Iarasi despre boardul IAA. Iunie 2007

Si a mai fost o intalnire de board al acestei minunate organizatii care pastoreste cu blanda si discreta luare aminte destinele unei confluente de industrii comunicationale. Din nou am avut parte de surprize, placute sau pe care nu pot sa le categorisesc. Am sa incep cu una din ultima categorie. S-a vorbit in mod oficial de acest blog. Believe it or not. Eram la subiectul site-ul iaa si cum sa crestem traficul pe acesta, respectiv definirea strategiei acestui produs media si segmentarea consumatorilor lui. Cu ocazia aceasta am vazut si eu unele din acele soft-uri de monitorizare a traficului si ce tipuri de rezultate dau. Inspaimantator. Una din propuneri (cu falsa modestie, de la elaboratorul acestor randuri) a fost sa incercam sa construim o platforma pentru bloggerii din industrie care sa fie gazduita de acest site. Beneficii reciproce, unul primeste trafic, celalalt endorsement si legitimitate. Ca si un segment de cititori elevati si educati in industria de marcom. Adica la creme de la creme. Si de aici a inceput dezbaterea. Care pro, care contra, care sa ne mai gandim. Cu ocazia aceasta am aflat si eu ca un astfel de proiect presupune niste costuri consistente in echipamente tehnice. Ca nu poti sa fac asa ceva pe un server de business obisnuit. In fine. In acest context, apare si mentiunea la posturile mele pe aceasta tema: „mi-au zis oameni de la mine din agentie ca au aflat din blog-ul lui Dan ca la intalnirile noastre este cool si ca se fac lucruri”. Eu am inghetat pe loc. Mintea a inceput sa ruleze mai rapid decat un Cray IV. „Ce beep am scris acolo? Daca am facut mishto de cineva? Am zis prea multe? Daca ma citesc de acum incolo?” Eu cerusem acordul la un moment dat sa postez si niste fotografii facute ca taranul cu telefonul mobil, dar nu s-a aprobat. Iar acordul de a scrie a fost dat cam printre dinti si sprancene incruntate. Cu recomandarea de a fi foarte atent. Asa ca va imaginati cum ma simteam. Cu musca pe caciula, ca scolarul urecheat (dupa) de parinti pentru ca a spus la ora de dirigentie ca parintii nu cotizeaza la fondul clasei pentru ca vor sa isi cumpere termopane si ca diriga este prea fraiera ca sa se prinda. Pana la urma a ramas cum am stabilit. Adica am trecut firesc la alt subiect, derivat spontan din acesta. Oricum ar fi insa, este de bine. Nimeni nu a fost suparat pe mine. Nici macar domnul presedinte, pentru faptul ca am vorbit prea mult. Asa ca recidivez. Asa cum a evoluat dreptul anglo-saxon: tot ce nu este interzis/reglementat explicit, este permis. Multumesc cu aceasta ocazie tuturor care fara sa va propuneti in mod anume ati militat pentru dreptul la libera exprimare. Poate in cateva luni imi dau voie sa pun si poze cu ei. Macar inainte de alegerea viitorului board, cand vor avea nevoie de voturi. Le-o vand ca „ii umanizeaza” si „da bine la electorat”. Felix ar trebui sa fie cel mai sensibil la aceste argumente..La un moment dat s-a ajuns cu dicutia la extrema cealalta, ca fiecare membru sa isi faca blog. Sau sa scrie fiecare macar un post pe saptamana pe un blog al boardului. Interesant, nu? Dar bunul simt a triumfat si de aceasta data. S-a infiintat un comitet care sa analizeze aceasta tema si sa vina cu propuneri. Adica „ramane cum am stabilit”.
Dincolo de asta, o multime de alte lucruri faine. In primul rand in continuare o prezenta coplesitoare. O singura persoana lipsa, si aceasta motivat, cu scuze si tot protocolul de rigoare. Cu atat mai impresionant pentru mine cu cat am putut face involuntar si inevitabil o comparatie cu boardul UAPR care a vut loc cu o zi inainte in aceiasi sala si la care am fost prezent in calitate de „furnizor”. Mult mai „subtire”. Dar acolo echipa este foarte la inceput de drum si cu certitudine a fost un incident izolat si pasager (cu mii de scuze, dar nu ma pot abtine, si stiti ca eu scriu direct on line). Oamenii foarte faini. Eroul intalnirii a fost dl. Vartosu, decanul spiritual si de varsta al intalnirii. Interventiile lui sunt memorabile si cam 90% smulg hohote de ras. Cezar sta linistit ca un Buddha tibetan prefirand printre degete finantele asociatiei. Si tace. Noi, da-i si lupta cu ideile si propunerile. Eu face cu ochii ca la ping pong dupa care cum vorbeste. Si iarasi tace. Cam suspect, oare o sti ceva? Se spune ca totul in final se rezuma la bani si ca orice idee vine la un moment dat sa se adape la singurul elesteu financiar al junglei. Poate ca este o strategie mai eficienta de vanatoare sa stai linistit si sa ii lasi pe ceilalti sa vina la tine..
Si foarte multe subiecte pe ordinea de zi: 12 cu others, toate atinse. 3 ore foarte intense. Deja este prea tarziu cand scriu aceste randuri (16 locuri din 25 deja ocupate), dar va recomand seminarul lui Griffiths. Si din nou Summitu-ul din toamna.
Era sa uit, de saptamana viitoare demaram Young Professionals. Va anunt la inceputul saptamanii cand si unde va avea loc prima intalnire, care va fi publica.
Si ultimul subiect, care mi-a consumat toate we din februarie si martie: prima carte lansata de editura IAA. Si care trebuia sa se numeasca „Cum sa faci publicitate” si a iesit „Efectele publicitatii” din motive care ma scot atat de tare din sarite, incat nu voi vorbi de ele. Procesul de adaptare din traducerea in engleza dupa originalul din germana al lucrarii m-a disperat. Dar in final a iesit un handbook util, simplu si decent. Saptamanile viitoare va fi lansat. Urmeaza alta, extrem de interesanta si de utila: studiile de caz EFFIE din 2006 + cateva EuroEFFIE. Pretty cool, hmm?
Si inca o veste si gata: in 15 zile de acum inante sediul va fi gata. Lansat la apa cu sampanie si strigaturi. Deja imi este dor de „garage days”. Imi aduce aminte de Metallica si de unul dintre cele mai triste filme pe care le-am vazut in aceasta viata: Some kind of monster. Legenda vie a generatie mele mergand la psiholog si plangand pe umarul nevestei. Rockeri familisti. Ce trist. Ma opresc aici. M-am enervat. Sper sa nu apuc zilele in care spiritul antreprenorial al acestor zile de inceput va fi inlocuit de unul corporatist mustind de corectitudine politica.

