Povestea porcului

Pocul revine. Porcul episodul VII. Razbunarea porcului.
Porcul este o prezenta vie si proaspata in cultura publicitara autohtona. Il gasim in cele mai neasteptate locuri, ipostaze sau companii. Personal am o mica problema cu acest animal, dar recunosc ca sunt putin biasat de replica „toti barbatii sunt porci” pe care am auzit-o de atatea ori in contexte profund emotionale incat nu vreau sa il mai vad nici macar in farfurie. Dincolo de dincolo, porcul este animalul cu care omul este cel mai apropiat in ceea ce priveste sistemul circulator si respirator. O multime de experimente militare sau medicale s-au derulat pe acest animal de companie. Dar aceasta a fost o simpla introducere.

Vreau sa vorbesc despre ultimul porc din publicitatea noastra. Porcul Rexona pentru femei. Nu stiu daca insight-ul pentru campania „Transpiratia strica reputatia” a fost cel mentionat mai sus („toti barbatii sunt niste porci”, „chauvinist male pig” etc.), dar cu certitudine ideea trebuie sa fi plecat de undeva. Citeam intr-un Cotidianul de saptamana trecuta un mic articolas al lui Bogdan Naumovici despre porcul Rexona, in care comenta faptul ca acest animal nu prea are legaturi adanci in cultura noastra cu ideea de miros neplacut (din memorie, cu scuze pentru lipsa de acuratete). Ce m-a izbit pe mine a fost altceva la aceasta reclama, lucru pe care nu l-am auzit mentionat pe nicaieri. Faptul ca duduca activa si sigura pe ea, intruchiparea urbanismului corporatist, in graba de a-si „repera” reputatia pierduta in fata unui porc care o priveste doar ca pe o prada, foloseste spray-ul peste alt porc. Acesta, metafora delicata a mirosului de transpiratie, nu este alungat mai intai de apa si sapun, asa cum ne invata mamele noastre in frageda pruncie sau medicii la scoala generala, ci de un spray, care se asterne peste. Asa cum a facut parfumul la curtea regelui soarelui pentru atatea femei celebre ale acelei epoci. Poate ca reclama se baza pe un alt insight: inca exista un procent important de romani care folosesc deodorantele fara a se spala in prealabil, doar pentru a masca mirosurile corporale. Dar acestia nu se numara printre cei care compun in cea mai mare parte targetul Rexona portretizat de reclama respectiva. Asa ca am ramas confuz si am hotarat sa evit metroul pana ma lamuresc cum folosesc bucurestenii deodorantele, inainte sau dupa ce se urca in vagon?
Nu vreau sa comentez sloganul, nu sunt in target.
Sa aveti pofta 🙂

15 gânduri despre “Povestea porcului

  1. Super englezism acest „biasat” = confuzat, daca nu este cu copyright pot sa-l folosesc si eu… PLS:) imi place. (daca nu poti sa-i convingi biaseaza-i SUNA FOARTE TARE)

  2. Cat despre insight este clar suntem o tara de nespalati in plus ne pricepem foarte bine la „MASCAT” – mascam aproape orice – mascam gropile din Bucuresti, mascam conturi, mascam pofta de munca, mascam unghiile netaiate, mascam busiturile masinii cu chit sau mai nou cu Bepanten (parca asa se numeste crema minune – btw sunt f putini care isi amintesc numele cremei – trist), mascam ridurile, mascam nepasarea cu faptul ca ne pasa foarte mult si chiar ne implicam cu seriozitate la fel de mascat (vezi oligarhia politica si odioasa lor sotie sau amanta:), facem publicitate mascat, mascam venirea, mascam intrarea, mascam saracia cu masini super scumpe, mascam super tunurile date fraierilor cu afaceri imobiliare f avantajoase in care vor locui tinerii frumos mascati ai acestei tari, mascam trogloditi si ii facem „GREUCENI”, mascam fufe si le facem vedete k sa moara de ciuda toate celelalte zuze purtatoarea de genti mascate Prada, Tod’s, Louis Vuitton sau Luella Bartley achizitionate din Europa/ Obor, mascam prostia lucie cu bagarea in seama din ciclul fac pe despeptul – asa cum fac eu acum… Daneee il mascam si pe dracu si facem din el cei trei apostoli DOAMNE IARTA-MA, aprop. si pe asta o mascam PIOSENIA…
    Asa k ce mai conteaza un miros urat mascat de un fas Rexona face parte din peisaj si ofera senzatia de prospetime – este k si cum am un super Mertzan plin de mucuri de tigari si echipamente de fotbal (cu baietii) nespalate dar am agatat de oglinda aprox. 7 dezodorizante.

