urasc literele capitale si semnele de punctuatie

am constatat zilele acestea in tmp ce lucram de zor la prezentarile materiale de curs ca nu imi place sa incep buleturile cu litera mare si nici sa pun punct la sfarsitul lor

iar cand m-am uitat pe blogroll in seara asta am simtit o tulburare in the force si am avut o epifanie: nu imi plac literele mari

sunt apasatoare si parca iti atarna deasupra frazei ca un drob de sare iar cand pui punct esti fortat sa alegi un sfarsit si poate ca la ceea ce vrei spui nu exista unul singur si atunci cu ce drept sa il alegi exact pe acela si nu pe un altul

asa ca m-am hotarat toate contactele din lista sunt cu litere mici buleturile incep fara majuscule si se incheie fara puncte

fie ca heisenberg sa imi calauzeasca pasii iar joyce sa imi deschida in continuare ochii

eu sunt un om nehotarat

sau poate ca nu

21 de gânduri despre “urasc literele capitale si semnele de punctuatie

  1. habar n-ai cat ma bucur sa citesc asta

    am aceeasi problema – urasc literele capitale – simt ca strica bucuria frazei, ca si cum ceea ce scrii este mai putin important decat felul in care incepi

    mmm, ma bucur sa fim o comunitate de rebeli ai literelor capitale.

  2. citesc cu intarziere de cateva zile ultimele tale posuri
    cu literele mici si regulile „suple” de punctuatie … e rafinata
    noi am adoptat-o de ceva ani la thegroup (incepand cu sigla🙂 si a devenit „trademark”
    feel free to use it🙂
    iti usureaza viata si iti simplifica scriitura
    however
    m-a atins treaba cu lipsa video-proiectorului de la scoala
    nu mai mare legatura cu facultatea de comunicare (alta decat cea afectiva), dar te rog s-o consideri o problema rezolvata
    in numele interesului meu constant pentru actul didactic
    fundatia thegroup iti pune la dispozitie in regim de urgenta un videoproiector
    cu drag
    mn

    ps. nu trebuie sa faci nimic pentru asta
    nu-i atitudine de „sponsor” care isi vrea numele mentionat pe vreundeva🙂

  3. Jose Saramago isi scria si el romanele fara alte semne de punctuatie in afara de ocazionalul (la cateva pagini ) „punct” ( . ), daca imi amintesc bine…

  4. am incercat si io o vreme treaba asta si m-am simtit extraordinar de bine, poate si pentru ca putina vreme o facea in blogosfera la momentul respectiv. mai nou am decis ca, cel putin pentru o vreme, sa respect oarece conveniente, insa postul tau mi-a aratat ca nu faceam nimic rau, mai ales ca sentimentele mele fata de literele mari sunt aceleasi ca si ale tale.

    si la noi, breakfast se scrie cu litera mica, iar numele pozitiilor la fel (stai sa ma uit si pe cartea de vizita, sa nu mint – nu mint, litere mici inclusiv la nume si prenume, doar la adresa am pus litere mari, o scapare scuzabila sper)

    mi se pare un semn de umilinta, insa cineva spunea (in Biblie oare?) ca in genunchi suntem mai puternici, mai inalti.

    asa sa fie.

    cred ca ma intorc la litere mici si pe blog, fie ce-o vrea Dumnezeu (aici trebuie, orice conventii ai incalca sau respecta…)

  5. incep prin a multumi mihaelei nicola pentru ajutor cu videoproiectorul. imi aduc aminte ca la inceputul cursurilor de publicitate de la snspa tot ea a fost cea care a „donat” un laptop pe care l-am folosit ani buni in acest scop.
    donatia discreta este un gest nobil la care ma inclin, dar nu pot sa nu comunic despre el macar pe acest blog. daca te consoleaza, audienta lui este redusa🙂 nu am cum sa nu iti multumesc si sa comunic acest lucru macar in cercul meu restrans de prieteni

