Satisfactie si fericire

Intrucat unul din prietenii mei mi-a atras atentia asupra faptului ca scriu mai mult despre carti de F&FF (“d’alea, d’ale tale”) care nu sunt de un foarte mare interes, am zis sa va semnalez si unele carti “serioase”. Una dintre acestea, care mi-a fost alaturi in vacanta in incercarea de a gasi satisfactie si in afara muncii, este Satisfactia. De popularizare a uneia dintre directiile foarte la moda in psihologie in ultimii ani in tarile importante: biochimia creierului si influenta diverselor substante de pe acolo asupra starilor interioare si comportamentelor exterioare. Scrisa intr-un stil belletristic, cu povesti simple si reale, ea trateaza in fiecare capitol cate o tema mare (sursele satisfactiei, relatia placere durere etc.). Fara sa uite insa a prezenta cercetarile pe care se bazeaza ipotezele autorului. Si sa face trimiteri si citari din belsug. Omul trage cateva concluzii importante si foarte interesante. Nu vreau sa va lipsesc de bucuria de a le descoperi singuri. Nu ca ar fi foarte noi, dar sunt sustinute de argumente “hard”. Una singura, pentru ca nu ma pot abtine: fericirea/satisfactia este o stare interioara care depinde hotarator de cocktailul de stimuli la care ne lasam expusi. Si de aceea ea difera foarte, dar foarte mult de la un om la altul. Sexul, banii si pozitia sociala sunt importante, dar nu chiar atat pe cat ne-au invatat prietenele noastre sau domnitele blonde la talkshow-uri. Lucrurile se leaga si cu informatiile din alte domenii, de la infama psihiatrie la psihobiologie samd. O pleadoarie printre randuri pentru acceptarea diversitatii si tolerarea celorlalti, care sunt atat de altfel decat noi.

Si la cateva zile dupa ce m-am intors, am vazut pe birou la Afrodita o alta carte pe tema asta: Fericirea autentica. Ghid practic de psihologie pozitiva. Asa mi-am luat-o si pe asta. Este ok, dar mai militanta decat Satisfactia. Scrisa de pe pozitia unui psiholog genul terapeut/consilier. Foarte pozitiva si mobilizatoare. Cu incursiuni in sociologie. De asemenea de popularizare.

 Cred ca pentru cei care lucram in advertising a sti cat mai multe despre ce se afla in spatele fericirii/satisfactiei este foarte important. Nu numai pentru noi ca oameni, ci si ca profesionisti. Nu de alta, dar suntem in business-ul de vanare de vant..

Mi-a placut mult mai mult prima, dar cred ca merita servite la pachet. Sa aveti pofta.

Un gând despre “Satisfactie si fericire

Lasă un răspuns

