CEC a little help..

M-am codit mult pana sa scriu acest post. Sunt insa atat de curios, incat mi-am depasit rusinea. Mai bine prost 5 minute, decat toata viata..Nu inteleg acest spot. Iar toti cei pe care i-am intrebat pana acum au avut interpretari atat de diferite, incat nu am gasit doua la fel, din care sa imi aleg una pe care sa o adopt ca fiind si a mea. De obicei ma feresc sa comentez creatii autohtone, cu atat mai mult una despre un brand care a trecut (cu succes, zic eu) printr-un proces recent de re-branding. Context spotului este insa atat de apropiat de activitatea mea, incat inevitabil m-am pus in locul acelui biet profesor. Si mi-a dat cu virgula. A big one. Probabil este o metafora pe care nu o inteleg eu, sau studentii mei sunt foarte altfel decat cei din acest spot. Nu numai ca nu am reusit vreodata sa ii ridic in picioare, dar nici macar sa taca toti odata. Anyway, nu inteleg nimic din spot, nu numai metafora. Pls. dati-va cu parerea. Sunt dornic sa inteleg. Si primul spot din serie a fost greu pentru mine, dar am primit ajutor si dupa discutii intense am inteles in cele din urma ca CEC ii va bate pe toti, chiar daca si-a luat 20 de ani picioare in ficat/rinichi si calcaie in (Radio Guerilla, un radio cu oaie..baietii care au fost vreodata implicati in batai de strada stiu despre ce este vorba. regula nr. 1: sa nu cazi niciodata din picioare). Ca de fiecare data, mi-am spus ca „nu sunt eu in target..”. Dar la asta sunt, si tot nu inteleg😦

32 de gânduri despre “CEC a little help..

  1. Eu înțeleg că așa cum studenții din ziua de azi, superficiali și deosebit de preocupați de cum arată îl surprind pe profesor arătându-i că au și trăsături de fond, nu doar de formă (cunosc șlagărul play-at) așa poate și CEC, care e o instituție cu o imagine veche, non-modernă și prăfuită, să ne suprindă cu ceva nou și foarte actual. Ergo „hai că se poate”.
    Adică o alegorie old-new/clasic-modern.🙂

  2. Şi eu tot în zona asta îl înţeleg.
    A te gândi la CEC când vine vorba de internet banking e ca şi cum te-ai gândi că studenţii care merg în regie şi bamboo şi embryo ştiu Andri Popa. Îndeplinirea uneia implică posibilitatea celeilalte . . ‘hai că se poate!’

  3. Recunosc ca nu am timp si/sau chef sa ma uit la tv prea des…dar intr-una din zilele astea am deschis aparatul respectiv si am dat nas in nas cu reclama…cec…recunosc din nou cu sinceritate ca am retinut-o (pe aia cu boxerul), ceea ce spune ceva. Mi s-a parut f clar mesajul: desi suntem cam terminati, rezistam si avem sperante de viitor. De ce nu? anything is possible. Macar nu e un spot cum au bancile in general, cu buchete de flori, promisiuni etc. E mai ciudat. Bravo.

  4. Hai ca se poate si asa…
    „Sa nu crezi ca nu am auzit de tine – am auzit… esti un clasic si ai respectul nostru…”
    Ba chiar mai mult decat atat, poate ca nu am auzit noi, poporul asta tanar de noul „beat” Millennium Bank, (spre exemplu) dar o strofa doua din oldies-ul „CEC” (cantat cu strapungere:) de mama si tata in superbele lor betii din anii studentiei cand vinul de tara, tziuca de cazan, berea ieftina la sticla de 1/2 cu subtil gust de ulei de floarea soarelui erau „sanatate” curata) STIM SI NOI astia din generatia de whisky cu RedBull.
    Pai cum asa?
    Pai iac-asa!
    Pentru ca s-a transmis genetic baaa – la fel k si chintesenta filosofica a brandului Dacia – care era un atavic mod de viata Dane:) – un devarat ZEN romanesc (THE way of life) unde Yin si Yang erau pe rand CEC si DACIA:)
    Asa ca nu te umfla in pene domnule profesor intre ramele de la ochelarii tai „da brand” fluturand subtill laptopul tau slim tot „da brand” – am inteles mesajul – il accesam pe „tataitzu” (a se citi CEC) „pa net”:)) pai vezi ca se poate!!!
    Asta ma duce cu gandul la un „comunism cu iz comercial” – gata cu drumurile la ghiseu, gata cu completatul de formulare si gata cu scotocitul printre rufe dupa carnetele CEC – „acum ma gasesti pa mess”
    Iata cum ultima placere a lu’ bunica – aceasta calatorie plina de palpitant si adrenalina pana la agentia CEC „din colt” pentru pensie si sinistrul ei talon se naruie:( – gata cu socializarea financiara… dar mai au o speranta TRAIASCA POSTA ROMANA – pensionarii vor lupta pentru mentinerea flavor-ului birocratic – NE PLACE LA GHISEU!:))
    PRIVSTE… PRIVESTE-N JURUL TAU! (am privit nu-mi sade rau…:))

