogdan,
    raspuns mai precis si mai competent ca cel al lui Turkish nu puteam sa dau. nu am decat 400 km, si aceia facuti in oras..el are 5000 dintre care ultimii 2000 facuti impreuna zilele acestea.
    sa fie intr-un ceas bun cu „aspiratorul”🙂 desi la mine automobilul nu a functionat niciodata in acest regim. nici macar cand aveam un ford rosu..mereu m-am intrebat de ce..”prietenii” mi-au recomandat la vremea aceea sa adopt si comportamente adecvate: sa conduc cu geamul deschis si mana stanga atarnand lenes peste portiera, sa ascult manele care sa se auda de pe trotuarul de vis a vis pentru a atrage atentia, sa folosesc pick up lines mai indraznete etc. marturisesc cu regret ca nu le-am pus in practica😦 am ramas la „the old school”, care nu este insa la fel de productiva. asta este, a man has to do what a man has to do🙂

  4. … ultimile cercetari sociologice arata ca s-au cam schimbat trendurile: acum nu mai este suficienta muzica pentru suflet ci trebuie sa-ti tunezi masina daca vrei sa iesi in evidenta.

    Iti recomand musai cateva abtibilduri cu „D&D Rulz” dar si instalarea catorva neoane pe podea – garantez ca vei face senzatie inclusiv in parcarea de la sociologie🙂

  5. tunning?!? am sa ma gandesc🙂 parca „neoane” este prea mult, dar macar un eleron si niste spinner-e ar merge..
    din pacate nu am acces in parcarea de la sociologie. pt asta iti trebuie card, care se obtine mai greu. dar daca fetele stau la o tigara acolo, facem un efort🙂

  6. si posesor de honda si modest ( a propos de „aspirator”)…come on!

    dupa succesul fulminant al fotografiilor de la munte,nu ne poti priva de instantanee,de pe scaunul din dreapta din stanga sau oricum o sa te simti inspirat!!!!

  7. Vrmmm…vrmmmm…aoleo, fara tunning.
    Nu mai asculta la sfaturi d’astea Dane, maine, poimaine te pun sa umbli cu blingu’ de gat si cu bluza de lycra cu swarovsky „Versace”.

    In plus o Honda ar arata ca dracu’ tunata, mai rau ca Loganul rosu din spatele blocului meu, care se serveste cu garnitura de manele si geamuri fumurii…ptiu, piei drace!

  8. Ha-ha…de unde ai avut Ford rosu, tu ti l-ai luat?

    Ca ai zis ca ai avut o masina rosie demuuult, eu ma gandeam la o Lada rosie, ceva de la parinti…ala da aspirator…de pensionare.

  9. glumeam cu tunatul. nu ma ating de ea. imi place designul clasic si atemporal al lui Accord. daca era Civic, poate. desi este cea mai manga masina de serie dintre toate in acest moment.
    cu regret trebuie sa anunt comunitatea ca nu am de gand sa postez foto cu masina🙂 am o alergie structurala la astfel de imagini. imi aduc aminte de taranul cu audiul cu clima bizonica.
    daca vreti, ii fac lui Turkish pe furis si le postez🙂 (glumeam!!!)

  10. Felicitari! Cea mai buna alegere. Eu personal nu te cunosc, insa daca ai ales o masina japoeza, in speta Honda, inseamna ca intr-adevar ai facut o mutare inteleapta. Sunt putin dezamagit ca nu este diesel-ul cu 19 recorduri modiale, insa merge si un (presupun) 2.0l.

    Ma intreb de unde stie Bogdan de i-VTEC🙂

  11. ionut,
    initial aceasta era optiunea I, dar era cu cateva mii de euro mai scump si am renuntat. am ales pana la urma (la sfatul competent al lui Turkish, expertul nostru in auto si binecunoscut editorialist de reviste glossy de profil) motorul pe benzina de 2.4l. (195 CP). Si sunt foarte multumit, chiar daca vizitez mai des benzinariile.
    Iar Bogdan stie pentru ca asa este el, personalitate neo-renascentista🙂
    Acest Pico de la Mirandola al spatiului virtual🙂

  12. 🙂
    Ar fi trebuit sa-mi dau seama ca e 2.4, pentru ca stiam de Turkish ca are un 2.4. Stiu ca este mai scump diesel-ul, insa (inca) este cel mai performant diesel din lume (si nu exagerez) cu toate ca este din 2005. Mi s-a sbarcit pielea pe mine cand am trecut prima data pe langa un Accord 2.2 i-CTDi cu motorul pornit, acu vreo 2 ani. Initial am crezut ca este benzinaru de 2.4 si cand m-am dus la fundu ei, am avut un soc imens. Aproape nici o diferenta de zgomot, incredibil! Acum, depinde si cati km parcurgi pe an, mai ales in oras, daca nu sunt foarte multi, merita un benzinar, mai ales ca intretinerea este mai putin costisitoare, insa senzatiile sunt de neimaginat, mai ales cand „apare” i-VTEC-ul.🙂

