Bah, SUA-i sor’mea. Intoarcerea acasa.

Pleaca omul, dar mai si vine acasa. Dupa o calatorie rodnica, care a adus industriei de comunicare din tara noastre trei realizari frumoase (Cel mai activ Chapter IAA, Best Practice Award pentru Scoala IAA si primul vicepresedinte IAA Worldwide roman – Felix Tataru) ne-am intors acasa. Nu stiu daca mai intelepti, dar mai incarcati de experiente, de cunoastere si de bagaje de tot felul, sigur. Iar eu si cu o raceala zdravana datorata unei defectiuni la sistemul de aer conditionat al avionului. Dar vorba lui Turkish, „zi mersi ca asta a fost singura defectiune..”.
Dupa plecarea intempestiva din Washington catre New York datorata unei vizite de ultima ultima ora la Capitoliu (un fel de Casa Poporului a lor, dar mai mica, mai veche si care arata mult mai bine decat a noastra) am plecat spre „marele mar care nu doarme niciodata” in ceea ce am hotarat dinainte sa fie un team building al boardului IAA. Si chiar un teambuilding a fost. Un exercitiu proiectiv al carui rost nu este, asa cum isi imagineaza cei mai multi oameni in urma celor la care au participat pana acum, un simplu prilej pentru a se imbata pe gratis si a incerca cateva mari cu degetul. Rostul lui este de a pune oamenii in situatii cat mai diverse pentru a le permite sa isi manifeste sau sa isi scoata la suprafata si alte fatete ale personalitatii, pe langa cele de interactiune sociala. Iar cand acestea sunt suficient de diverse sau de neasteptate, oamenii se folosesc si de alte eu-ri pentru a le gestiona. Iar daca sunt suficient de inteligenti sau de intuitivi, inteleg ca totul a fost un pretext prin care viata le-a aratat inca o data ca suntem foarte diferiti unii de ceilalti si ca pentru a duce la bun sfarsit o sarcina comuna trebuie ca macar pe durata acesteia sa ne intelegem diversitatea, sa ne acceptam distantele si sa ne modelam. Din aceasta perspectiva, pentru mine acest team building a fost plin de experiente si situatii din care am invatat despre ceilalti si despre mine. Dar aceasta cunoastere nu imi apartine doar mie, si nu am dreptul sa o impartasesc. Va spun doar ca am fost surprins de forta cu care am reactionat cand am vizitat-o pe Romanita la spital dupa operatia pe care a suferit-o. De apasarea enorma pe care un spital de top din NY a pus-o asupra mea, desi am vazut atatea episoade din House si am crezut ca am depasit fobia pe care o am fata de spitalele din Romania. Paradoxul a fost ca profesionalismul aseptic care mustea in toti peretii si medicii de acolo mi-a adus aminte de Foucault (A supraveghea si a pedepsi si Nasterea clinicii) si mi s-a parut mai apasator si mai impersonal decat mica tiganiada obositoare dar mustind de viata din spitalele noastre. Macar la noi ai la cine sa strigi, fata de cine sa te revolti, cu cine sa lupti. La ei stii ca cei mai buni lupta cu cele mai bune arme pentru tine. Si ca daca iti vor spune cu calm si detasare ca nu mai este nimic de facut, asa si este.
Dar sa revin. Am strans atat de multe ganduri si imagini in cela 10 zile de America incat in saptamana ce a urmat intoarcerii m-am framantat precum magarul lui Buridan intre imagini si vorbe, nestiind pe care sa le aleg pentru a le impartasi. Si ca intotdeauna solutia pentru a nu muri de foamea filosifica este sa alegi in cele din urma gramada de vorbe sau cea de imagini (aproape 2GB de foto). Am ales in cele din urma vorbele.
Am insa in incheiere cateva imagini si promisiunea ca voi mai povesti despre America. Inca nu m-am hotarat daca mi-a placut sau nu, dar cu certitudine m-a pus pe ganduri. Chiar este o alta lume.

Pe scena, cu steagurile fluturand

Cu noul presedinte IAA Worldwide, la petrecerea de dupa

Cu ambasadorul Romaniei la Washington. Foarte amabil, prietenos si sincer interesat in branding-ul de tara. Discutii de lucru si foto oficiala in sala de receptie.

Birourile parlamentarilor „lor”. Unde chiar se tin audiente. Uimitor..

NY de la peluza

Times Square

Un semn pe care vreau sa il adopt si eu in Bucuresti..

Road Runner rules

Snatch live!

Lasă un răspuns

