A fost si Summit-ul IAA de la Bucuresti

Saptamana trecuta a fost Summit-ul IAA. Un important eveniment de politics in ceea ce priveste comunicarea. Pentru un eveniment de politics a fost surptinzator de tehnic, iar pentru unul ne-tehnic, surprinzator de interesant. Mai ales in prima parte a primei zile, la sectiunea communication planning si cea de a doua zi (csr). Pentru mine a fost un prilej bun de a mai invata cateva lectii de viata. Mai ales ca a trebuit sa fiu acolo in calitate „oficiala”. Nu am avut mare lucru de facut (Victor, Diana si Razvan erau in control), cat pentru a imi indeplini ca si Brad Pitt cea mai importanta sarcina ca membru al boardului: „sa taca si sa zambeasca” (referirea la Bradd vine pe fondul ultimei declaratii a Angelinei si nu unui orgoliu absurd de a ma compara cu the mighty Ahile🙂 ) . Asa ca am zambit la invitati, strans maini, si tacut.

M-a impresionat mult faptul ca invitatii de „dincolo” sunt oameni extrem de amabili si de prietenosi. Vorbesc cu drag cu tine, iti raspund la orice intrebari si sunt singurii dispusi sa interactioneze cu artistii (chiar sa zigzagagheze..). Pun suflet in prezentarile lor si si le pregatesc din vreme. In general sunt ca orice actor profesionist: fac tot ce le spune impresarul lor (in cazul acesta organizatorii). Si o fac bine.

M-a impresionat din nou Wally Ollins. Inteleg de fiecare data cand il vad conferentiind de ce i se spune The Branding Guru. Cu accent pe Guru. La noi conceptul a fost devaluat de catre guru Bivolaru. La indieni insa, si pe filiera imperiului si la englezi, guru inseamna un invatator respectat de catre toti. Care nu transmite doar informatii, ci experienta si intelepciune de viata. Ollins are cu certitudine charisma si metoda. Este un produs clasic al scolii britanice. A reusit din nou sa produca reactii entuziaste, pe o tema generala si filosofica.

M-a impresionat faptul ca o buna parte din comunitatea noastra nu a raspuns la invitatie si nu a fost prezenta. Principalul motiv pe care am reusit sa il smulg de la unii dintre ei: „nu este ceva suficient de tehnic ca sa merite prezenta mea acolo. Lucrurile aste le stiu deja, de ce sa mai dau bani sa le mai aud o data?” Eu zic ca la un astfel de eveniment conteaza dimensiunea lui politica, prezenta Bucurestiului/Romaniei pe harta mentala a celor mai grei oameni de comunicare din Europa si chiar din lume (ex. reprezentantul Detsun). Iar prezenta noastra entuziasta acolo este un semn de respect pentru noi si pentru ceea ce facem ca si comunitate. Care isi sprijina initiativele cu bataie pe termen lung, nu numai interesele pe termens scurt. Asa cum am vazut la sectiunea de CRS, mult mai interesanta si mai tehnica decat ma asteptam initial.

M-a impresionat placut faptul ca a venit Basescu la deschidere si ca a stat peste 40 de minute. Si m-a intristat cum au prezentat N24 si Antena 1 la stiri acest lucru. Ca ar fi adormit la discursul presedintelui IAA Worlwide. O minciuna trista si murdara. Am fost acolo, pe randul doi, la 100 cm in spatele si stanga locului unde a stat Basescu. Si am stat cu ochii pe el si pe reporteri tot timpul (imi uitasem sacoul pe un rand obisnuit si cand am fost adus cu forta la randul vip in virtutea statutului de membru al boardului nu am apucat sa mi-l mai iau. eram singurul in camasa casual de acolo, asa ca eram atent sa evit camerele, sa nu ma fac de ras🙂 ). Nu a atipit nicio clipa. Isi tinea ochii in jos pt ca isi citea discursul scris pe un suport si pentru ca are trasaturile mai asiatice, pare ca doarme. Ma asteptam sa vad televiziunile vorbind cu generozitate si implicare despre summit, ca doar toate sunt membre in comunitate. In cel mai bun caz au vorbit neutru si 30 de secunde. Din pacate mai avem pana vom dezvolta o constiinta de breasla.

