EFFIE 2008 etapa tehnica

Si a fost si EFFIE 2008, etapa tehnica (joi seara urmeaza etapa „felicitarile, masa si dansul in club bambuuu”). Mai multe cazuri, mai multi jurati, mai multa organizare, mai multi scriitori care au dobandit xperienta si competenta de a scrie cazuri in mod atractiv si spectaculos (la o aproximativ aceiasi cantitate de univers). Am vazut mai frecvent ca in anii trecuti fel de fel de obiective si fel de fel de indicatori de masurare a eficientei campaniei de comunicare sau de performanta a brandului. Care au fost prezentati intr-o multime de feluri. Toate aveau insa cu toate aceiasi intentie: sa atraga atentia juratului ca ar face bine sa noteze cat mai bine cazul, si ca pentru asta cel mai usor ar fi sa urmeze linia sugerata de cel care l-a scris. Si uite asa am adaugat o dimensiune informala si personala in grila de evaluare: onestitatea cu care au fost prezentate rezultatele. La unele am simtit ca mi se provoaca conexiunile.

Learning-urile mele din acest an (dintre cele pe care intelepciunea ma lasa a le face publice) au fost doua. Cristalizate in urma unei discutii foarte constructive cu Ioan Simu, researcher la Mercury. Are si functii oficiale, dar acestea valoreaza mai putin decat cea de researcher. Unul dintre ele a aparut de anul trecut (am si scris despre asta atunci), dar acum s-a decantat. Cred ca ar fi util ca toate cazurile sa foloseasca acelasi set extins de indicatori, care sa evalueze performantele pentru tot anul respectiv (de unde sa stiu eu ca spectaculoasele rezultate din luna februarie nu se datoreaza unei sezonalitati specifice doar acelei categorii?). Utopic si more business pentru firmele de research, veti spune. Sau poate deformatie profesionala. Lasati-ma sa visez insa, mai les ca mai vine una, si mai abitir utopica: fiecare participant la festival sa trimita odata cu lansarea campaniei obiectivele acesteia la comitet. Am avut senzatia distincta in cazul anumitor cazuri ca obiectivele au fost stabilite dupa ce s-au creat graficele cu rezultate. Eu marturisesc cu onestitate ca acestea m-au pus in dificultate. Iar cand sunt in dificultate devin mai critic.

Nu vreau sa vorbesc despre teoriile conspiratiilor unificate si nici despre cine va castiga si pe ce categorii. Acestea au fost si vor fi mereu prezente. Am insa apreciat mult ideea de a crea o categorie distincta pentru brandurile care sunt tot timpul de cativa ani in lupta pentru un Grand EFFIE. Un club restrans si select. Ceva imi spune ca si anul acesta tot unul dintre ele va fi Neo.

Ne vedem joi seara in Bamboo, la gala. Am sa vin fara masina, pregatit sa beau 20 de ml. cu fiecare premiant, sau reprezentant al lor. Singura mea rugaminte este sa ma puna cineva in taxi dupa. Din cand in cand cu totii avem nevoie de un reset.

3 gânduri despre “EFFIE 2008 etapa tehnica

  1. Pingback: la gramada « [media_details]

  2. Pingback: Cine iubeste si lasa « Iulian Toma

  3. Pingback: Ziua berbantului | Sorin Tudor

Lasă un răspuns