  13. Dan, asa cum ai spus si tu la un moment dat „Simple is better”.
    Deci, las-o asa cum au proiectat-o japonezii.
    Oricum, nu te-as fi vazut intr-o masina tunata. Doar nu mai ai 20 de ani🙂

  14. ionut,
    noi mai mult in oras decat in afara, din pacate. si nu facem mai mult de 20.000 pe an. iar disputa benzinar vs diesel o purtam de 7 ani de zile intre pasionatii de masini din gasca. pana la urma se ajunge la paradigme si discutiile degenereaza. eu prefer benzina. as fi luat insa motorul acela pe motorina doar din respect pentru comunicarea lui. spotul Hate este unul dintre spoturile mele preferate ever🙂
    iar Turkish a facut super mega analiza de costuri/beneficii pentru fiecare varianta pe min. 5 ani, km, consum, intretinere etc. Si a concluzionat: benzina. Iar noi, consultanti care cunoastem si respectam opinia specialistilor, am zis: benzina!

  15. eu zic sa va imbracati intr-o salopeta sexi si sa va pozati cu masinuta ori umbland la ea cu capota deschisa, ori spaland-o cu gesturi tandre si puternice:)

  16. nu ma prinde ipostaza, din pacate..am incercat la un moment dat sa fac pe „instalatorul polonez” dar a iesit un dezastru. am doua maini stangi cand vine vorba de aspecte tehnice. m-am concentrat asupra altor competente🙂

  17. ideea era sa „fake it”:) mecanica/ingineria auto e o zona mai poetica si mai complexa decat cea a instalatiilor casnice electrice si sanitare…intotdeauna i-am admirat pe inginerii din acest domeniu… va dedeati asa…mai inginer:)…nu chiar instalatorul polonez:)

  18. Salutare,

    Felicitari pentru alegere. Si eu sunt un proaspat posesor de Accord 2.4 si sunt foarte, foarte incantat. Cu toate astea, am remarcat un mesaj aici referitor la ECU remapping…🙂 si nu ma pot abtine sa nu va rog sa-mi dati niste detalii… Se poate? Ce avantaje/dezavantaje exista?

  19. Nu sunt chiar asa de expert in domeniu

    ECU este „calculatroul motorului” care-i „spune cum sa mearga” http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_Control_Unit

    Remapping este un aalt fel de a face referire la „chip tuning” care este o reprogramare a ECU pentru a creste performantele motorului.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_tuning

    Bineinteles ca daca faci asta pierzi garantia, deci recomad dupa c ei trei ani.

    Pentru Honda nu stiu in RO decat „tuneri” de diesel.
    http://www.dimsport.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=6

  20. Nu sunt chiar asa de expert, sunt convins ca Ionut stie mai multe.

    ECU este calculatorul care spune masinii „cum sa mearga”
    http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_Control_Unit

    Remap e un alt fel de a spune „chip tuning” adica reprogramarea calculatorului (ECU) pentru performante mai mari.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_tuning
    Procedeul anuleaza garantia deci mai ai de asteptat🙂.

    In RO stiu un „tunner” de dieseluri Honda
    http://www.dimsport.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=6

  21. salutare! sunt pe cale sa „cuceresc” prima japoneza din viata mea (o honda accord, desigur). pana acum m-am dat doar la nemtoaice :-)) . am vazut ca pe aici sunt posesori si pasionati de honda accord si as dori sa aflu o parere avizata despre modelul 2.0l (155CP) cu transmisie automata. am citit pareri si de pe alte forumuri dar in final se ajungea tot la discutii din care razbateau mai mult orgoliile celor care postau, gen benzina vs diesel, transmisie manuala vs transmisie automata, masini japoneze vs masini germane, decat pareri avizate. in principiu as vrea sa aflu date gen, tinuta de drum, comportament in situatii ceva mai deosebite, trucuri pt o exploatare cat mai corecta, ceva date despre transmisie, etc… daca vi se pare ca este mult de scris as fi recunoscator daca mi-ati putea indica fie vreun site in care sa gasesc date tehnice si de exploatare (ceva mai mult decat fisa tehnica) sau de unde as putea procura manualul pt aceasta masina. va salut si va multumesc anticipat

  22. SxN_28,
    Cel mai in masura sa iti raspunda este Turkish. eu sunt in State acum, dar imediat ce ma intorc il rog sa iti raspunda. De cand scrie la Top Gear, stie tot ce misca si are patru roti..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s