Dar sa inchei intr-o nota optimista: petrecerile au fost faine, mancarea buna, iar bautura gratis. Traiasca sponsorii! Care au dat un exemplu de eleganta de business prin sprijinirea impreuna a evenimentului sau petrecerilor (de regula nu se baga decat daca sunt sponsori exclusivi). Respect.

29 de gânduri despre “A fost si Summit-ul IAA de la Bucuresti

  1. „Eu zic ca la un astfel de eveniment conteaza dimensiunea lui politica, prezenta Bucurestiului/Romaniei pe harta mentala a celor mai grei oameni de comunicare din Europa si chiar din lume (ex. reprezentantul Detsun).” – de acord, Dan, si de aceea incerc sa contribui si eu la acest demers, reusind sa aduc CEOs Worldwide sa scrie in explcusivitate pentru o revista romaneasca. Acum am de exemplu CEO-ul Publicis pe Europa cu un editorial, luni voi posta pe cel al Presedintelui Universal McCann EMEA, si tot asa. Mi se pare important ca acesti oameni sa stie de Romania, si incep sa stie, in felul asta.

    „Ma asteptam sa vad televiziunile vorbind cu generozitate si implicare despre summit, ca doar toate sunt membre in comunitate. In cel mai bun caz au vorbit neutru si 30 de secunde. Din pacate mai avem pana vom dezvolta o constiinta de breasla” – aici trebuie sa-ti spun ca eu ma asteptam la asta, sau chiar sa nu dea nimic. TOCMAI pentru ca a fost un eveniment al industriei. Asa cum sponsorii nu au cerut exclusivitati, nici la Media nu trebuia sa se dea exclusivitati. Parerea mea. Trebuia invitata toata industria, toti membrii media din IAA. Prin faptul ca au fost alesi unii si lasati pe dinafara altii, mi se pare nefiresc sa astepti tocmai de la cei lasati pe dinafara un suport consistent. Or, daca totusi ai parteneri exclusivi, OK, te bazezi pe aia si iti dau transmisie in direct sau ceva – adica o chestie care sa justifice exclusivitatea. Am inteles ca sau difuzat spot-uri TV. Chiar crezi ca avea nevoie baba Leana de la Vascauti sa stie ca e Summit IAA?

  2. Nu cred ca te-a oprit cineva sa scrii, Alexandru, daca tot intelegi amploarea evenimentului si tot spui ca esti „plin” de bune intentii. Nu autolaudele tale si promovarea numerelor viitoare ale revistei tale -sunt ceea ce vreau sa citesc aici.
    Si nici cat de deschis si de bine-intelegator al fenomenului esti tu….post eveniment……

    Inca o data companiile de media prin oamenii lor cei mai de vaza au aratat ca e mai presus interesul murdar decat orice informare corecta.

    Ma intreb …Cat de sluga poti in sufletul tau tu, Lucian, incat sa ti incalci principiile profesionale si deontologice care odata te plasau printre editorii de stiri profesionisti ….doar de dragul unei alte „limbi” date conducerii postului. Culmea e ca stiu ca nu depinzi de salariu si mai stiu ca oricand poti castiga cel putin la fel in alta parte. De aceea nu inteleg ce anume te face sa fii atat de josnic si de servil in mod gratuit. Ca doar stiai ca Basescu nu doarme si nici Stefan Iordache si nici ceilalti pe care tendentios i-ai aratat in imagini cum ca s-ar plictisi??? Tie ca om de televiziune si ca jurnalist…la ce ti-a folosit??? Din contra…cei care te stim….. asa prosti cum ne crezi… te judecam.

