latru, deci exist..

una dintre cele mai frumoase surprize din week end-ul acestui sfarsit de saptamana a fost ultimul numar din revista National Geografic (martie 2008). care se afla pe lista revistelor “glosi” pe care le citesc cu fidelitate, alaturi de cele de specialitate (FHM, Top Gear, Playboy si Maxim). de data asta a avut doua articole superbe: unul despre cum gandesc animalele, iar celalalt despre unul dintre cei mai dragi mie poeti: Basho. acesta din urma ilustrat superb, de catre Michael Yamashita, care a parcurs cu aparatul foto in suflet pasii fizici pe care i-a facut Maestrul Basho in 1689 prin Japonia, intr-o calatorie ramasa legendara (“Drum ingust spre o provincie indepartata”). definita chiar de Maestru prin cuvintele: “fiecare zi e o calatorie, iar calatoria in sine ne e casa”. superba tensiunea dintre cele doua extreme ale naturii umane prin care m-a trecut revista, citita pe un vant ce mi-o smulgea din mana: animalul si poetul sfant. foto reportajul reuseste sa prinda in imagini cateva din kaiku-urile sale. extrem de rara performanta. mi-am adus aminte cum pana tarziu in viata asta, meseria pe care mi-am dorit-o cel mai mult a fost cea de foto reporter la National Geografic. una din ideile de reportaje pe care imi doream sa le fac era de felul asta. ma bucur ca altcineva a avut sansa si curajul de a face acest lucru. bine si cu suflet. respect.

nu pot sa inchei fara una din poeziile lui, cu care in minte, am incercat adesea sa nu mai gandesc

“Splendoare a lunii!

Noroc ca trece cate un nor

sa ne mai odihnim privirea”

2 gânduri despre “latru, deci exist..

  1. Mai demult cumparam si eu National Geographic. Si citeam revista de obicei cand mergem pe undeva. In tren, masina sau autocar era nelipsita.🙂 Intre timp am renuntat la ea…mi-am spus ca am postul TV. Dar totusi nu se compara. Cred ca imi voi cumpara si eu numarul despre care vorbesti.

Lasă un răspuns

