Ultimul training Consumer marketing today pt SNSPA din acest an

Am incheiat si ultimul training de consumer marketing din 2007. Ca de obicei a fost surprinzator pentru participanti, dar si foarte dificil. Ce ma bucura de fiecare data cand asist, este reactia : „eu imi imaginam ca marketing-ul este altfel”. Da, daca tot ce stii despre marketing provine din scoala sau din Kotler. Ca intotdeauna, viata bate lectiile. Iar lucrurile reale sunt mereu 99% transpiratie si doar 1% inspiratie. Multi oameni isi inchipuie ca marketing-ul este doar viziune si perspectiva macro. Sau, si mai multi, publicitate. Cei care au participa la acest training au vazut ca inseamna si spatiu de depozitare, transport, schimbarea formulei produsului, negocieri extrem de neplacute si actiuni neprevazute din partea unei concurente la fel de confuze ca si tine. Si ca studiile de caz din carti sunt de cele mai multe ori succese analizate dupa ce au devenit asa, si nu de-a lungul procesului.

M-a intristat insa foarte mult neseriozitatea unor studenti care fie nu au mai venit, desi confirmasera, fie au plecat dupa prima zi. In care au vazut ca este greu si solicitant. Blocand insa locul altor studenti, pe care i-am refuzat in favoarea lor. Pentru ca aveau CV-uri mai consistente, sau pur si simplu proveneau de la masteratele incluse in program. Am fost atat de surprins de lipsa de viziune a acestor oameni, incat m-am intrebat serios daca mai are rost sa ma mai implic in astfel de actiuni. Am petrecut multe ore cu Afrodita planificand acest program, selectand cv-urile, explicand despre ce este vorba si raspunzand la mail-uri. In tot acest as fi putut face alte activitati, cu mult mai placute sau mai productive. De exemplu sa dorm sau sa citesc o carte. Dar mi-am dorit sa ajut, si de aceea trebuie sa platesc. M-am gandit o saptamana intreaga cum sa „rasplatesc” lipsa de bun simt a acestor oameni. In cele din urma compasinea a invins (cu greu, insa, de data aceasta) si nu voi face decat sa va spun si voua cine sunt acesti oameni, astfel incat daca va intalniti cu ei in munca voastra, sa ii intrebati cat de importanta cred ei ca este seriozitatea in industria de marcom. Si sa nu mai am vreodata de-a face cu ei. Aveti la capatul acestui post cv-urile lor.

Pozele sunt facute cu HTC-ul. Am vrut sa experimentez. Nu au iesit la fel ca celelalte, dar sunt inteligibile. Ca intotdeauna, Afrodita a fost la inaltime. Singura mea temere este ca participantii nu au avut suficiente cunostinte ca sa inteleaga ce li s-a oferit.

Afrodita in actiune

afrodita.jpg

Povesti de marketing

povesti-de-marketing-1.jpg

la munca de jos

munca-11.jpg

munca-22.jpg

munca-33.jpg

munca-44.jpg

Pe ganduri

pe-ganduri-1.jpg

prezentarea rezultatelor

rezultate-1.jpg

echipa castigatoare (care a lucrat in doar 2 persoane. cea de-a treia a dezertat dupa prima zi..)

echipa-castigatoare-2.jpg

neseriosii😦

de Paste, am scos Cv-urile neseriosilor

20 de gânduri despre “Ultimul training Consumer marketing today pt SNSPA din acest an

  1. carina,
    ar fi frumos sa fie asa. am constatat insa de-a lungul timpului ca unul din lucrurile pe care oamenii le ierta cel mai greu este faptul ca au primit la un moment dat o mana de ajutor fara sa li se ceara nimic in schimb🙂
    dar macar asta este asumata..

  2. nu trebuie sa te opresti din cauza unor persoane care ”se pierd pe drum”
    ma bucur ca am avut sansa de a participa la acest training si il astept pe urmatorul🙂

    MULTUMESC ”celor trei muschetari” Afrodita, Stefan si Dan

  3. razvan,
    este o idee excelenta. hai sa facem 2 liste comune cu criterii si motive si sa o postam pe blogurile noastre. le actualizam lunar.
    Lista : „Premianti si Modeline” cu recomandari pentru angajare si comentarii pozitive. plus cv-uri
    Lista 2: „Stay away” cu neseriosi si non-simtiti
    What say you?

