greva civica sau cum mi-a schimbat „nu l-as mai Videanu” VALS-urile

ultimele borduri care mi-au umplut paharul rabdarii au fost turnate de Videanu. sunt literalmente silit sa imi schimb stilul de viata ca sa pot rezista problemei transportului in Bucuresti. lucru care pentru mine este un issue foarte important, tinand cont de faptul ca fac multe drumuri in fiecare zi. zona Lacul Tei/Floreasca este sub asediu, aparata de transee adanci, pe care nu le poti trece cu masina. iar singurele cai de acces dinspre apartamentul meu muncitoresc din Balta Alba trec musai prin trei puncte la fel de blocate: centru, Obor sau Colentina. iar scoala o am la polizu, calea victoriei si schit. am ajuns ca fiecare drum cu masina sa dureze peste 90-120 min/buc. asa ca am inceput sa merg cu metroul si pe jos. macar asa sunt in miscare si nu imi fac karma negativa cu ganduri ucigase. am ajuns in ultimele saptamani sa vad in fata ochilor doar scene din Falling Down cu Michael Douglas care o ia razna de la un blocaj in trafic.

in consecinta m-am hotarat ca din acest moment sa intru in greva civica. nu mai merg la vot si nu mai reactionez la niciun mesaj politic pana oamenii politici nu inteleg ca au depasit orice fel de limita. sau macar pana incompetentul teleormavidean nu isi da demisia de supravietuire. am sa mai merg doar la referendum in favoarea sistemului uninominal extrem, ca sa ii pot sanctiona sau recompensa personal pe cei care vor votul meu. dar nu si la europarlamentare (am sa ma prapadesc de ras daca prezenta la referendum are sa fie mai mare decat cea la europarlamentare). iar daca se creaza o masa critica suficient de mare, as fi dispus sa merg pana la a refuza sa imi platesc impozitele catre primaria bucuresti. singurul primar pe care l-as vota chiar presedinte al Bucurestiului este cel de la sectorul 3 (Liviu Negoita). dar atata vreme cat locuiesc in acest sector nu l-as trimite in alta parte. poate doar la presedintie, peste 6 ani.

am ajuns sa cred ca pana nu o ia unul razna si omoara cativa primari de secctor, sau doamne ajuta, chiar pe videanu si/sau cativa constructori de la drumuri nu are sa se faca nimic. cateodata regret ca nu avem organizatii anarhiste sau chiar mai „hotarate”.

pana atunci, tuturor celor responsabili de aceasta situatie le urez in spiritul sarbatorilor crestine pe care le vom petrece in urlete de claxoane si coruri ingeresti de injuraturi, traditionala urare: drop dead. cu bonus de fidelitate: right beep now.

19 gânduri despre “greva civica sau cum mi-a schimbat „nu l-as mai Videanu” VALS-urile

  1. Km asa suntem noi Dane:)

    Eu vreau nr de tel al domnului Videanu sau adresa personala de mail – am o tona de virusi foarte dragutzi care stiu sa lase santuri si borduri de toata frumusetea…
    Ultima aparitie un virus pentru tel. mobil care amesteca numerele din agenda tel. (exemplu: trimiti un mesaj amantei si ajunge la sotie sau la aia de la presa)
    Bafta

  2. astazi, in statia de la razoare, cu ochii pe valurile de masini, m-am luminat: a sosit ceasul s-o tai definitiv din romanica.
    mai am nerv pentru maxim un an cat va dura rezolvarea problemelor administrative(gen vandut apart si tot ce e in el) si basta.

  3. vai, sunt foarte multi oameni care il urasc pe videanu si bordurile lui. nu mai conteaza sa spun ca si eu sunt satul pana peste cap de toata chestia asta tampita care se cheama bucuresti. o propunere care poata sa moara ca atare sau care sa devina ceva puternic. pe langa vorbe, haide sa trecem la fapte. propun un flash mob in fata primariei capitalei. dc am sustinatori, propag mesajul si ii aratam imbecilului asta ca nu poate sa faca chiar ce-i taie lui capul.

    so, how’s in?

  4. facts
    – conduc de 11 ani
    – de 2 luni insa din cauza traficului am renuntat la masina si am inceput sa merg cu metroul. in timp m-am acomodat iar acum este foarte bine, ascult muzica, citesc si ajung la servici in 20 minute.
    – locuiesc in sectorul 3, acest multpreaminunat sector! nu stiu zau cum aici se poate. il voi vota pe Negoita oricand
    – sotul din dotare a renuntat si el la masina dar si la metrou. merge numai pe jos aceeasi distanta ca si mine pana la birou de la piata Muncii la piata Victoriei si face 1 ora! la metrou a renuntat din cauza aglomeratiei & timpului de asteptare
    – nici eu nu voi mai merge la vot de-acum inainte (si credeti-ma ca am mers de fiecare data ca sa-mi indeplinesc datoria de cetatean :)decizia asta am luat-o o data cu cea cu metroul
    – ce ma sperie foarte tare este nesimtirea videanului si faptul ca el chiar se crede foarte tare
    – ce ma sperie insa si mai tare este pasivitatea noastra!