    Pe de alta parte, suficienta si reaua credinta cu care a fost tratat acest eveniment de catre oamenii din industrie arata ca Romania NU MERITA inca o asemenea manifestare. Pentru epigonii romani, nimeni nu e suficient de bun incat sa merite macar o vorba buna, daramite un act de prezenta.

    Ideea e clara – industria de marketing si comunicare din Romania e atat de buna, de desteapta si de plina de know how incat nu se mai deplaseaza sa vada Global CEO de retele si nici WW VP de marketing. Le stiu ei pe toate mai bine. De aia la noi lucrurile sunt asa cum sunt, nu ne baga nimeni in seama si, desi suntem a doua piata din CEE, inca adaptam.

    Adevaratele valori sunt straine acestei populatii de comunicatori fara audienta. Suntem asa cum Ion Iliescu ne=a poreclit fara sa vrea. Niste „rate care vin de la camioane”. Fara noima, fara responsabilitate si..cel mai grav…fara nimic sfant. Si fara dorinta de a fi mai buni. Doar de a fi mai smecheri. Fie-va smecheria blestemata.

  3. sa deplasez discutia asta total aberanta si divaganta discutand despre IAA European SUmmit 2007, un eveniment de mare amploare cum spunea si dl Dan Petre. am fost acolo! voluntar! a fost o experienta nemaipomenita! nu ma asteptam sa fie asa frumos1 intr-adevar cateva speechuri s-au remarcat prin profesionalism si eleganta. ma refer aici la Daniela Krautsack, Wally Ollins, Deborah Malone, Lakish Hatalkar si lista poate continua. mi-a mai placut foarte mult si ultima discutie moderata de Tanya Beckett la care au mai participat Diana Verde Nieto, Richard Hunt, Tony Pigott, Anthony Kleanthous si Karin Laljani….(sper ca n-am uitat pe nimeni🙂 ). Frumoasa abordarea despre marketing.🙂
    de altfel iata ce-am afcut eu acolo: am fost insarcinat cu asteptarea invitatilor, a speakerilor la aeroport. am avut ocazia sa cunosc cateva persoane geniale indeaproape: Deborah Malone, Solange Montillaud Joyel, Lakish Hatalkar, Jean Pierre Teyssier, Daniela Krautsack, Davis Hodge, Christopher Hammer, Charlie Stopford. Acestia sunt cei cu care am avut ocazia sa stau de vorba mai mult de o ora (drumul de la aeroport la hotel unde „i-am predat” fetelor de la welcome desk). Am descoperit doamne pasionate de moda si de rugby si interesate de patrimoniul cultural romanesc, elegante, simple, rafinate cu un umor fin, aparte si domni plini de viata, simpatici, glumeti, seriosi cand trebuie, cand vine vorba de latura profesionala. Felicitari organizatorilor, multumiri dlui Dan Petre ca am avut ocazia sa iau parte la acest eveniment!

  4. am dat „say it” din greseala.🙂 am uitat sa spun cate ceva despre Galla Dinner si Romanian traditional dinner.🙂 prima seara…Gala Dinner: intr-una dintre salile Palatului Parlamentului cei mai importanti oamenii din comunicarea mondiala si-au dat intalnire. uimitor! nu credeam sa-i vad indeaproape niciodata pe James Holt si pe Ghossub! nu vorbes de meniu, de-a dreptul delicios si ncii de concertul Horia Brenciu&Band, Bogdan Bradu, Loredana. aici un minus: sonorizarea proasta! in rest, perfect! zigzagaiala despre care vorbea dl Dan Petre mai sus…frumos moment..Loredana stie sa faca show chiar daca nu se auzea bine din cauza basului mult prea puternic! a doua seara: cina romaneasca!!! mancare…doamneee!!! prea multaaa!!!!!🙂 nu cred ca s-a mancat nici jumatate din ce-a fost! bauturaaa….la fel…foarte multa si de toate felurile! n-am reusit sa-mi termin ulimul pahar de vin, dar barmanul mi-a facut un mix de vodka, whisky, cola, lamaie si gheata savuros! :)) am dansat cu deborah Malone pe muzica lui Damian Draghici, frumos showul. faza cand intreba daca mai vrem muzica imi aminteste de Faithless la B’estival (we want more! we want more!!!). superba seara, felicitari organizatorilor. chiar le statea bine tuturor in sotum popular!🙂

