Ccel mai mediatizat studiu la care am participat :)

Probabil ca ati vazut si voi ce comunicare intensa a fost in ultimele doua zile pe tema studiului de valori si stiluri de viata facut de noi (D&D Research) pentru Leo Burnett. Cred ca este de departe cel mai mediatizat studiu al nostru ever, mai mult chiar decat AdMarket-ul. L-am vazut chiar si in 7+, Compact si alte cateva ziare de metrou si taximetre. De cele importante nu mai vorbesc. Ce inseamna masinaria comunicationala a unei agentii mari..Dincolo de asta, ma bucur de fiecare data cand un studiu generalist este facut public si informatie proaspata este pusa la dispozitia tuturor. Am mai zis si cu ocazia primei faze (aceasta este a doua) ca pentru mine este un gest de generozitate. Mi-as dori sa fie mai multe companii care sa faca acest lucru, mai ales ca la viteza cu care se deruleaza lucrurile in acest moment datele se perimeaza in 6-12 luni. Fiind printre participanti, am primit si eu materialele de PR trimise catre presari, si vi le pun la dispozitie in format electronic. Poate nu ati apucat sa cititi Libertatea zilele trecute🙂 Informatiile sunt interesante (usor „infrumusetate” fata de raportul brutal si sincer si mult mai putine), dar nu conteaza atat cantitatea, cat rezumatul si concluziile🙂

comunicat-de-presa_leoyouth2.doc

leoyouth-ii-raport.doc

leoyouth-ii-key-findings.pps

15 gânduri despre “Ccel mai mediatizat studiu la care am participat :)

  1. deci. am citit studiul în varianta pps. frumos, doar că m-a debusolat puţin. m-am regăsit în toate cele 5 variante.🙂
    la 28 de ani, nu-s de modă veche, ci străveche. îmi plac bătrâneii ăia de la led zeppelin. şi nu-mi place ultimul album radiohead.🙂
    ambiţios sunt. că nici nu mă gândesc să plec din bucureşti până nu schimb lumea.(haha!)
    pesimist?cât cuprinde.păi, totuşi,când voi realiza că nu pot schimba lumea, eu unde voi pleca, în australia sau în cuba?
    oportunist? o, daaaaa!!!având în vedere că-s anul I la comunicare, am mare grijă la cum îmi aşez cuvintele pe acest blog.(haha! again)
    iar la ultimul punct, ăla cu rebelul de cartier, e simplu.azi dimineaţă am intrat în liftul de la bloc din care tocmai ieşise unul cu ţigara aprinsă.încă îmi mai vine să pocnesc pe cineva.
    cum spuneam, deci. studiul e foarte bun, dar rog a se lua în calcul şi marja de eroare. 🙂

  2. Din ce am vazut studiul a fost prezent…chiar f prezent si pe bloguri. De cateva zile cand deschid readerul nu exista ocazie sa nu gasesc macar un post despre el.🙂

  3. ciprian,
    intotdeauna exista oameni care fac parte din mai multe categorii🙂 nu te ingrijora. segmentarea este un subiect foarte complex pe care putem vorbi o multime..orice segmentare este o modelare reductionista

  4. paula,
    da, a fost foarte mediatizat. inclusiv pe bloguri. nu stiu ce i-a apucat. probabil au zis ca daca tot am dat bani pe research si facem publice datele, sa ne scoatem acoperire media🙂

  5. ciprian,
    felicitari pentru rata de crestere a blogului tau. m-am dat si eu pe el si mi-a placut🙂 sa imi aduci aminte in anul II (inteleg ca acum esti in anul I) sa iti dau bonus pentru racordarea la mediu si conoasterea new media. si unul pentru ca asculti muzica de calitate de la varsta asta🙂

  6. am citit acum cateva zile despre rezultatele studiului intr-o brosurica a ziarului financiar. ca si ciprian[tot anul I comunicare], ma identific foarte bine cu cel putin 3 dintre cele 5 categorii. dilema mea ar fi insa urmatoarea: emo kizii, noi hippioti ai anilor ’00, in ce categorie s-ar incadra?:P tind sa inclin spre o combinatie de pesimisti confuzi si rebeli de cartier. reprezinta o categorie foarte conturata de tineri [tot intre 16 si 24 ani] i might say. radem, radem[de ei], dar pana ne-om trezi cu o revolutie pseudo-culturala:).

  7. Ce bine ca ati scris despre aceasta cercetare, pentru ca oricum as fi vrut sa va intreb..daca putem vedea si noi instrumentul? Din cate stiu, nu ar trebui sa fie confidential. Ca „sociolog” (in ghilimele pentru ca sunt inca tanara :)) rezultatele unui studiu sunt doar jumatate de informatie pentru mine.
    Felicitari! Cred ca este foarte util in marketing, branding, advertising etc acest studiu.

  8. Da, este adevarat ca nu sunt cuprinse toate categoriile de tineri. Asta, deoarece nici eu nu ma regasesc (ma inteleg bine cu ai mei, dar am prieteni din categoria ‘minoritati sexuale’, sunt o rebela, fara sa fiu de cartier, etc). Tot ca ‘sociolog’, care inca studiaza, pot sa spun ca rezultatele cercetarii depind foarte mult de esantionul ales, tehnica, instrument, dar si de scopul studiului. Asa cum spunea si Lavinia, in marketing, in ceea ce priveste raportarea bradurilor si a agentiilor de publicitate la tinerii din Romania, cred ca este foarte util, la fel ca si prima etapa a LeoYouth. Ar fi insa, foarte interesant, pentru unii dintre noi, sa stim si in ce a constat ‘bucataria’ cercetarii. Dar cred ca deja cer prea mult… asa e?

  9. Scopul – sa-i segmentam pe tineri in functie de lifestyle.

    Pentru detalii despre „instrument” cautati Metodologia Q a lui Dragos Iliescu, aparuta la comunicare.ro.

    Restul datelor nu pot fi facute publice.

  10. asa cum zicea si andrei, este vorba de metodologia Q. este atat de complicat, incat v-as indica si eu aceiasi sursa. ff pe scurt se intampla asa: 1. cercetare calitativa cu targetul general pentru identificarea de teme care sa fie transformate in statement-uri 2. elaborarea de statementuri 3. aplicarea in teren cu un instrument numit Q deck. Fiecare statement este pe un card. Respondentii le rasfoiesc si le pun pe o schema grafica care emuleaza o curba gausiana ai statementurile au a. semn (+ sau -), intensitate (-3, +4 etc.) si o relatie intre ele (B1, H9 etc.) 4. analiza factoriala tip Dragos Iliescu, adica cifre si relatii intre ele 5. Decodificarea cifrelor de catre Turkish si transpunerea lor in cuvinte pentru muritori 6. Dezvoltarea cuvintelor lui Turkish in fraze obisnuite 7. PPT

  11. corina,
    habar nu am..dar sper sa isi pastreze atitudinea si in continuare🙂
    ipoteza cea mai plauzibila este ca acest blog nu are aceiasi audienta (atat volum cat si structura) precum cel al lui Razvan. poate si tonul meu este mai putin confrontativ. who knows?

Lasă un răspuns

