Agentiile de publicitate ca „organizatii intensiv cognitive”

Astazi am mai avut „a first”. Am fost membru intr-o comisie de doctorat la Sociologie (Univ. Bucuresti). O lucrare foarte buna, despre agentiile de publicitate ca organizatii „intensiv cognitive”, adica, pe limba noastra, organizatii unde obiectul muncii este ideea. Lucru pe care cei care activeaza in domeniu il stiu de mult, si din experienta directa. Unul tricourile care mi-au placut cel mai mult pana acum din aceasta industrie a fost facut de McCann acum cativa ani si avea line-ul lui Einstein: „99% transpiratie si 1% inspiratie”. iar cele 99 de procente erau exemplificate grafic. pe locul doi se afla unul de la Leo, adaptare a sloganului Carlsberg: „Planner. Probably the best job in the world”. Foarte interesanta, ami ales partea teoretica. Pe cea practica o stiam, am mai facut cercetari organizationale prin industrie. Oricum, bine facuta si aceasta. Am sa incerc sa o conving pe autoare sa scoata o carte in format „traducere si adaptare” pentu oamenii din publicitate si aspirantii la domeniu. Sa vada si ei cate sute de carti academice s-au scris pe „lumea cealalta” despre organizatiile in care lucreaza. Pun pariu ca nu isi imagineaza ca isi traiesc 60% din viata intr-o lume atat de plina de stiinta 🙂

5 gânduri despre “Agentiile de publicitate ca „organizatii intensiv cognitive”

  1. erată:
    „Unul tricourile care mi-au placut cel mai mult”… aţi mîncat un „dintre”, domn’ profesor! şi ar mai fi cîteva greşeluţe pe ici pe colo. da’ se iartă că e bLog nu e lucrare de doctorat. 😀

    mă bucur sincer că dau pe net peste un blog de genul ăsta. keep it up, mr. dan petre!

    sd

  2. Wow… nu prea am avut timp in ultimele saptamani sa citesc blogul tau, dar iata ca acum am avuuuuut ce citi! 🙂 ai inspiratie :). Anyway, keep up the good work!

  3. Apropo de idei de mark. si adv
    http://www.stefanstroe.ro/2007/06/26/posibile-brand-extensions-in-romania/

    Iata si parerea mea despre brand extensions la brandurile Dero si Dacia

    Dero: Deodorant 24/7 for M/F sau roll-on, talpici pentru pantofi cu puternic si bogat miros „derodorabil” capabil sa reziste 15 zile in conditi extreme, ex: bocancii/cizmele minerilor:), gulere speciale si ele „derodorizante” de mai multe culori cu adeziv care sa se lipeasca pe interiorul gulerelor de la camasi – capabile sa ofere un miros placut si sa ascunda jegul…

    Dacia: Pai putem incepe de la prezervative un co-brand cu Durex in locul sport car-ului de pe cutia Durex Performa si Arouser, sa apara bordul de la Logan si automobilul Dacia.
    Continuam cu pantofi sport:), schiuri, o super campanie cu mobila de birou super practica + fotolii si canapele super confortabile, laptop-uri DACIA LogON, ATV-uri, scutere electrice sau un fel de Lastunuri electrice (Last-one-uri:) si la modul cel mai serios cred ca ar fi o campanie SUPER TARE „Live by natural movement” – Segway – Dacia GO :)) LOL 😛
    http://www.segway.com/products/centaur/

  4. e plin de greseli, il scriu on line si nu prea mai am timp sa ma uit dupa peste ce am scris. sorry. multumesc pentru incurajari!

    daca va intereseaza subiectul scriu cateva cuvinte in plus

Lasă un răspuns