  5. Eu cred ca este o conspiratie pe foarte multi bani. Puteti sa spuneti ca imi fileaza o lampa, dar eu asta cred. Masina mea, de 150 de cp, pe benzina, consuma aproape stand pe loc, cum e acum traficul, peste 20%. Daca traficul ar fi normal, ar consuma putin peste 10%. In consecinta, trag concluzia ca traficul dubleaza volumul de combustibil cumparat in Bucuresti. Despre ce vorbim? Iaca despre niste miliarde de euro. Pai la banii astia, s-o gasi unul care sa „sponsorizeze” reparatii perene si ambuteiaje eterne in Bucuresti.

  6. eu ma implic intr-o actiune civica prin care sa „Le” transmitem un mesaj de beep celor care ar trebui sa faca ceva. singura mea retinere este data de faptul ca de regula pana la urma sunt foarte putini care trec bariera dintre vorbe si fapte. ar fi interesant ca experiment, daca putem trece din digital in concret🙂
    dar daca este sa facem ceva, ar trebui facut in apropierea alegerilor din 25. dupa nu le mai pasa absolut deloc. a iesit si dobro pe realitatea cu o chemare la greva civica, dar numai la a adresa referendumului. poate il convingem si pe el, ca este sofer de auto si moto🙂

  7. Si eu ce sa mai zic, ca locuiesc in Salmiya (intr-o tara araba…) si aici schimba baietii din Bangladesh bordurile de 3 luni. Vreo 2 kilometri…lasa ca nu mai pooot. Ma urmaresc peste tot… te inteleg perfect!
    Se munceste romaneste.

  8. Da,nu esti singurul acre se confrunta cu problema asta.Si in fata blocului meu bordurile au fost facate si refacute de 3 ori pana acum.
    M-am saturat sa dau peste tot de muncitori,de galagie si de de mizerie.
    M-am saturat de persoane iresponsabile!!!

  9. Asa este!!!!!!!!!!!!!
    Dane, daca nu as avea-o pe Gabitza acasa unde sa ma intorc de dor daca lipsesc un ceas, zau m-as baga intr-o organizatie din asta… civica(desi terorista dupa actiuni) de „educat cu bata”. mama cum mi l-asmai arunca in aer pe alde Videanu si cu ce inimi din piept de politician as decora instittuiile publice… si cati nesimtiti de pe strada as trage si in tzeapa!

    cred ca pe bune, dupa revolutia din ’89, trebuie sa vina rascoala din 2007 – a generatiei noastre – a gulerelor albe, dar negre in cerul gurii dupa atata batjocura…
    si sa mi ti executam un pic ca Robespiere pe ai lui… ca abia apoi s-a mai civilizat si Franta. Ghilotina, facem un pic de pauza din Uniunea Euopeana, facem curat in batatura si pe urma
    intram la loc.

    Ma bag si la greva langa tine, hai sa punem o banderola pe bloguri sau ceva de genul asta!

  10. capa,
    tu esti creativul, sprijin din oficiu orice idei percutante iti vin. o singura intrebare am: ti-ai revenit dupa olimpiadele comunicarii?🙂
    glumez. ma bag la orice initiativa civica reusim sa „demaram” (ex. „Videne, Go home!”, „Dati-ne Bucurestiul inapoi” etc.)
    daca toti comunicatorii intra in greva civica la adresa politicienilor, cine are sa le mai faca campanie? apropos, ajung sa ma intreb cu ocazia asta, vor fi mai bune sau mai proaste decat acum? hm..
    rogi tu un art sa inventeze o/un banderlogo pt blogurile noastre? poate facem si insigne, sa ni le infigem in piept pe la evenimente🙂

  11. draga dane,
    multumesc de suport, uite o sa lucrez cu artzii la ce pomeneam mai sus🙂 – tre’ sa vad cum ramanem profesionisti… ca eu sunt liberal din strabunici dar am niste pd-ei imprejur :)).
    Dupa Olimpiade… inca ma tratez :)… dar am momente de luciditate, asta ar fi unul dintre ele🙂.

  12. capa,
    si eu sunt structural liberal (sau era oare libertin? hm..) dar in ultima vreme mi-e rusine cu liberalismul romanesc si am devenit neutru. adica anomic. daca ar fi verzii mai curati, m-as face ecologist.
    ma bucur ca ti-ai revenit! circulau zvonuri prin underground-urile industriei ca inca mai lupti cu sindromul post traumatic🙂

  13. propunere concreta de flash-mob: duminica asta in fata primariei generale, ora 13. dar trebuie sa tinem/aducem ceva cu noi reprezentativ ptr cauza. idei? dc ne hotaram rpd, vestea se va propaga cu viteza internetului si vom face un pic de valva in tara asta de amortzitzi…

  14. Pingback: Ce ii enerveaza pe bloggeri - exemplul A « Naspabucuresti’s Weblog

  15. Foarte tare Tudor. Poate ar trebui sa vina fiecare cu o bordura si sa facem o cazemata langa cismigiu de unde sa aruncam cu rosii. Imi place si initiativa celor de la naspabucuresti. Flash mob sa fie!

Lasă un răspuns

