BCR la oi m-as duce..

Am incercat din rasputeri sa ma abtin de la comentarii la adresa campaniei BCR, dar pana la urma nu am mai putut. Iar asta pentru ca spotul tv are likeability negativ. De fiecare data cand ma uit la el ma enervez. Si sunt in target. Nimic de acolo nu este “acolo”. De la casting, pana la actiune si replici. Foarte ne-credibile si ne-atractive. Iar daca cumva aplicam modelul P&G cu induce trial si militantism pentru brand iese si mai “a la Cluj” (varza). Cine poate vedea oare de la 2 metri ca verigheta de pe degetul aflat sub o cutie este uzata de exact un an de zile? Cum se uzeaza aurul intr-un an de zile? Oxideaza, probabil..Ce expert bancar hoinareste vesel si destins prin centru cu cravata fluturand in vant si sacoul agatat sagalnic pe un umar? Si mai ales cand? Poate la vremea pranzului, cand iese sa manance..Ce barbat roman casatorit accepta recomandarea unui necunoscut pentru un buchet de flori fara sa il „pocneasca” fizic sau verbal pentru ca isi permite sa ii puna la indoiala competenta de a face ceva pentru sotia lui? (ca sa nu comentam deloc faptul ca obiceiul de a lua flori sotiei la aniversarea casatoriei nu este unul foarte raspandit – dar aici poate ma insel, nu sunt in target🙂 ) Iar despre voice over dezastru. Schimbul de replici imi aduce aminte de filmele socialiste din anii 70. Ca la scoala de persoane cu „mai putine abilitati decat media” („minimally exceptionally” cum le zice George Carlyn).


In schimb ma uit cu placere la ultimul spot click net. valori de productie de care avem atat de multa nevoie. un singur lucru nu am inteles: praful care s-a depus pe tastatura face referire la viteza produsului sau la valorile batranesti ale brandului Romtelecom?

16 gânduri despre “BCR la oi m-as duce..

  1. Ai dreptate. Dar nu doar BCR se „bucura” de astfel de spoturi fara noima. Marea majoritate a copy-urilor folosite de banci – fie tv sau orice alta media – sunt doar „happy shiny people shaking hands” , fara legatura cu valori, target, pozitionare, etc. Repetitiv in varii forme. Pacatul major aici e ca strategia era buna – buna (dar a fost compromisa total in executii). Toate la prima mana si fara staif. Au avut un gand dar l-au abandonat cand si-au dat seama ca poate duce undeva. Undeva unde clientul n-a mai aprobat:) Parerea mea. sa zica si APG ul cate ceva:) Respect.

  2. victor,
    daca stii mai multe despre strategie, pls. „share your emotions with the group”🙂 eu nu am reusit sa depasesc socul executiilor si sa prind gandul stategic. poate pozitionarea este „specialistul rosu”🙂
    cat despre comunicarea la banci, pentru mine este „ce minune ca esti, mirare ca sunt”. in cartile pe care le-am citit eu, comunicarea la banci avea mereu capitole speciale sau chiar carti speciale. „dincolo” se pare ca se face dupa niste reguli foarte, foarte precise.

  3. OK, targetul lor sunt tinerii familisti… – inceput de drum, cheltuieli, multe, copii pe fast forward:) alte cheltuieli, bigger car, bigger house. etc. (acelasi stil Erste Bank cu impecabilul consilierul bancar, la super costum care citeste povesti micului tau copil pentru ca este train-uit sa se ocupe de toate grijile tale la o adik se poate ocupa si de nevastata:) sau reclama cu Subaru http://www.youtube.com/watch?v=FwRkdYvu7Ro unde EL si EA super piloti sunt un fel de clear-sighted virtuoso:)
    Ce nu este OK – faptul ca angajatii BCR sunt un melanj de profiler cu para-psihologi – adevaratii copii ai Mamei Omida:)
    IAR ce este FOARTE TRIST si ma loveste drept in occipital – minunatul slogan GANDIM LA FEL (la fel cand era BCR-ul fata:) sa o ia graq de schimbare noi GANDIM LA FEL (vezi articol si comentarii http://www.gandul.info/economic/bcr-gandim-fel.html?3936;901343)
    Bafta creata.

  4. Pingback: Sorin Tudor - relatii publice, marketing politic, comunicare online » Blog Archive » Vineri, prin bloguri

  5. mica pubycitate,
    multumesc pentru info „oficiale”. intotdeauna m-a fascinat diferenta dintre comunicatele oficiale si ce intelegem noi, bietii consumatori naivi🙂

  6. Ei, nu dati vina pe BCR. Pana la urma ce se face acolo vine de mai sus, de la cumparatori. Si se pare ca Erste habar nu are sa reorganizeze o banca. Stiu fiindca am o cunostinta care lucreaza in BCR.

  7. Foarte bune observatiile despre spot. Noroc ca avem telecomanda. Prima data de amuzi dar pe urma devine hidoasa, ai senzatia unui dictator care te supravegheaza (BCR) si care acum stie cand te-ai casatorit, ce ii place sotiei, cum e verigheta de pe deget… Sperietoare de reclama….

  8. Intr-adevar, spotul cu pricina e de-a dreptul stupid.
    La vizionarea lui , reactia mea ar fi in cel mai bun caz convingerea ca spotul e la fel ca banca – carpit , de multe ori absurd si neadaptat realitatii.
    Daca ma prinde cu capsa pusa insa, ma gandesc, ‘Iata inca o dovada a desconsiderarii totale a clientilor in bancile din Romania!’. Daca nu ne era clar inca, BCR ne-o spune pe sleau- clientul e un mototol indecis si neinformat, care nu-si cunoaste interesele si pe care trebuie sa-l descurce ‘un smecheras’ de functionar bancar. Acesta mai are si bunul obicei (pentru care a fost indelung trainuit, probabil) de a-si analiza cu condescendenta clientul pana in varful unghiilor (vezi surprinzatoarea deductie despre vechimea verighetei si implicit a casatoriei), decizand in functie de rezultatul profesionistei evaluari, ce e bine pentru el.

    In alta ordine de idei, ma bucur sa aflu cu aceasta ocazie ca tu nu te regasesti in target, adica esti neinsurat, daca am inteles bine🙂

  9. Dincolo de logica, mesaj, strategie etc.

    Vocea specialistului de banca, doohhhaita, ihamgilaita, balbait, autosuficienta – care imi aduce, strict sonor vorbind aminte de ceva din hahaiala presedintelui cu pasarica la tiroida – face toti banii.

    Am ras in hohote. Oricum am fugit de BCR, mancand pamantul acum doi ani. Am procedat bine, se pare.

  10. Cand au GANDIT sloganul asta, am impresia ca cei de la Erste i-au luat, nu numai pe romanii care cumpara flori din piata (sau produse si servicii din BCR) DE PROSTI, dar si pe NOI, cei care in curand vom ajunge pe drumuri, luati in vizor pentru concediere, cu tot cu copiii nostri, multumita LACOMIEI de bani a dumnealor.. Dupa ce ca am muncit aproape doua decenii zi-lumina sa cladim ditamai banca, acuma vin ei sa o faramite! Asa ne multumesc imperialistii!
    Apropo: ” Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult.” (Walter Lippmann)

  11. ersteriorule,
    cand am vazut ca imi scrie cineva cu acest indicativ am crezut ca iar intra vreun „prodomatic” sa spuna ce buna si frumoasa este compania la care lucreaza. m-am linistit insa dupa ce am citit..

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s