Semnal pentru fantezisti

Nemira a tiparit primul volum din A Song of Ice and Fire de George R.R. Martin. Sub titlul poetic „Urzeala tronurilor„. Daca nu ati citit inca seria in original, acum este un moment bun sa o cititi in romana. Este deosebita (am mai scris de ea in toamna), desi destul de grea. Dar merita. Pentru mine prima carte „noua” pe care o scoate Nemira dupa masiva republicare a titlurilor din anii 90. Doamne, cat i-am urat dupa ce ne-au abandonat la sfarsitul acelor ani. Si cum am continuat cand au reintrat in business cu republicari pe care le aveam deja. Ca sa nu mai vorbesc de seriile lasate neterminate (Lumea Fluviului, Jocul lui Ender etc.). Poate dupa 10-20 de titluri am sa ii iert.

Ma bucur mult ca au inceput sa se publice si la noi seriile importante ale genului (Zelazny, Robert Jordan, Terry Brooks – s-a mai scos una din seria Shannara). Imi aduc aminte cum acum cativa ani o persoana foarte conectata in lumea publicatiilor de carte imi raspunde la intrebarea (ultragiata) „de ce nu se publica Fantasy si in limba romana”: „nu avem inca nivelul de trai necesar pentru asa ceva”. Ulterior am cautat si am dat peste niste studii care arata corelatii intre accesul la resurse (materiale, simbolice, sociale etc.) si genuri literare. Editurile din tarile „educate” fac periodic astfel de studii si isi fundamenteaza politicile editoriale dupa trend-uri. Sa nu va imaginati ca se apuca sa scoata titluri dupa ureche. nu, nu, nu. Si acesta este un business care se bazeaza pe research🙂

Pentru mine este un semn bun. Din categoria semne discrete si reale, ne-trambitate la televizor de politicieni cu gura plina. Ca in sfarsit, cresterea economica se muta de pe hartie in buzunarele unor segmente de consumatori. Pana la urma nu poti visa daca nu ai burta si mintea plina🙂 Blestemul lui Maslow ne bantuie in continuare.

P.S. Urmariti biografiile. Teoria spune ca si acest gen infloreste daca o ducem bine (ati vazut cartile lui Trump?)🙂

Un gând despre “Semnal pentru fantezisti

  1. „Lumea Fluviului” a aparut… partea finala; am gasit-o nesperat intr-o librarie, cautand ceva, orice, de citit.
    chiar ca roman – fluviu… am citit seria in 4 ani… si nu din vina mea :))

Lasă un răspuns