  3. Am citit eu un curs la un moment dat :D, unde zicea cineva de funcțiile publicității . . . și parcă era și una socială pe acolo. Dacă nu mă înșel, ceva cu transmiterea către indivizi a regulilor sociale general acceptate, roluri etc.

    Dacă pisi urbano-modernă hip și cool omoară porcușorii din ce în ce mai mari cu cantități din ce în ce mai mari de spray . . . mama are concepții învechite cu apă și săpun, e de pe vremea când nu exista sprayul, normal că insită cu leacuri băbești.

    Iar porcușorul a fost atât de folosit ca pușculiță, s-au bătut oameni între ei să-l folosească pe post de simbol al prețului mic . . . ciudată alegere când ai o faună bogată de animale domesticite care miros. ca să nu mai vorbim de minunații nori galbeni cu gură și ochi – mirosul personificat.

  4. mica pubycitate,
    but of course ca poti sa il folosesti. oricum nu este patentat de mine, il folosim in grup la firma, unde domneste un fel de „comunism cognitiv”. mai avem unul la moda: „tiltat” 🙂

    asha este cu mascarea, din pacate tare ai dreptate. suntem mult mai buni ca rusii la asta. o tara de potemkini. sau pokemoni sociali 🙂
    traiasca porcul!

    ps. cum este cu crema aceea de masina?!?

  5. marie,
    cred ca am pierdut legatura cu pisi-urile urbano-moderne hip si cool (my bad 🙂 recunosc ca nu prea am inteles ce ai vrut sa spui. pls. limpezeste-ma, toate subiectele ce tin de acest target sunt de interes 🙂

  6. o pisi urbano-modernă hip și cool este acelasi lucru cu ”duduca activa si sigura pe ea, intruchiparea urbanismului corporatist”. Pisi este noul peiorativ! 😀

    Iar domnișoara e acolo că e o imagine aspirațională, nu? Aleasă ca oamenii să dorească să trăiască/ fie ca ea. Și dacă ea care e cool face asta, înseamnă că ce zicea mama cu apa și săpunul sunt leacurile băbești pentru transpirație. Oamenii moderni folosesc sprayul peste spray peste spray peste spay, au renunțat de mult la apă.
    Și asta apropo de funcția socială a publicității materializată în cazul ăsta în ”e ok dpdv social să nu te speli, pune mai mult deodorant și ai rezolvat”.

    Mda.. am scris la repezeală 😛

  7. Reeespeeeect, marie
    Biiineee, Dane, o taietura adanca, frumoasa si cat se poate de curata
    Long time no see Mica Pubycitate, super commentul

    Ai vazut Dan marie a inteles despre ce este vorba… yap!!!

    La deosebita pisi urbano-moderna doresc sa mai adaug diva ruralo-cosmopolita care a descoperit tehnologia roll-on peste transpiratie vs. aplecat peste lighian 1/luna.

