Perle „elevate”

Iata ca a venit si timpul studentilor de la universitar zi (FCRP-SNSPA) pentru a contribui cu generozitate la repertoriul vorbelor de duh despre comunicare sau publicitate. Asa cum ma asteptam, ele sunt de un alt calibru. 5.1 Desert Eagle („which should precipitate your balls into shrinking” – Tony, Snatch). Si au raspuns unor teme aplicative (discriminator, pozitionare si alte detalii strategice si executionale pentru campaniile corporate ING si BCR).

Cu mandrie si respect pentru efort le postez in continuare, in minte rostogolind cuvintele lui Redrick Schuhart in fata globului care indeplinea orice dorinta din geniala carte „Picnic la marginea drumului”, care a dus la genialul film „Calauza”: „ferice pentru toti pe gratis, si hai sa nu plece nimeni suparat”🙂

Asadar, veniti de luati un zambet:

„Campania BCR se adresează tuturor categoriilor de vârstă care au posibilitatea executării unui împrumut (20-100 ani), în special tinerilor, le oferă şanse de obţinere a creditelor cu o dobândă mai mică.”

„În cazul campaniei publicitare BCR Corporate, diferenţiatorul îl reprezintă pe piaţă mai aproape de client, atât de aproape încât poate citi şi intra în gândurile clienţilor săi” (de mult spun ca „the ultimate” canal de comunicare va fi telepatia. mark my words..)

„Publicul tânăr, se doreşte să fie mai educat, cu venituri medii, mari, persoane energice, care doresc să-şi ocupe timpul liber cu ceva „foarte proaspăt”. Insight-ul a pornit de la faptul că oricât de mult ai avea, nu poţi să nu-ţi doreşti mai mult”. (true..watching a game, having a bud..aici era vorba de un iaurt local)

„Poziţionarea brand-ului este legată de calităţile produsului oferit, aducerea în atenţia grupului-ţintă (femei care utilizează produse asemănătoare) a unor calităţi generale de care este nevoie (aceste femei au nevoie de o coafură cu volum şi cu păr curat de exemplu)”. (parul curat este intotdeauna un benefit important. nu il subestimati, Elena Ionita a facut „deprivation research” pe sampon si a luat un Euro Effie..aici era vorba de un sampon autohton pentru volum)

„Targetul se referă la grupul ţintă, femei între 15-30 ani, cu studii sau fără, dar în special persoane de afaceri sau cu un loc de muncă bine poziţionat, persoane ce îşi doresc să se impună prin înfăţişare.” (tot sampon local..)

„ING a adoptat o poziţie strategică faţă de alte bănci, realizând o publicitate mascată. Oamenii sunt informaţi. Se pune accentul pe familie, informarea în cadrul mediului intim.” (eu stiam ca PR-ul este publicitate mascata..hm..)

„Publicitatea este astăzi mai mult decât industrie, o artă, motiv pt. care nu există o limită anume în această industrie.” (in sfarsit m-am prins de ce oamenii din industria de advertising nu au nicio limita..dar chiar niciuna..)

„Pensiile private de la ING ocupă ca şi poziţionare rangul de lider, atât pe piaţa internaţională de pensii, cât şi pe plan naţional, conform studiilor efectuate în sondajele de opinie şi în preferinţele oamenilor în România. Pensiile de la ING au cei mai mulţi reprezentanţi din lume, ceea ce îi conferă poziţia de lider.” (am vazut multe studii pana acum, dar unele care sa se faca asupra sondajelor, inca nu. never stop learning..)

„Diferenţiator – se gândeşte la binele clientului.”

„Diferenţiator: campania de comunicare este făcută mascat, adică ei nu spun: „Alege fondul nostru de pensii!”,ci spun „Sunaţi şi informaţi-vă de campania <Ştii de la ING> sau <Nu pierde consultantul ING>”.

„Diferenţa este că ei spun că la început o să ai în cont o dobândă de 2%, care cu timpul va ajunge la 6% şi vei fi sigur că vei avea bani în cont, fără să faci nimic.” (uau..vreau si eu bani fara sa fac nimic..poate asa am sa ma las de scris pe blog in speranta ca ma iau la ochi brandurile sa le fac campanie de publicitate mascata pe bani grei..)

„Poziţionare: ING este de 10 ani în românia. Nu este o campanie de lansare.” (this is not a drill. I repeat: ths is not a drill!)

„Poziţionarea semnifică definirea brand-ului în raport cu competitorii: se adresează persoanelor cu vârsta curpinsă între 16 şi 35 de ani.”

„Propunere target şi argumentare: Targetul rămâne acelaşi (14-50 de ani) pentru că se presupune că în orice împrejurare vârsta nu contează. Deci ar urca până la 60 de ani.” (as putea mentiona cateva ocazii in care varsta conteaza. de ex daca ea este sub 18 ani..)