  5. Tare postul tau Totasa, ai talent scriitoricesc🙂
    Am ramas si eu blocata cand am vazut spotul. Hai ca se poate?? Sa cantam Andrii Popa? Sa ne organizam si sa ne ridicam toti odata?
    M-am mai gandit la o posibila interpretare,pe langa cele de mai sus: internet bankingu’ asta e in viziunea targetului (profesorul serios, baza societatii) un fel de generatie whisky cu RedBull, care nu mai are respect si nu cunoaste adevaratele valori si se duce tara de rapa cu astfel de tineret. Dar… surpriza!! Prapastia intre generatii nu e chiar asa de mare. Si internet bankingu’ (aka tinerii cei aparent superficiali) stie sa recunoasca si respecte adevaratele valori. Deci hai ca se poate, internet bankingu nu este o gaselnita si nici o alta modalitatea bancilor de a-ti mai lua niste bani. Si intrucat exista valori comune, ne vom intelege pana la urma unu pe altul si vom conlucra cu succes.
    Amin!

  6. Daca sunt autoironici, foarte bine. Nu stiu cum altfel puteau alatura ideea de CEC cu cea de Internet Banking fara a parea cam ridicoli initial. Dar se pierde ideea. Si eu am inteles spotul abia dupa ce am citit cateva „comentarii literare” asupra lui.🙂

  7. Dupa ce am auzit de la un amploaiat CEC Bank ca, in caz de sunt intrebati ce inseamna CEC, pot sa spuna orice, numai sa fie de bine, cu conditia sa nu sune a „casa de economii si consemnatiuni”, tind sa cred ca se incurajeaza interpretarile. Rezultatul numai sa fie pozitiv.

  8. e extraordinar de postmoderna metafora, motiv pentru care se transforma in hiperbola. motiv pentru care e de neinteles ca privitoru` o nu gandeste de la cauza la efect ci invers. motiv pentru care.🙂

  9. Sunt absoluta sigura ca ati inteles ce mesaj a vrut sa transmita CEC prin spot. V-ati autotargetat si cred ca e firesc din moment ce e despre profesori, studenti; dar ati luat-o prea „personal” (asa ne zice seful : „orice se intampla la serviciu, nu o luati personal” ). este timp sa aduceti andrii popa la cursuri si sa vedeti ce efcet va avea🙂

    by the way, CEC Bank nu e pleonasm?

  10. Bine potrivite… pt. cei ce au o cultura generala intemeiata pe scoala romaneasca!
    Si pentru tine Dane – stiu ca esti „strangator” de „folclor”:))