  6. oameni buni, cu feedback mare🙂

    cu sinceritate/onestitate va spun (este first amendament pe acest blog) ca ideea mi-a venit in urma practicii. nu am cautat sa copiez pe cineva, si intuiam ca oameni mai inteligenti/experimentati decat mine au avut-o inainte. ca orice membru in comunitatea de comunicatori, sunt supus fenomenului de „copie involuntara”. sunt expus la atat de multe informatii si idei, incat la un moment dat mintea constienta „le uita”, pentru a permite subconstientului sa isi extraga o „solutie personala”
    so, cu girul, permisiunea si incurajarea voastra explicita, am sa scriu in felul acesta in continuare
    ma bucur de fiecare data cand aflu ca sunt si altii care gandesc ca mine. eu cred in vorba de duh ca re spune: „cunoasterea este ca apa. daca nu circula, incepe sa miroasa..”

  7. in ceea ce priveste cursul de publicitate, pe langa mii de alte multumiri dnei Mihaela Nicola, voiam sa va intreb pe dvs. dle profesor, este posibil s-o avem pe dansa invitata la unul dintre cursuri?
    dupa ce-am ramas uimit de cate am putut afla de la dansa in primavara la o sesiune de traininguri a celor de la Voluntari pt Idei si Proiecte, m-am gandit ca avand-o invitata ne-ar fi de mare ajutor!🙂

  8. mie mi se pare ca litera mare sau punctul nu imi ofera o pauza suficienta in citire, pauza necesara pentru reflexie

    punctul parca ma obliga sa parasesc rapid ideea curenta si sa trec imediat la fraza urmatoare; un aliniat creat de un bullet imi ofera un moment de respiro si de fixare

    apoi mi se pare ca instrumentele de scriere punctul si literele mari sunt interpretate mai usor de emisfera stanga a creierului, pe cand aliniatul si bulletul sunt interpretate mai usor de emisfera dreapta a creierului

  9. multumesc pentru cuvintele frumoase si pentru invitatie
    cu drag, oricand

    ps
    dan, proiectorul trebuie sa fi ajuns la tine intre timp (eu sunt inca in asia indepartata)
    a! si nu n-am vrut sa para discretie din aceea care se digera cu …lamaie (adica gretos de camuflata🙂 … ci doar vroiam sa spun ca dincolo de aceasta „conversatie” nu trebuie sa si manifeste facultatea sau studentii (tu nici atat) vreo forma de recunostinta …

    e doar consecventa in demersul meu de a sustine actul didactic

    pps
    catalin, sunt in non-sugar policy de vreo patru ani, asa incat ar fi pacat de bomboane

    si nici flori … daca gasesc un amfiteatru de studenti frumosi si destepti sunt fericita ca le-am putut fi aproape …
    ganduri bune
    mn

  10. mihai,
    interesant ce spui despre conexiunile dintre semnele de punctuatie si emisferele cerebrale. face sens. eu nu am citit nimic pe tema asta, asa ca nu ma pot pronunta decat la nivelul bunului simt. daca ai sugestii de bibliografie, pls. trimite. thx.

  11. mihaela,
    cand ajunge pun foto cu el pe blog🙂 am si titlul de la post: „videoproiectorul moare, dar nu se preda” (cu un „elegant” si facil joc de cuvinte intre „a preda” si „a se preda”)

    multumim de disponibilitate pentru curs, cum te intorci iti aduc aminte „discret”🙂

    despre amfiteatru cu studenti frumosi si destepti am sa vad ce pot face. cu inteligenta nu este problema ca avem o multime de teste la firma „sora” a ddr (http://www.testcentral.ro), dar cu frumusetea este prea riscant. nu vreau sa fiu acuzat de discriminare pe criterii estetice🙂
    esti ok sa fie doar destepti si motivati?

  12. SEMNELE DE PUNCTUATIE SUNT PENTRU OAMENII CIVILIZATI ,PENTRU O COMUNICARE CAT MAI COMPLETA ,PENTRU A NU SE MAI AJUNGE IN SITUATIA TAMPITA CA ”VORBA ROMANULUI ARE MAI MULTE INTELESURI”

Lasă un răspuns