  4. … eu am auzit doar feedback-uri super pozitive ( daca ma pot exprima asa) despre acest training… atat de frumos au povestit colegii mei despre ce s-a intamplat acolo incat imi pare rau ca nu am fost prezenta. Si ii cred pt ca stiu cu ce implicare ai tinut cursurile la Masterul de Publicitate si Reclama. Succes un continuare pentru astefel de demersuri.

  5. sa nu dam cu pietre in oamenii astia cu agenda plina de lucruri mult mai interesante decat un seminar de consumer marketing. e si asa destul ca au pierdut o experienta de viata! sa fim intelegatori, am fost si noi „in the zone” o data! partea proasta e ca nu si-au anuntat intentiile noi, scurt si diplomatic.
    in rest va pup tare tare pe toti care m-au suportat sau nu 3 zile, va multumesc dan, stef si afrodita si… am inceput 2008 domnilor, PE CAI (mari) va rog !!!

  6. simona
    multumesc pentru incurajare si gandurile bune despre cursurile de la masterat. scrie-mi in februarie si te pun pe lista de asteptare cu „rezerve”, in caz ca se retrag ca in cazul ultimului experiment sa poti veni tu

  7. Si eu ma bucur mult ca am participat la training, dar am senzatia, ca si tine, ca nu detin destule informatii incat sa le pot folosi pe cele primite. In mod exceptional ma bucur de Afordita, un om frumos si un trainer foarte bun.

    Ti-am spus si la plecare in ultima zi a trainingului, o posibila solutie pentru locurile ramase disponibile este sa se poata umple cu prieteni / cunostinte ale participantilor, chiar si daca incepand cu a doua zi de training.

  8. simina,
    multumesc pentru sugestie, dar din pacate nu poate fi aplicata. training-ul are anumite rigori structurale (daca nu esti in prima zi nu poti sa intelegi urmatoarele). in plus, avem obligatii fata de organizatori si sponsor in ceea ce priveste tipul si provenienta participantilor. ramane sa intarim modalitatile de recrutare si selectie si sa le asezonam si cu sanctiuni in caz de incidente care tin de lipsa de bun simt

  9. Se pare ca n-am fost pe faza la ultimele posturi si am ratat posibilitatea de a scrie cateva cuvinte la timp😦. Am vazut ca ati pus poze de la primul si de la ultimul training…ce se intampla totusi cu cei care au participat la ce de-l doilea? „Suferim” intens de nebagare in sema😛

    Trebuie sa recunosc faptul ca fost unul din cele mai tari traininguri la care am participat pana acum, extrem de util, antrenant, care ne-a dat multa bataie (si dureri) de cap, dar si multe satisfactii. La sfarsitul fiecarei zi am picat franta, dar o asteptam cu nerabdare pe urmatoarea!

    Exista sansa sa repetam experienta pe viitor?😀

  10. mihaela,
    de cel de-al doilea nu m-am ocupat eu direct si de aceea nu am info directe si nici foto. iar eu nu postez aici decat lucruri traite direct. experienta se va repeta pentru universitari, iar despre modulele superioare, inca nu stiu nimic sigur. sa terminam mai intai acest experiment si vedem

  11. Cine e fara de pacat sa arunce primul cu piatra.
    O sa va intrebati sincer de ce am scris eu aici si ce legatura am eu cu acest curs de linge-blide (asa il vad eu si va rog sa-mi respectati parerea). Ei bine tocmai o sa va explic : am oibservat undeva niste cv-uri cu sectiune neseriosi si cu rugaminti disperate de a nu-i angaja pe acei oameni (dintr-o dorinta josnica de razbunare -” am luat teapa ” si stai sa vezi ce o sa patesti TU).Acu vine partea interesanta, cunosc personal una din persoanele ‘neserioase’ si vreau sa-ti zic ca in acea prioada nu a ajuns la cursul tau pentru ca era in alta parte si anume acasa la cimitir ca-i murise fratele intr-un tragic accident de masina.Da ai dreptate a gresit nu a participat la cursul tau a preferat sa-si planga fratele de 29 de ani il loc sa vina la curs si pentru ca a gresit mai propun sa i se puna si poza si numar de telefon undeva pe yahoo sa-l vada toata lumea ca sa poata sa le scuipe pe strada cand le vede si uite asa O SA VADA EI (ELE ) ce au patit ca nu au participat.
    In incheiere vreau sa-ti zic decat atat : Sper sa ai remuscarile de rigoare si sa te zvarcolesti noaptea in somn !

  12. anonimus,
    intotdeauna am fost intelegator fata de situatii umanitare. este/ar fi fost suficient sa imi explice despre ce este vorba. poate inca sa faca acest lucru.

Lasă un răspuns