  5. @ un cinic: diferenta dintre mine si unii cinici este ca eu semnez in clar, in timp ce cinicii semneaza cinic, sub pseudonim.
    Altfel, nu m-a oprit nimeni sa scriu, dar este o chestiune de pozitionare a mea si a revistei. Si, intr-adevar, nu am nevoie sa vin neaparat la Summit pentru a asculta CEOs Worldwide, pentru simplul motiv ca ma intalnesc cu ei in particular. Unul a venit din Angla pentru a bea o cafea cu mine si a discuta despre o posibila achizitie pe care grupul lor o face in Romania.
    As fi sprijinit initiativa, dar de la egal la egal cu ceilalti jucatori media implicati. Dar unii au facut jocurile, au spus „rien ne va plus” si eu am luat lucrurile ca atare. Nu voi accepta sa fac galerie din afara stadionului, am si eu limitele mele.

  6. alexandru,
    nu stiam ca au existat exclusivitati pentru instante media. de fapt, informatia mea era ca nu au fost, dar nu am urmarit acest lucru, nefacand parte din echipa care a muncit pentru summit. am sa ma interesez din curiozitate cu prima ocazie. este insa posibil, ca in atatea situatii la noi, sa fie vorba doar de o neintelegere. parca am vazut la summit si adplayers, iqads si campaign. nu dezvolt pentru ca nu cunosc, revin dupa ce aflu mai multe. eu ma refeream in special la felul in care au comunicat televiziunile evenimentul si accentul dezechilibrat asupra prezentei lui Basescu in detrimentul importantei acestuia. iar din cate imi aduc aminte au fost toate invitate la deschidere. poate ca ai dreptate ca nu sunt atat de multi oameni interesati de acest tip de stire😦
    stiu ca tu te implici in comunicarea evenimentelor industriei si apreciez felul echilibrat in care le prezinti. eu recunosc ca nu sunt intotdeauna neutru si ma las purtat de entuziasm🙂

  7. un cinic,
    chiar esti cinic🙂 mai cinic decat mine🙂
    eu nu imi permit sa fiu atat de aspru (atat ca pozitie, cat si ca purtator de speranta), ma gandesc ca poate unii au avut motive intemeiate. mai bine sa scape 9 vinovati, decat sa moara un nevinovat..
    apreciez faptul ca ii transmiti un mesaj „din suflet” lui Lucian, dar nu cred ca el citeste acest post😦

  8. un cinic,
    m-a intristat mult mesajul tau. pentru ca simt adevarul. sper sa fie vorba de trecut si nu de prezent.
    iar subiectul ghost-uri, drama festivalurilor noastre. nu am reusit niciodata sa inteleg de ce nu il rezolva simplu si de la radacina. definesti ce inseamna un ghost si nu inscrii lucrari care respecta criteriile respective. cat poate fi de greu lucrul acesta? de ce nu se face? nu putem oare sa „adoptam” mot a mot regulile de la Cannes? parca acolo nu mai au problema asta de foarte multi ani🙂

  9. catalin,
    multumesc pentru descrierile generoase si pentru ca le-i postat aici🙂
    eu nu am avut timp sa scriu despre toate acestea, dar ele au facut mult din eveniment.
    ma bucur ca experienta ti-a placut& ti-a fost de folos. din pacate nu mai ai cursuri cu mine (ca sa te „suspectez” ca vrei o nota mare daca scrii de bine🙂 ) dar am sa incerc sa va ajut pe aceia dintre voi care ati ajutat voluntar la munca pe plantatie. a ramas sa ne vedem saptamana viitoare la un debriefing cu learning-uri.
    si inca ceva. nu imi mai spune dl. Petre. Nu sunt inca blogger-ul Nastase🙂