    >Doctore, ma chinuie ingrozitor coloana. (Constantin Brancusi)
    >Posteritatea va crede ca am avut un singur ou. (Columb)
    >Prefer rima imbratisata. (Veronica Micle)
    >Femeile cu picioare lungi, sunt cele mai bune la pat. (Procust)
    >Duc o viata regulata; ma culc la sapte, ma scol la sapte. (Alba ca Zapada)
    >Femeia model trebuie sa fie tanara. (Corneliu Baba)
    >A fost nunta cu dar, dar nu cine stie ce! (Zamfira)
    >N-aveti, cumva, un foc? (Nero)
    >Si totusi, se invarteste! (Galileo Galilei la un chef)
    >Suntem rude dar foarte indepartate (Fratii Grimm)
    >Eu sunt o exceptie: mi-am facut carul vara. (Nicolae Grigorescu)
    >De cand cu politica, am tras poezia pe linie moarta. [A.(carul) Paunescu]
    >Justitia noastra este bolnava. (un doctor in drept)
    >Am fost corigent la zoologie si literatura. (La Fontaine)
    >Am oscilat intre Scoala Ardeleana si Scoala Militara. (Petru Maior)
    >Aria cercului se bucura de o celebritate nemeritata. (Giuseppe Verdi)
    >Noi vrem pamant! (un extraterestru)
    >Nu intrati in marile complexe cu sotia. (Freud)
    >Am picat la tanc! (Aurel Vlaicu)
    >Tabloul lui Repin este lipsit de simboluri. (Mendeleev)
    >Intr-un triunghi conjugal, ipotenuza este iubita la patrat. (Pitagora)
    >Cand pun mana pe un roman bun, nu-l las pana nu-l termin. (Cleopatra)
    >Cartea mea de capatai este „Dupa douazeci de ani”. (Silviu Brucan)
    >Ma duc sa ma caut. ( Fiul ratacitor)
    >Astept Ziua Recunostintei. (Penes Curcanul)
    >Ce mica-i lumea! (Gulliver in tara piticilor)
    >Nu-mi fac planuri de viitor. (Nostradamus)
    >Toti oamenii de valoare au zburat din Romania. (Henri Coanda)
    >De fapt, la tara eu n-am vara, ci un var. ( George Toparceanu)
    >Vrem sa ne pastram limba si portul. (un constantean – R Mazare)
    >Ca orice om, am fost si eu la stramtoare. (Magellan)
    >Marile cuceriri le-am facut in moteluri. (Gingis-Han)
    >Eu stau, tu stai, el sta. (Imnul de stat)
    >Ostenii mei, astazi avem exercitii de tragere. (Vlad Tepes )
    >Americanii s-au obisnuit cu insula in coasta. (Fidel Castro)
    >Am ajuns in America pentru ca m-a trimis nevasta dupa cartofi. (Cristofor Columb)
    >Forma mea de protest este demonstratia. (Pitagora)

  11. Si pentru Georgiana

    Consemnatiuni – folosite in scop legal (sa spunem ca ai de platit unei persoane o anumita suma dar din diverse motive exista o neintelegere intre voi – atunci tu poti sa depui respectiva suma pe numele acelei persoane tocmai pentru a fi acoperit legal (pentru dovada la tribunal:) face doar CEC
    Cautiunile, taxele de judecatorie si multe alte taxe de stat care tin de Regia Autonoma Administratia Patrimoniului Protocolului de Satat RA. APPS se platesc numai la CEC
    Practic putem spune ca ACUM CEC le face PE TOATE – este banca – adica ofera servicii si produsele bancare la fel k multe alte banci in plus are capital privat si nu mai este 100% de stat.
    Are o super Trezorerie (cu un capital usor mai redus decat al trezoreriei de stat) si da este si Casa de Consemnatiuni (am explicat mai sus)
    DECI (k sa ma bazez pe ceva;) nu prea este pleonasm.🙂

  12. oameni buni,
    multumesc de comentarii (cu mentiune speciala totasa pentru efortul literar si stilistic🙂 ). foarte generoase.
    pana acum, explicatia cea mai vehiculata este „CEC este si pentru generatia matura, si pentru cea tanara. Intre ele nu exista o fractura atat de mare precum crede prima. CEC s-a modernizat si ofera servicii on line”. A mai aparut destul de frecvent nuanta „nationala”.
    Am inteles corect?

  13. You might be overthinking this.😛
    În harta asocierilor noastre mentale, CEC nu prea merge cu internet banking. Mai degrabă cu ghișeu, coadă, birocrație, vechi, comunism etc. Paralela cu studenții este că nici conceptul „student” nu este asociat cu andri popa. Poate cu bamboo, embryo și regie, cum spune mărie mai sus. Faputul că studenții cântă cu toții andri popa (ceea ce în viața reală nu s-ar întâmpla, desigur, din multe multe motive, dar asta nu e în nici un fel relevant pentru ideea reclamei – aici ar putea să fie bias-ul) e atât de de necrezut cum e faptul că CEC introduce serviciul de internet banking.
    whew!

  14. Dan, l-ai ochit bine!😀

    Nu se termina aici lipsa de sens. Acum incepe. 🙂

    Daca te uiti la site, la spotul de rebranding si la rebrandingul in sine, vei vedea ca in comunicare CEC e un amestec de ganduri putin coerente.

    Daca vine vreo invitatie la pitch din partea lor in urmatoarele luni, te anunt ca sa iti confirm temerile.😀

  15. Mai am si eu din cand in cand puseuri din astea literare k noi toti de altfel… am avut de la cine sa invat:)
    Sper ca nu am overdid it

    Totasa;)
    Zmock

  16. amm.. cumva da..

    din postul tau inițial am avut senzația că evaluezi elementele spotului foarte în detaliu.. și că din cauza asta „îți dă cu virgulă”, că asta te împiedică să vezi the whole picture. un fel de „nu vezi pădurea de copaci”. la asta mă refeream cu overthinking.

