Cerneala de demult

Zilele trecute am constatat cu suprindere ca am purtat cu mine prin viata cateva calimari cu cerneala din vremea scolii generale. Le-am redescoperit cu ocazia primirii unui frumos instrument de scris (Mont Blanc – multumesc Super Nanny) cand am „rasfoit” cutia in care imi pastrez aceste ustensile, cumparate sau primite de-a lungul anilor (imi plac mult obiectele de papetarie si birou). Desi sunt bagat pana peste urechi in epoca digitala (am patru adrese de mail, cateva identitati, msn, grupuri, forumuri, telefoane mobile, 3 calculatoare la care lucrez zilnic – desk top job, desk top acasa si lap top in ambele, memorii de telefon, carduri de aparat foto etc. etc. etc.) obiectul de care sunt cel mai atasat si care imi este cel mai mult de folos ramane tot agenda. Si ea piesa de colectie si primita cadou (sunt sigur ca si astazi esti bine🙂 ). Cred ca in cascada de identitati si mijloace de comunicare simt nevoia unui triunghi de echilibru concret, pe care sa il am oricand la indemana. Agenda, stilou si telefon mobil.

Poate de aceea cred ca ideea/conceptul campaniei pentru Summit-ul IAA este putin fortata (consecinta extrema, cum au precizat chiar oamenii de la McCann). Eu cred ca niciun mijloc clasic de comunicare nu moare de tot. Asa cum sunt inca oameni care traiesc dupa regulile codului Hagakure (vezi Ghost Dog pentru popularizare), pensionari care trimit scrisori in plic, oameni care suna pe fix etc. tot astfel vor exista in continuare spoturile tv. sau radio. Chiar daca doar va fi doar „cult advertising”. Din cate imi amintesc eu din cartile de istorie a canalelor de comunicare de masa, niciunul nu a disparut total.

Nu stiu cum naiba am facut de le-am pastrat atat vreme, si nici unde. Si mai ales cum au supravietuit atata vreme, si nenumaratelor curatenii de sfarsit de an, momente de renuntat la junk-urile adunate peste an. Sau multelor mutari prin care am trecut. Sau cu ce le-am investit emotional de nu le-am vazut niciodata pana acum. Totally blank. Sau poate totally blue..

_cernealal-de-demult-t4.jpg

_cerneala-de-demult-vs-mont-blanc.jpg

15 gânduri despre “Cerneala de demult

  1. Intr-adevar, noile canale de comunicare niciodata nu le elimina pe cele vechi…cu toate ca azi iluzia asta e mai puternica ca niciodata. De exemplu, nu au disparut cartile cand a aparut radioul, nici cand a aparut televiziunea. Totusi unii sunt convinsi ca Internetul va avea exact acest efect. E adevarat ca Internetul are alte proprietati (comparat cu radio sau TV) care il fac mai predispus la acapararea altor canale de comunicare….dar totusi imi vine greu sa cred in asemenea predictii.

  2. Lucruri pe care acum le consideram oarecum depasite,cum ar fi o scrisoare, vor continua sa existe tocmai pentru faptul ca oamenii sunt diferiti .Unii se adapteaza la aceste noi mijloace de comunicare , altii insa prefera varianta clasica…

  3. bine, acum daca as fi un pic carcotasa, as spune ca nu ne mai trimitem biletele prin porumbei🙂 … dar vorbind serios, nici eu nu cred ca outdoor-ul summit-ului IAA „might be the last one on earth”, chiar si exagerat vorbind. si tot legat de asta, asa cum bine subliniase cineva la ultimul meeting al plannerilor, AVIVA ne spune in acelasi timp ca „acest outdoor va si maine aici” (nu mai scriu continuarea)… si consumatorul nostru e lovit de ambele mesaje, zilnic, in aproximativ acelasi context

  4. daniela,
    porumbeii nu au fost mijloc de comunicare in masa, ci doar „pe masa”🙂
    am remarcat si eu opozitia dintre cele doua mesaje. cred ca cel aviva este mai puternic pentru ca are mai multa media, dar celalalt este mai in tendinte🙂 important este insa faptul ca target-urile sunt total diferite. imi este greu sa cred ca vreun advertiser se va inscrie la aviva dupa expunerea la acest mesaj „pesimist” (asta ca sa fiu elegant..)

  5. apropos de comunicarea prin mijloace „trecute”. dupa ce invazia sms-urilor de sarbatori a depasit de 3-4 ani orice limita a agresivitatii si kitch-ului am renuntat la aceasta practica. ma gandeam sa o inlocuiesc cu scrisori scrise de mana, cu stiloul. sau chiar la telegrame. la adresa de acasa a persoanei in cauza, nu la firma. problema foarte dificila a reprezentat-o si de aceasta data Posta Romana. Trebuie sa incepi trimiterea cu mult timp inainte si nu ai control asupra timingului distributiei (unele ajung pe 17 dec., altele pe 5 ian.). si este destul de dificil sa procuri adresele de acasa ale oamenilor pe care ii cunosti..inca explorez..

  6. @dan, de-acord (sunt f obosita, dar commentul tau m-a facut sa zambesc:) ) – o mica rectificare: aviva targeteaza si publicitarii, pentru ca si ei trebuie sa isi faca pensii. aaa… ca reactia noastra e alta… ghinion !

  7. o astfel de „descoperire” am facut si eu anul trecut cand mi-am gasit caietul de ortografie din clasa intai si stiloul folosit tot atunci. cerneala Student mi-a adus aminte de momentul cand am varsat o calimara pe covorul „persan” din sufragerie🙂

    • oho cata cerneala am vărsat,și pe covor și pe fata de masa,am terminat liceul,vara trecuta și toții cei 4 ani de liceu am scris cu stilou,câteodată mai scriam cu pixul se mai termina cerneala,ori nu îmi mai plăcea cum scrie stilou,dar în clasa a12-a,am fost la un anticariat sa ma uit după niște cărții,și am văzut și stilouri,mi-am cumpărat unul,în toamna acestui an am început facultatea,și mi-am cumpărat 10 stilouri Hero,ca amintire din din clasele primare,acum fac colecție

  8. dan, ideea cu scrisorile scrise de mana imi place foarte mult. m-am saturat de sms-urile de sarbatori care incep cu clasica sintagma „fie ca…” cred ca poti face rost de adresele celor pe care ii cunosti insa problema este la livrare. oricum, merita o incercare. poti trimite mai intai unui cerc restrans de prieteni iar daca ajung cu bine si la timp poti continua.

    totusi, ultima scrisoare pe care am trimis-o eu (ianuarie 2007) nu a ajuns nici astazi. e adevarat, am trimis-o in alta tara dar adresa era corecta. ma intreb daca problema este la noi sau la ei. hmmmmmm….

  9. am sa incerc varianta cu scrisorile de mana in iarna asta. incep cu un target restrans, care ma poate intelege si nu suspecta ca am inventat o scuza „creativa” pentru faptul ca nu le-am trimis nimic🙂

  10. cu ocazia acestui post am sapat prin cutiile cu articole „default” de prin casa. m-am speriat de ce am pe acolo. deja am aruncat una plina aseara..maine va arat o mostra :))

  11. Eu am centura cu diamante la aruncat de prin casa…imi iau multe apostrofari de fiecare data…nu mai zic nimic, ca ma bufneste si rasu…sa va trimit tarifele/ora ?

    Cerneala e de coma…cred ca de pe Mantuleasa o cari….

Lasă un răspuns