  8. mai oameni buni…eu am citit toate comentariile de aici…si m-am amuzat putin…dar cum deduceti ca saraca fata nu s-a spalat?…am urmarit si eu cu „mare interes” reclama cu pricina …dupa ce porcusorul isi face de cap la subsuoara fetei, in scena urmatoare ea apare imbracata altfel…ceea ce presupune ca a trecut pe-acasa sau pe la hotel pe unde habiteaza ea..unde eu personal m-am gandit ca a trecut si prin baie unde s-a spalat…pentru ca nu puteau sa arate si treaba asta…asta depasind competenta acestei reclame si intrand in competenta reclamelor pentru sampon si gel de dus (adjudecte deja de Andreas Marin, Mihaela Radulescu si tipa aia de se pipaie dupa ce s-a spalat cu gel de dus care intareste carnea)…voila…eu asa m-am gandit…

  9. eu chiar m-am gandit ca ea foloseste produsul respectiv ca metoda de preventie pentru rerstul zilei, dupa aplicarea in prealabil a spalatului de dimineata. Dar eu sunt o persoana care tind sa dau lucruilor interpretarea cea mai favorabila persoanelor implicate :)(anumite persoane mi-au declarat ca nu interpreteaza lucrurile, ci doar se folosesc de aparenta lor:)….foarte urat…)

  10. …stati ca am mai gasit ceva…sa stiti ca au dreptate amicii astia ai dvs. care spun ca se distreaza cand intra pe blogul asta…sau ca intra ca sa se distreze…nu am retinut exact cum zic ei…sa stiti ca si eu ma distrez (va asigur totusi ca in sensul cel mai bun cu putinta)..desi eu intru din curiozitate…care sper sa nu fie letala precum in cazul pisicii:)

    „…Bogdan Naumovici despre porcul Rexona…comenta faptul ca acest animal nu prea are legaturi adanci in cultura noastra cu ideea de miros neplacut”…

    cred ca totusi numita „cocina” are legaturi…era totusi greu sa desenezi o cocina…in care tot trebuie sa desenezi un porc ca sa te prinzi ca e un habitat de animal mirositor…

    ma gandesc totusi ca la fel de bine puteau desena in locul acela intim un caine comunitar…ca astia sunt peste tot in realitatea bucuresteana…si in scari de bloc unde trebuie sa te tii de nas ca sa poti sa mai vezi pe unde mergi…si pe strada…si inclusiv in metroul bucurestean…(in viata privata de apartament a iubitorilor de animale nu intru…fiecare e liber sa traiasca alaturi de cine vrea)…adica domnul din reclama putea foarte bine sa creada ca s-a apropiat de el un caine comunitar…care nimeni n-ar putea sa combata ca nu e simbol al urbanismului din capitala noastra.

  11. comentariile voastre mi-au umplut de veselie si bun simt aceasta duminica. multumesc 🙂
    daniela, ai dreptate. porcul s-a scos. s-a razbunat. ne-a adus un leu.
    deja vad un nou post: „porcul si leul”, „porcul care aduce leul”..hmm

    iar reclama aceea arata la un moment dat faptul cum porcul este alungat de adierea spray-ului. cum, nu ati remarcat beneficiul produsului?!?

  12. … bine, porcul de care vorbeam (porcul-Boom, nu porcul-Rexona) saracul nu a adus un leu, dar sa zicem ca pt un porc romanesc a fost destul de aproape…

  13. daniela,
    asa este cu porcul boom. scuze. stiam ca intrase pe short list si mi s-au lipit firele.
    sa mergeti miercuri la adbreak, am inteles ca va fi interesant. macar sa ii incurajam pe primii vanatori de lei romani. in aceiasi zi este si petrecere GMP in Fratelli. cred ca tot pe tema leului 🙂

  14. Io zic sa faca referendum, sa i se schimbe numele din RON in ROP
    Romanian Porc sau Pig, tot aia. Ca tot e frate cu romanul. Cum era legea lui OM? „Esti porc cu mine, sunt porc cu tine”

    In alta ordine de idei, cred ca fata cu porcu de la Rexona e prietena cu retardul din recenta Tuborg. Caruia-i place foaaarte mult sticla si deloc berea. Pentru ca altfel nu inteleg de ce pune cu pofta berea la gura si bea… o gura. Pentru ca din succesiunea de imagini finalizata cu shotul sticlei, asta se intelege.

    ca sa citez pe cineva, „Prince Dumbfck of Moronia”

Lasă un răspuns