9 gânduri despre “Iarasi despre boardul IAA. Iunie 2007

  1. Abia astept cartea cu studii de caz. Dar o sa am rabdare.
    Cand ai toate detaliile legate de lansarea cartii „Efectele publicitatii” sa faci si tu o strigare.

  2. care a fost neintelegerea in privinta titlului cartii? titlul „efectele publicitatii” mi se pare cam departe de „cum sa faci publicitate”.

  3. va tin la curent cu toate, no problem. traiasca primul amendament!
    despre titlul cartii nu vreau sa spun nimic, as isca un mic scandal si de principiu evit scandalurile. mai bine sa uitam cu totii de acest lucru..

  4. Da, astept la sfarsit, sa incerc o levitatie in timp ce dau cu leuca in capul adunarii… nu mai sunt bani, trebuie proiecte mai profitabile 🙂 Glumesc… nu e cazul.

  5. cezar,
    sper din tot sufletul sa nu te superi pe mine. dincolo de gluma, pentru mine asocierea cu Buddha este onoranta si adanca. imi aduc aminte de o povestire cu Naropa, maestrul lui Tilopa, maestrul Lui Marpa Traducatorul, la randul lui maestrul celebrului Milarepa (vezi Eric-Emmanuel Schmitt). La acesta vine la un moment dat in vizita un om care dorea sa ii devina discipol. Acesta era insotit de ministrul de finante al rajahului, dar care nu a zis nimic tot timpul intalnirii. La sfarsitul intalnirii, Naropa il intreaba pe acesta din urma ce ar dori de la el. Ministrul ii spune ca nu are ce sa ii ceara, de vreme ce activitatea lui este atat de lumeasca si de ancorata in samsara incat ii este limpede ca nu are nicio sansa la spiritualitate. Mintea ii este atat de agitata, incat nu se poate concentra nici macar un minut asupra unui singur lucru. Naropa ii sugereaza sa continue ceea ce face (sa numere bani si nestemate), dar sa o faca in asa fel incat sa fie singurul lucru din lume care mai conteaza in acel moment. Dupa ceva vreme cei doi se intorc la maestru. Cel care primise o tehnica de meditatie ca sa mai ceara una, pentru ca cea pe care o primise prima oara nu functionase, iar ministrul de finante ca sa ii multumeasca. Mintea lui era linistita.

Lasă un răspuns