  10. Am ajuns intamplator la acest blog si ma bucura acest lucru intrucat am avut ocazia sa asist nu numai la un duel din industrie, de cuvinte e drept, fara binecunoscutul „en guard” insa ceea ce mi se pare nedrept dar am avut de asemenea ocazia sa descopar o parte a evenimentului care mi-a scapat si anume cea de pe aeroport.
    Am fost la randul meu prezenta ca si voluntara si am avut multe de invatat.
    Am observat si eu politetea si eleganta de care au dat dovada invitatii in orice situatie, de la discutii marunte pana la prezentari. O lista a numelor nu cred ca ar fi ajutor insa vreau sa felicit si eu persoanele de rigoare pentru cea de-a doua seara, cea de la Bragadiru. A fost…altceva.
    In rest abia astept debriefing-ul si ca sa il bag putin la apa pe catalin, el urmeaza sa aiba cursul de publicitate😉.
    Pana data viitoare :)!

  11. Toate bune pentru Summit, desi au fost si unele probleme… cel putin din punctul de vedere al presei care incerca sa transmita live.
    Exclusivitati? Nu cred ca au fost. Vorba lui Dan: si adplayers, si campaign si iqads si multe altele, cu tot cu interviuri si cu ce vroiai sa faci pe-acolo. adica, libertate a fost, din punct de vedere tehnic s-a stat prost (vb in continuare ca jurnalist care vroia sa transmita live).

    In rest, m-a dezamagit complet lipsa de interes a „jucatorilor” de pe piata din Romania. Si sa le mai faci? (ca sa zic asa).

    inca o data, congrats si, zic, la mai multe, dar imbunatatite.

  12. @ Dan; @ Alexandra: Cand am vorbit de exclusivitati, m-am referit la partenerii media ai evenimentului, si care au fost cat se poate de exclusivi: Media PRO + Ringier + BMG. Am trimis un mail FORMAL organizatorilor si am primit un raspuns oficial din partea acestora, in scris, deci nu exista dubii din acest punct de vedere. Ca la evenimentul propriu-zis au fost acreditati si ceilalti jurnalisti, nu contest, dar sunt doua chestiuni distincte.

    Interesul organizatorilor a fost in primul rand sa dea expunere larga sponsorilor, ca sa justifice sumele investite, si abia pe locul 2 targetarea, pentru a avea participanti la Summit. E un trade-off, si inteleg presiunea financiara a organizatorilor, si nevoia de a avea sponsori cu sume consistente, pentru ca un astfel de eveniment are costuri logistice mari. Probabil ca unii dintre cei 3 jucatori media (sau toti 3) au cerut exclusivitati, pentru spatiul mare oferit, si IAA le-a acordat. E o alegere.

    Eu cred ca erau publicatii care puteau contribui enorm pe partea de impact asupra target-ului direct, precum IQads, The Marketer, Money Express, Markmedia, Business Standard samd si care nu s-au implicat pentru ca n-au avut cum. Cine a dorit, s-a dus la fata locului si a incercat sa obtina ceva, dar normal ca nici implicarea si interesul acestora nu putea sa fie foarte consistent, cata vreme existau niste exclusivitati date, si deci de presupus (nu stiu daca si in practica, dar in teorie asa se obisnuieste) niste interviuri exclusive sau privilegiate cu main spekers. Insa banii din bilete erau probabil mai putini fata de cei de la sponsori, si sponsorii au fost pusi pe primul plan. Sau poate s-a considerat ca participantii vor veni anyway, fara a se face prea mare efort de PR& Publicitate.

