Bah, SUA-i sor’mea. II. Acreditarea Scolii IAA in cadru festiv.

In prima zi a IAA World Education Conference care precede lucrarile Congresului IAA echipa care se ocupa de educatia din cadrul Chapter-ului nostru (adica eu, Cristina, Afrodita si Victor) a avut de sustinut o prezentare in fata unei audiente de 50 de profesori, decani sau responsabili de educatie din multe tari. Unele despre care doar am citit pe site-urile agentiilor de turism, sau in cartile de aventuri care mi-au incantat copilaria. Pana la ora 15 cand eram programati deja se spusesera toate lucrurile interesante de catre ceilalti, care reprezentau tari cu sisteme de invatamant solide si moderne. Asa ca am intrat in panica si am facut apel la axiome (in situatii de criza cel mai intelept este sa folosesti regulile de baza, lucrurile sofisticate sunt greu de accesat). Si cum una din acestea este sa te diferentiezi, indiferent daca in bine sau in rau (there is no bad advertising..) am facut apel la show. Si am prezentat toti patru, cu glumite si joc de scena. Si daca tot am zis sa ne facem de cap si sa ramanem memorabili in mintea acestor oameni atat de seriosi, le-am vorbit si despre tara noastra. Noroc cu Afrodita, care avea un material cu romani memorabili, pe care l-a facut rapid un filmuletz. Oricat de cinic si cosmopolit am ajuns, mai am totusi cateva lucruri sacre. Unul dintre ele este tara mea, care m-a suportat atata vreme..
Nu stiu cat au inteles sau au fost atenti la detaliile tehnice oamenii din sala, dar cu certitudine au ramas cu impresia ca „you Romanians are funny people..” (asa cum ne-au declarat dupa cam multi dintre ei..).
Iar cireasa de pe tort a venit la final, cand „the honorable” John Holmes, presedintele diviziei educationale in cadrul IAA a inmanat echipei IAA diploma care certifica cursurile Scolii IAA si astfel dreptul acesteia de a emite diplome IAA. O realizare mai mare decat pare, pentru ca acreditarile se fac foarte greu, si care are in spate sute de ore de munca in ultimii doi ani. Este fascinant cum muncim atat de mult timp pentru doar cateva clipe de glorie. Sau cum urcam o zi intreaga pe munte pentru a stat in varf doar o jumatate de ora. Dar merita, doar de aceste imagini si stari iti mai aduci aminte atunci cand pleci in ultima calatorie. Atunci „you travel light”.

2 gânduri despre “Bah, SUA-i sor’mea. II. Acreditarea Scolii IAA in cadru festiv.

Lasă un răspuns