    în rest, analiza nu poate fi niciodată prea „multă”. as much as one needs/can/is creative enough to🙂

  17. @laura
    Ce am scris eu chiar nu trb luat in serios:) – glumeam cu DAN – si chiar mai mult decat atat nu s-a vrut sa fie o analiza…
    Nu am competenta necesara – ma stiu si eu doar cu gura:)

  18. @zmock

    no worries🙂

    de fapt cu ultimul comentariu i-am răspuns la întrebare lui dan, da’ n-am mai pus „@dan” că mă gândeam că se subînțelege..

  19. am fost astazi la CEC Obor sa imi platesc o amenda rutiera. am trait in doar 10 min 3 faze „de viitor” :
    1. intre cele doua randuri de usi de la intrare era „parcat” un caine, legat de clanta celei exterioare. unele femei se speriau, unii barbati il impingeau cu piciorul. dar toti erau linistiti de proprietara „nu va speriati, ca nu va musca..”
    2. in interior supercoada. una din participante: „dar nu spuneati ca sunteti banca? de ce nu e ca la o banca?” replica unei functionare: „suntem si noi la inceput. peste o luna are sa fie mai bine..”
    3. in fata la ATM o coada de 5-6 „ai naibi batranei..” (via Gyuri Pascu si Garanti Bank). Luau lectii de utilizare a cardului de la o functionara. am vrut sa ii fotografiez dar s-au prins si m-au alungat rapid.

  20. laura,
    recunosc ca am tendinta de a descompune in elemente cand analizez. mi-a ramas de cand eram mic. ca si atunci, dupa ce incerc sa le pun la loc, ceva imi ramane pe dinafara🙂

  21. Istoria se repeta, asa ca dupa vreo 40 de ani, dupa ce vor fi murit toti cei „nascuti in sclavie”, va fi cu siguranta mult mai bine. Pana atunci doar incercari timide …

    Nu-i asa ca ne dam cu totii seama ca Brucan, cu prognoza lui de 20 de ani, era un „superoptimist” ?!

  22. parerea mea de umil client de banci e asa.

    „hai ca se poate” e cheia intregii povesti. adica cec, in sfortzarile lui de a se scoate din praf si amortzire, dovedeste ca poate sa scoata pana si un serviciu de netbanking.
    acu’, ce pui in spatele acestor vorbe de hei rup, poata fi o clasa intreaga care se sincronizeaza ad-hoc (adica ce stii tu din experienta ca e imposibil, dane :)) la un stimul ce te astepti sa le fie strain, sau orice ii mai da agentiei prin cap.

    si sincer, si eu astept momentul in care serviciile cec vor fi consistente cu mesajul nou mai nou.

  23. razvan,
    inteleg. eu am senzatia difuza ca activitatea de comunicare a CEC a luat-o „putin” inaintea celei de produs. sau chiar de branding. iar in cazul unui casalot bancar utilizarea simultana a tuturor fortelor propulsoare mi se pare esentiala.

  24. eu unul cred ca in cazul CEC solutia ar fi ceva a la Muad’dib’s Golden Path.

    Pentru a ajunge la un punct pozitiv de civilizatie, in universul CEC ar trebui inainte distrus tot si apoi reconstruit.

    Nu au ce reforma. No way.

    Si oricum nu inteleg de ce sunt „copii” aia mandri ca asculta Phoenix.
    Romanesc dar prea elitist. Io puneam Azur si Albatros.

    Siiii, oriunde ma duuuuc, stau cu tine in gaaaand, printisoruleeee..
    so on and so forth

  25. Parerea mea de diletant este ca ei au vrut pur si simplu sa arate cat de nejustificate sunt stereotipurile in general, cele de varsta in particular, pentru ca prin asociere sa darame stereotipul bancii comuniste (desi CEC a fost infiintata cu mult inainte sa vina bolsevicii). E o asociere cam trasa de par (ce are internetul cu Andrii Popa?), dar genul asta de mythbusters cred ca prinde la public („spune pe bune” etc).
    Cred ca se bazeaza si pe un insight, cum ca tinerii asculta si muzica pe care o ascultau parintii si nu doar muzica de acum 5 minute. Dar din nou, sufera la conexiune. Stereotipul din spot este unul al varstnicilor fata de tineri, iar stereotipul CEC este al tinerilor fata de ce e vechi.
    Oricum, am simtit o emotie ciudata cand i-am vazut pe studenti ridicandu-se si cantand, mi s-a ridicat parul de pe maini (exagerez). Realizarea mi se pare reusita.

Lasă un răspuns

