File de jurnal de drum. Un Campaign reusit si ganduri triste despre conferinte

In tren timpul curge foarte altfel de cum o face in masina. Mai lent si mai cleios. Mai monoton si mai confuz. Dar si mai interiorizat. Una din activitatile de tren este bineinteles cititul. O fi fost faptul ca am citit mai pe indelete in tren, o fi fost faptul ca are doua numere in unul, o fi fost in padure..Nu stiu, dar acest numar mi s-a parut mult mai interesant fata de altele.

Mi-a placut ideea de a vedea care sunt brandurile romanesti la care tin publicitarii nostri, scoase la iveala de o situatie extrema: emigrarea. Care ar fi brandurile romanesti de care le-ar fi dor daca ar pleca? Iar raspunsurile lor, citite transversal, sunt foarte mult aceleasi: prieteni, colegi, stari emotionale, profesie, fotbal. Aproape deloc branduri comerciale (cu mici exceptii). Asta ne arata multe.

Mi-a placut interviul Danielei Knecht despre lucrurile de care ai nevoie pentru a lucra in publicitate. O excelenta colectie de sfaturi pentru aspiranti, pe care am de gand sa o folosesc si eu in recomandarile catre studenti.

Mi-a atras atentia si m-a pus serios pe ganduri articolul despre piata de evenimente de specialitate. Feedback-uri foarte utile pentru mine, in conditiile in care la multe dintre acestea am fost si eu invitat sa vorbesc. M-a determinat sa iau hotararea ca in urmatorul an sa nu mai merg decat la cele ale APG Romania sau IAA. Simt ca este momentul ca speakerii romani sa faca un pas in spate, iar organizatorii sa se orienteze catre cei din afara. Ma bucur mult ca vocea participantilor incepe sa se faca auzita si cred ca organizatorii trebuie sa tina seama de ceea ce vor acestia. Ma bucur ca oamenii au inceput sa vorbeasca cu sinceritate despre ce li se ofera si despre ce isi doresc cu adevarat. Despre segmentarea reala a participantilor in functie de nivelul lor de familiarizare cu subiectul. Si despre nevoia speakerilor de a vorbi cu onestitate si sinceritate doar daca chiar au ceva util si interesant de spus despre tema. Eu am sa fac un pas inapoi si am sa ma duc doar daca chiar voi avea ceva de acest tip.

Reflexia pe marginea acestui subiect vine pe fondul prezentei mele la MasterPlan, evenimentul facut de Evensys si APG Romania. Ma tot gandesc ce sa prezint si am avut de ales intre trei subiecte. Despre unul am vorbit anul trecut la IdeaForum: abordari recente in cercetarea creativa. Subiect la fel de futurist acum, ca si anul trecut. De atunci si pana acum din avalansa de proiecte care a venit peste noi, doar 3 au fost cu adevarat creative si toate au venit de la planneri. Dar prezentarea a fost anul trecut si carcotasii pot spune: „asta a mai tinut odata prezentarea asta. de ce beep ne mai plictiseste si acum tot cu ea?” Asa ca am renuntat la idee, desi o simt mai actuala si mai importanta ca oricand. Problema evenimentelor noastre este ca temele trebuie sa fie fashionable si nu reale si oneste. Si ca nu primesti acordul clientului pentru a prezenta proiectul pe care l-ai facut pentru el. Doar a platit pentru asta si vrea sa isi pastreze avantajul strategic fata de concurenta. Asa sa te dai de ceasul mortii incerand sa faci o prezentare suficient de interesanta si de „la moda”, dar si bazata pe un studiu de caz real. Si te framanti si aloci foarte mult timp pentru asta.

Si de aceea m-am hotarat sa vorbesc cu incorectitudine politica despre relatia dintre planner si researcher. Si sa explic de ce iubesc plannerii. Iar daca mai am timp, sa le arat oamenilor unul dintre cele 3 proiecte. Sper ca la acest eveniment sa vorbim cu onestitate despre ce se intampla in planning, cu bune si cu rele. Sper sa fie cat mai putini clienti.

Era sa uit: paginile cu „noi reclame” romanesti (tv). M-am speriat cand am vazut ca nu am vazut inca 20-30% dintre ele. Unde au fost difuzate?! La ce ore? De ce nu le-am vazut, in conditiile in care sunt un consumator care cauta activ sa se expuna la publicitate? Am ajuns sa le caut pe Iqads sau Youtube si nu in calupurile de la televizor. Ce se intampla, doctore?!?

P.S. Nici Zapp-ul de calatorie nu a avut acoperire intre Iasi si Cluj. Un fel de „trenul foamei” care arata groaznic inclusiv la clasa I. Asa ca fara telefon mobil (pe Orange) si conexiune la net am citit si m-am uitat la peisaje. Sunt nevoit sa las Amazonul pentru drumul de intoarcere😦

4 gânduri despre “File de jurnal de drum. Un Campaign reusit si ganduri triste despre conferinte

  1. Pingback: Vorbitor la conferintze : Razvan Matasel

  2. Si mie mi s-a parut un numar de Campaign mai reusit ca altele.
    Legat de evenimente, am scris pe larg pe blog la Razvan si nu mai reiau. Cred insa ce e nevoie stringenta de alta maniera de evenimente. Nu sunt in business-ul asta, dar rotirea speakerilor de la un eveniment la altul nu face bine nici speakerilor, nici audientei. Se banalizeaza cumva lucrurile.

  3. alexandru,
    ma bucur ca mai sunt si altii care simt lucrurile astea. poate daca unii dintre „speakerii de profesie” fac greva civica, sensibilizam prin „masa critica”. dar asta inseamna spirit si constiinta de breasla. poate noul networking generat de blogging ne va ajuta

Lasă un răspuns

