Atonement intre remuscare si pocainta. House rules.

Am inceput sa vizionez filmele care au luat Oscar anul acesta si din pacate am inceput cu Atonement. Cu riscul de a va clatina perceptia de persoana sensibila si emotionala pe care v-ati format-o despre mine de-a lungul timpului citind acest blog, trebuie sa marturisesc ca nu am inteles nimic din acest film. Si am fost intr-o sambata, mancasem inainte si eram intr-o forma fizica si emotionala stabila. Si nimic. O combinatie ciudata intre film de dragoste, film de actiune/razboi si film filosofic. Fara a merge nici macar pana la jumatate in vreuna din directiile respective. Iar jocul actorilor mi s-a parut normal, fara excese profesionale (si da, Kyra nu are sani..). In concluzie sunt confuzat de diferentele dintre impresia mea si criticile elogioase ale filmului. Dar raman la  opinia mea, mai ales ca de multisor nu am mai simtit nevoia sa ies din sala inainte de jumatatea filmului.

Asa ca m-am dus linistit acasa dupa si m-am uitat la un episod din House MD. Deja am ajuns la seria II, asa ca pot emite o opinie avizata. Altceva. Alta lume. Desi nu inteleg nici jumatate din termenii tehnici si ma cutremur de fiecare data cand se mai termina un episod de diferenta dintre sistemul medical maerican si cel autohtonel, ma uit in continuare. Cinismul si umorul coroziv al personajului principal (in care ma regasesc cateodata), dar si imaginile organelor pacientilor si ale aparatelor complicate pe care le folosesc americanii imi lumineaza de regula masa de seara si imi cresc motivatia de a ramane sanatos. Am invatat o multime de lucruri, dar mai ales faptul ca medicii folosesc mai multe acronime decat folosim noi in marcom. Totul incepe si se termina cu MRI, CTA, MBA, PSD, IV, TOX samd. Imi plac atat de tare, incat ma gandesc ca atunci cand am sa merg in America sa imi fac si eu 2-3 din fiecare, sa imi ajunga pentru cativa ani. Ca pana cand ajunge tehnologia asta luata de la Roswell si la noi, mai castiga tatuca Iliescu un mandat de prezident si doua de blogger..

11 gânduri despre “Atonement intre remuscare si pocainta. House rules.

  1. ai fi fost si mai dezamagit daca ai fi citit cartea inainte de a vedea filmul.unul din exemplele clasice in care regreti ca ai vazut transpusa pe marele ecran o carte care ti-a placut si pe care ai simtit-o cu totul altfel.
    din cate am vazut si au auzit, nu ar trebui sa excluzi posibilitatea sa fii dezamagit si de alte filme premiate (o sa vezi si Juno?)
    cat despre House, eu am renuntat pentru ca devenise frustrant ca replicile cinice si umorul lui coroziv sa reprezinte o parte mult prea scurta din fiecare episod in comparatie cu terminologia specifica.plus ca ma temeam sa nu imi dezvolte ipohondria

  2. Atonement este o idee buna executata prost.
    Cat despre sistemul medical american, este foarte probabil ca el sa fie mai bun decat cel romanesc. Poate si unele filme fac parte dintr-o campanie de promovare mai larga.

  3. cezara,
    mai bine ca nu am citit cartea..diferenta dintre carte si ecranizare ma deprima de fiecare data. imi aduc aminte de socul pe care l-am avut traind diferenta dintre cartea „zbor deasupra unui cuib de cuci”, ecranizarea cu jack nicholson(desi una exceptionala), si piesa de teatru jucata la nationalul nostru prin anii 90. de atunci m-am jurat ca nu ma mai duc decat la ecranizarile de fantasy. macar acolo nu ma dezamagesc efectele speciale

  4. ioana,
    mersi de replicile din House🙂
    cea cu barbatii care se vor maturiza cand cainii vor inceta sa se mai linga singuri „acolo” este geniala. o folosesc de fiecare data cand cei apropiati imi spun ca este timpul sa ma maturizez (cu scuze de mamafonie). am si un input personal: „mai bine imi iau un caine..”

  5. Mda…Atonement…..un film cu o coloana sonora (dupa parerea si-a mea si-a Academiei Americane de Film) superba!🙂 Dar atat…….. Pacat…imi place Keira foarte mult, dar in Pride and prejudice nu aici… Mai bine ca n-am apucat sa citesc cartea, cu siguranta m-as fi enervat cum mi s-a mai intamplat de cateva ori… Totui, ca a venit vorba de filmele de la Oscar….nu vad nimic interesant nici la No country for old men si nici la Michael Clayton, ultimul, dupa parerea mea, cea mai execrabila prestatie a lui Clooney, nu se compara cu Syriana! Oricum, per total m-au dezamagit Oscarurile de anul acesta! Cu exceptia premiului pt the best female in a leading role: Marion Cotillard pt La vie en rose!🙂

  6. de la House citire, genial, raspunde la replica I am not british, I am australian cu „shut up! you have the queen on the money, u’re british”

    Foarte amuzant, logic, sarcastic, spre deosebire de Grey care a luat-o razna rau la un moment dat…

    cat despre Oscaruri, pentru mine e un semn sa nu ma uit la filmele respective

    Asteptam Valkyrie, de la cuplul genial care a facut Usual Suspects.

Lasă un răspuns