  13. @Dan: Prezenta lui Traian Basescu la eveniment era oarecum anticipabil ca va capta atentia televiziunilor intr-un mod debalansat fata de restul evenimentului si oaspetilor. Poate doar daca ar fi fost acolo televiziuni precum Money Channel (nu stiu daca au fost), ar fi putut pune un accent pe partea mai profesionala a prezentarilor. Pentru televiziuni generaliste sau de stiri, era mai hot sa dea chestiuni despre Basescu, ar fi facut rating mai bun decat sa dea noutatile care intereseaza pana la urma o elita.
    Cred ca prezenta d-lui Presedinte a adaugat prestigiu evenimentului, cred ca a dat bine in fata invitatilor din strainatate (la Cannes Lions sau Golden Drum nu vine decat primarul orasului…), dar a deplasat atentia spre alta zona. Cred ca prezenta lui Traian Basescu a si fost elementul care a adus anumite televiziuni – e doar o presupunere. Si, desigur, unii au avut ocazia sa apara la TV langa Traian. Nu langa Basescu, ci langa Traian. Precizarea puncteaza genul de relatie afisata. Ceea ce da bine pentru imagine.

  14. cum adica n-o sa mai fac publicitatea cu dvs?😦 cu cine? sunt tare curios…… hmmm…dubioasa problema…sper ca nu s-au gandit cei de la facultate sa schimbe planul de invatamant sau sa ne bage cine stie ce materie anosta si lipsita de importanta. publicitatea e o materie folositoare cred ca si placuta….trec peste…am sa fac sapaturi cand ajung la facultate….
    P.S: ok de la Dl Dan Petre trecem la Dan Petre.🙂

  15. alexandru,
    inteleg punctul tau de vedere. probabil a fost vorba de un trade off. ma interesez (m-ai facut foarte curios) si daca voi avea voie sa vorbesc despre acest subiect am sa o fac🙂
    cat despre ipoteza „Traian”, „nici nu am primit scrisoarea dvs.” (cum ne invata Radio Erevan)🙂

  16. @Alexandru : Cu toate scuzele de rigoare, dar vorbesti in necunostinta de cauza. Exclusivitati a avut cine a vrut sa aiba. Organizatorii i-au ajutat pe toti jurnalistii sa obtina interviuri. Si cand spun toti, ma refer, evident, la toti cei care au vrut. Stiu asta pentru ca am fost acolo.

    Este usor sa vorbesti despre un eveniment atunci cand esti in afara lui. Atunci cand trebuie sa organizezi si ai nevoie de bani, apelezi, cum mi se pare si normal, la cei care stii ca au bani si ca te pot ajuta. Exista compromisuri si de o parte si de alta, nu spun ca nu. Dar nu cred sa fi fost vreo unul din cele pe care le-ai mentionat tu.

    Sunt curioasa pe ce te bazezi cand spui ca „Cine a dorit, s-a dus la fata locului si a incercat sa obtina ceva, dar normal ca nici implicarea si interesul acestora nu putea sa fie foarte consistent, cata vreme existau niste exclusivitati date, si deci de presupus (nu stiu daca si in practica, dar in teorie asa se obisnuieste) niste interviuri exclusive sau privilegiate cu main spekers” ? Pe teorie..eu asa inteleg. Nu pe aspectul practic, si anume prezenta la eveniment.

    Stii ce cred eu? Ca trebuia sa participi la summit mai intai si dupa sa iti exprimi parerea atat de vehement….

    N-o sa comentez motivele pentru care nu ai dorit sa participi la summit. Tine de alegerea fiecaruia la urma urmei. Insa, cred eu ca era mai important sa asculti si sa intelegi ce s-a discutat acolo, decat sa vii dupa si sa spui ca daca ai fi participat, cu siguranta (asa cum se obisnuieste in teorie ) nu ai fi fost tratat la fel ca ceilalti jurnalisti din trusturile care au sponsorizat evenimentul.