„Poziţionarea pe piaţă este una bună, BCR fiind printre primele bănci cu renume naţional, cât şi internaţional.” (cred ca putem adauga la vocabularul conceptelor tocite din advertising „pozitionare buna”, alaturi de „calitate superioara”, „garantia calitatii”, „produce si comercializeaza”, „the product”, „casa/masina ideala”, „imbatabil”, „un brand optimist, increzator, deschis, tineresc” etc.)

„Principalul obiectiv a fost cel de a reaminti clienţilor de întreaga perioadă pe care BCR a petrecut-o pe piaţa românească.” (a fost si si bine, a fost si greu, important este ca am fost impreuna..)

„Campania noastră ar trebui să se focalizeze pe segmentul 16-30 ani, acest segment reprezentând consumatorii puternici.” (un concept foarte interesant: consumatori puternici. eu stiam doar de militienii puternici, cei care reusesc ca introduca o forma patrata intr-o gaura rotunda..)

„Diferenţiatori – tipul conceperii spotului cu „Ştii de la ING” crea iluzia unei interacţiuni reale”. Argumente:

„Se baza pe argumentul majorităţii „60 000 000 de oameni nu au cum să greşească”

„Mesajul era: „Intră în Ţara ING.”

„Sugera o majoritate şi o apropiere faţă de fond”.

„Astfel, ING s-a identificat cu educarea publicului despre pensiile obligatorii.”

„Toate activităţile de comunicare au avut în prim plan consumatorul, şi mai ales grijă ca acesta să fie informat şi deci, nu neapărat convins să semneze o adeziune la ING.” (traiasca partidul ING!)

„Diferenţiatori – BCR e mai aproape de consumator deoarece îl ajută, îl sprijină în momentele grele şi îi aduce bucuria şi liniştea”. (in sfarsit, Raspunsul..si eu il cautam in vorbele si pildele lui Buddha..)

„BCR este o bancă românească ceea ce oferă o siguranţă mai mare, de asemenea este unul din liderii de piaţă şi acest lucru determină un marketing viral.” (concluzia logica, doar liderii pot face marketing viral. doar ei au bani de virusi..)

Favorita mea din acest lot:

„Diferenţa dintre cele două concepte (n.r. strategie de comunicare şi activităţi de comunicare) este ca diferenţa dintre notele muzicale scrise pe partitură de Bach şi execuţia lor ca fiind vibraţiile sonore ale vioarei lui Iehudi Menuhin. Produsul finit este distorsul vibraţiilor timpanului transmis în cortexul consumatorului.” Bonus pentru poezie si creativitate🙂

13 gânduri despre “Perle „elevate”

  1. desi suna urat, extrem de urat, nu pot decat sa-ti spun ca ma bucura sa vad ca noua generatie nu se deosebeste prea mult de cei dinainte. nu ca as fi batran, la cei 30 de ani ai mei, dar concurenta imi da intotdeauna fiori. prin urmare, cand vad ce iese pe piata …ma cuprinde asa un sentiment de liniste…

  2. japonezul,
    am observat in ultima vreme o polarizare a studentilor mult mai puternica decat acum cativa ani. adica 5-10 oameni pasionati si cu potential, 10-20 total dezinteresati si marea masa (120-160) formata din oameni care fie nu au idee ce sa faca, fie nu prea sunt construiti pentru industriile de comunicare, fie nu sunt motivati sau suficient de „curajosi” ca sa faca ceva ca sa ii observ. asa ca ma concentrez doar pe identificarea acelor 5-10 oameni cu potential pe care ii implic in proiecte si incerc sa ii trimit la agentii cu recomandare. Cam 5-7 din 5-10 reusesc sa intre si sa creasca. Ei sunt buni si au potential.
    De mult nu mai cred in solutii colective, ci doar (scuze, „decat”) in solutii individuale, eventual elitiste.
    Statistic, nu ai de ce sa te ingrijorezi🙂 dar cei rasariti nu au scris deloc perle. Ma intreb daca studentii care vor citi postul tau se vor prinde de mesajul din background..

  3. ”distorsul vibraţiilor timpanului transmis în cortexul consumatorului”.

    YES!!! mai am de’un tricou! desi, fiind cam lung, va trebui sa-l autentific. stiu, am sa-l semnez „CONFUCIUS”.
    vama veche, here i come!🙂

  4. mai ciprian muntele… tre sa imi ceri drepturi de autor daca vrei sa iti faci tricou cu citate din mine… :)) si nu-l semna confucius, lasa-l anonim sa simta bine horia moculescu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s