Zambetul sau lacrima

Consecvent principiului fundamental de a nu negocia cu teroristii, va prezint recolta de perle de la licenta din vara 2007 SNSPA, sectiunea disciplina de specialitate publicitate, in ciuda reactiilor extrem de virulente pe care le-au starnit posturile din februarie pe aceasta tema. Sunt ideile unor oameni de pretutindeni, din toate colturile tarii sau cartilor de specialitate (inclusiv DSM IV). Unii sunt de la zi, altii sunt de la ID.
Aceste materiale sunt sub protectia anonimatului si orice asemanare cu persoane reale este absolut intamplatoare. Postez aceste materiale fara intentia de a deranja pe cineva si cu dorinta sincera de a ne purifica prin zambet sau lacrimi. Orientalii spun ca nimic nu ne curata mai mult sufletul decat acestea.

Subiectul a fost „principalele tipuri de publicitate care se adreseaza consumatorilor finali”.

“Publicitatea poate fi definita urmarind modelul simfonic al comunicarii: un emitator trimite un mesaj prin intermediul unui canal”.

“Publicitatea este o variabila de natura calitativa de ordin psihologic prin care se urmareste producerea unor bunuri sau servicii”.

“Publicitatea adresata consumatorilor este adresata direct consumatorilor finali si are ca scop stimularea consumatorilor de publicitate”.

„Tehnicile de publicitate care se adreseaza consumatorilor finali sunt cele care sunt in legatura cu ciclul de viata al produsului si implicit cu spirala publicitatii”.

„Unul din tipurile de publicitate existente este acela adresat grupurilor tinta”.

„Principalul tip de publicitate adresat consumatorilor finali este cea de marca”.

„Principalele tipuri de publicitate intalnite la nivelul consumatorilor finali sunt intalnite in randul firmelor de publicitate ce vin sa satisfaca necesitatea consumatorilor”.

„Consumatorul final poate fi definit ca fiind individul care ia contact cu produsul promovat si in final care il achizitioneaza cumparandu-l”.

„Pozitionarea este primul tip de Publicitate. Aici se da viata Produsului si acesta isi ocupa un loc pe piata, pozitia sa pe care o merita”.

„In ultimul timp se pune un accent tot mai mare pe consumatori”.

„ATL – abowt the line”.

„Publicitatea adusa produsului care este contrafacut doar foloseste imaginea „de marca” a produsului original”.

”Crearea imaginii de marca (brandului) urmareste sa creeze un nume de marca”.

Si cei mai tari dintre toti, campionii absoluti. Marturisesc ca din cele 3 puncte pe care le puteau primi au luat fix 0. De regula daca cineva este varza total dar s-a straduit cat de cat, ia macar un 0,5 „pentru stil de redactare”. Citatele sunt genuine si geniale. Le-am citit de doua ori inainte de a le scrie si inca de cateva ori dupa ce le-am scris. Doamnelor si domnilor, the Oscar goes to..

Locul II: „Avem apoi publicitatea de mesaj care vine sa transmita incununarea ideii de produs prin mijloacele consacrate. Astfel, avem publicitate de tip BTL in care intalnim manifestari de mesaje publicitare sub forme de publicitate prin ziare, televizor, radio si afisaj stradal, cat si publicitate de tip USP care desi noua se manifesta prin diverse canale de comunicare de tipul internetului sau al comunicarii ideii de brand la nivel de afacere business to business”.

Locul I: „ATL este un tip de comunicare indirecta a reclamei si prin aceasta nu se adreseaza direct consumatorilor finali. Sunt folosite canalele de transmitere a reclamei in ATL, deci vom trece la BTL pe care o vom imparti in forme de publicitate exacte, ce se adreseaza consumatorilor finali: afisul public, banerul, publicitatea prin produs. Publicitatea prin produs este metoda prin care la cumpararrea produsului pe acesta exista o reclama la un alt produs. Publicitatea prin afis este un mod care in epoca noastra a ajuns la un stadiu foarte avansat de creativitate, aparand in moduri neasteptate sau in modalitati care generaza iluzii optice placute”.

Anunțuri

15 gânduri despre “Zambetul sau lacrima

  1. din pacate la cat de des ati trecut dvs pe la cursuri si seminarii mi se pare normal ca saracii studenti nu au stiut … 🙂

  2. alexandru,
    topicul acesta a fost intens dezbatut in sesiunea precedenta si am cazut cu totii de acord ca singurii vinovati de lipsa de pregatire a studentilor sunt profesorii 🙂 nu inteleg ce este cu restantele. acestea sunt perle de la examenul de licenta. adica final.

  3. Locu unu’ e intr-adevar „mama si tatal lor”…cred ca nu ti-a fost greu sa deliberezi singur. E de coronita si de diploma.

  4. Pingback: Perlele publicitatii nu vin la ore suplimentare « Iulian Toma

  5. Apropo de purificarea prin „zambet si lacrimii”.
    As fi interesat daca in cazul tau au fost mai multe zambete sau mai multe lacrimi?

    Si mai am o curiozitate: Daca ai fi predat… spre ex: chirurgie ne-ai mai fi impartasit perlele obtinute in calitate de profesor?

  6. parvan,
    perlele mai mult ma intristeaza decat ma fac sa zambesc. doar cele de pe locurile I si II m-au facut mai intai sa rad. sunt de exceptie.
    iar despre curiozitatea ta, din pacate nu te pot ajuta. habar nu am ce as fi facut daca eram chirurg. este o meserie mult prea indepartata de ceea ce fac acum si nu am reprezentari cu care sa operez in aceasta proiectie.
    iar despre presa, initiativa a fost a AdPlayers. Eu doar mi-am dat acordul de a prelua de pe blogul meu.

  7. da, marturisesc ca nici eu nu stiu cum as fi gandit daca as fi fost profesor.
    Desi, … uneori imi permit proiectii care generaza iluzii etice … placute. 🙂

    PS: nu stiu cum e de la catedra dar … in sala motoarelor … ok-ul responsabilizeaza indiferent ca e un acord smuls sau o initiativa entuziasta 🙂

  8. Dan,
    sala motoarelor e aia unde se consuma combustibil si se asigura energie pt … caruta asta numita publicitate.

    sunt research intr-o agentie de media.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s