  17. @foggie: Poate s-a inteles gresit, sau poate m-am exprimat gresit. Eu am vrut doar sa ii spun lui Dan punctul meu de vedere vizavi de felul (si motivatiile) in care au dat stirile anumite medii de presa, nu sa critic cu ceva evenimentul, organizarea samd. Eu sunt genul de persoana care face lucruri (sunt si antreprenor/manager, nu doar jurnalist) si care apreciaza cand altii fac lucruri – si stiu ca e greu sa faci si usor sa vorbesti de pe margine. Never the less, exclusivitati au avut nu cei care au vrut, ci cei care trebuie (vorbesc de parteneri). De acord ca la un eveniment e nevoie de bani, iar 1.4 milioane de euro (daca am inteles corect cat a fost bugetul) sunt bani foarte greu de strans pentru un eveniment. Doar la mega-concerte se dau banii astia de catre sponsori. Din punctul asta de vedere, organizatorii au repurtat un succes fara precedent! Si organizatorii au trebuit sa managerieze lucrurile astfel incat sa obtina banii respectivi – fara bani nu s-ar fi intamplat nimic. Nu sunt convins ca nu s-ar fi putut manageria si altfel toata chestiunea, fiindca la acest buget se puteau, teoretic, face foarte multe lucruri. Nu cunosc si nici nu ma intereseaza alocarea bugetului, dar cred ca nu e departe de un buget al Golden Drum-ului. Daca ai fost la ambele, si ai putut sa le compari, si ti se pare din toate considerentele ca Summit-ul a fost la nivelul sau peste Golden Drum, atunci inseamna ca a fost un foarte mare succes si ca strategiile folosite au fost cele mai bune optiuni. Oricum, in echipa de organizare sunt adevarati specialisti in comunicare, asa incat ei stiu mult mai bine decat mine sa faca un plan de comunicare si de promovare. Eu sunt doar un diletant care isi da si el cu parerea…

  18. Exista un articol pe IQads, semnat de Ruxandra Gubernat, in care se mentioneaza acesta cifra. Avand in vedere ca il citeaza si pe dl Felix Tataru in cadrul acelui articol, presupun ca a luat informatii de la sursa. Imi amintesc de asemenea si o stire de pe iaa.ro, de mai acum o luna, sau asa ceva, in care se mentiona o cifra apropiata. Deci, un buget impresionant. Cat o campanie la presedintie…

  19. am aflat si eu azi ca ati crezut ca-s anul III. din fericire sunt anul II asa ca ne vom vedea la cursul de publicitate!🙂
    revenind la summit: oare ce probabilitate exista sa primim poze. inregistrari video de la speechurile celor invitati?🙂

  20. Cum mai mult sau mai putina legatura cu subiectul: Bill Clinton ia 400.000 E pt o conferinta la Budapesta (stire Hotnews). Asta ca tot vorbeam de bugete… Ma intreb daca vreun fost presedinte roman, sau vreun GM roman, sau vreun publicitar roman se va duce undeva in strainatate in calitate de speaker, pe un fee substantial. Vezi candidati?

  21. alexandru,
    cred ca in acest moment in afara de Iliescu (cu tema: „Cum l-am omorat pe Ceausescu”), Hagi (cu tema: „Paradigma fotbalistica est europeana in contextul geopolitic al Marii Negre. Turcia – Incotro?”), Nadia („O viata pe barna”) si Mugur Isarescu („Cum sa fii Guvernatorul unei Banci Nationale pe viata”) nimeni altcineva nu se califica🙂
    Iar daca ai sa imi spui ca glumesc pe o tema atat de serioasa, iti raspund cu o intrebare: cine a inceput primul?!?

  22. @ Alexandru: bugetul de 1,4 milioane de euro este estimativ, pentru fiecare parte fiind realizate parteneriate. adica, Razvan Gavrilescu imi spunea intr-un inetrviu „Cei mai mulţi bani, dacă stai să cuantifici, s-au dus pe partea de comunicare pentru că media internaţională, cât şi media locală costă”. Tot Gavrilescu a declarat ca „După această parte (de promovare) unde, după cum am precizat, s-au dus cei mai mulţi bani, au mai fost, bineînţeles, costurile de amenajare de locaţie, chirii şi eveniment”. Deci da, e un buget mare, dar care s-a impartit cu cap si, in plus, mai mult de jumatate e din parteneriate strategice, nu bani propriu zis.

Lasă un răspuns

