Cartile si vara (prin parafraza, un modest omagiu catre Borges)

Am incercat de cateva ori, dar nu am reusit sa ma pun in cap pe cartile cumparate de la Targ si cele venite pe marele fluviu (Amazon). Iar ca sa fac acest lucru in cele 10s pe care mi le ofera autodeclansatorul aparatului aveam nevoie de abilitati de Shaolin. Asa ca sunt nevoit sa pun doar doua cadre banale, dar care permit identificarea titlurilor. Nu am cum sa fac inca cronica la toate, dar voi recupera de-a lungul verii.

Mai intai despre SF&FF. O aparitie deosebita la Tritonic, primul volum din The Malazan Book of the Fallen: „Gradinile Lunii”. Eu tocmai am ajuns la volumul 4 din serie (daca nu citesc in fiecare zi macar 20 de pagini simt ca ma enervez..), l-am primit pe 6 si am aflat ca a aparut si 7. Seria este atat de faina (am mai scris despre ea) incat va veti enerva cumplit de lipsa de viteza cu care se tiparesc la noi. Din motive de eficienta editoriala raportata la capacitatea de absorbtie a pietei, mi s-a explicat de catre cineva care este in acest business. Din dorinta de a sprijini domeniul, mi le cumpar de principiu pe toate, chiar daca le mai am o data in engleza sau calitatea tiparirii este mai modesta (ca in cazul acesta – eu as fi folosit editie de foarte buna calitate. fanii acestui gen le pastreaza si le recitesc dupa cativa ani). Editura continua seria de autor Neil Gaiman cu „Semne bune”. Nu am citit-o, asa ca inca nu scriu despre ea. Dar este pe lista de proritati (alaturi de Legislatia rutiera), are cronici bune si Gaiman este foarte apreciat in Marea Britanie. Si seria Amber continua cu vol VII. Despre ea nu mai zic nimic acum, am scris si imi mentin opinia ca este una dintre cele mai bune ever citite de mine. Atata risipa de idei si de imaginatie ca la Zelazny nu am mai vazut decat la Philip K. Dick, un alt nebun furios (ajutat din cand in cand de substante psihotrope sa isi extinda campul de constiinta). Speaking of, ce ar fi fost daca Nichita ar fi scris fantasy? Cred ca ar fi scos niste romane superbe.

Apoi volumul 2 din A song of Ice and Fire („Urzeala tronurilor”) la Nemira in editie de calitate. Tocmai ce a aparut si vol 4 in tarile civilizate, asteptat de mult si cu nerabdare de fani. Si despre seria asta am scris. Ma bucur mult ca inca sunt cu cateva pagini inaintea editurilor noastre🙂

Tot la Nemira, un Vernor Vinge: „Foc in adanc” („A fire upon the depth”). Cu accent pe „asupra” si nu „in”, dar nu comentez la adresa traducerilor. O carte foarte faina pentru iubitorii de gen, tehnologie, antropologie/exobiologie, o imagine interesanta asupra constiintei, spatii cosmice cu proprietati aparte (seria din care face parte se numeste „Zones of Thought”). Tocmai ce imi luasem ambele carti din serie („A deepness in the sky”) de pe Amazon..Dar macar ma consolez ca voi citi continuarea cu mult inainte sa apara versiunea in romana. Merita, Vinge este un scriitor foarte creativ.

Ma opresc aici. Soarele a inceput sa rasara🙂

in picioare

langa altele

la televizor🙂

8 gânduri despre “Cartile si vara (prin parafraza, un modest omagiu catre Borges)

  1. seria amber e addictive, absolut fascinanta.eu am citit-o in engleza.

    am terminat al doilea volum din urzeala tronurilor pentru ca nu aveam altceva de citit in avion.am incercat sa rasfoiesc macar inclestarea regilor, dar senzatia ca imi irosesc timpul a fost mai puternica decat curiozitatea.

    Good Omens de Neil Gaiman si Terry Pratchett cred ca trebuie citita in engleza, ca orice altceva scris de Pratchett. traducerea tradeaza mai mult decat de obicei in cazul lui

    astept cronica la „cum sa oprim imbatranirea”. spalarea creierului o sa continue sa fie o precopare constanta, le mai rog si pe prietenele mele sa facem schimb de experienta:)

    lectura placuta!

  2. Am avut putin timp ieri si m-am plimbat printre site-urile pe care le iubesc….. Unul dintre ele este acesta, marturisesc ca nu puteam sa imi iau ochii de la pozele superbe pe care le-am gasit aici.Zeci de carti noi si frumoase, inchid ochii si simt parca mirosul de cerneala, de carte noua si buna! Mi-am amintit ca biblioteca va trebui sa ne devina o a doua casa.
    . Mi-as dori sa mai pot trai o viata in care sa nu fac nimic altceva decat sa citesc… Numai viata asta nu-mi ajunge.

  3. dan, nu pot sa ma abtin sa nu te „complementez” iar: excelent mini scenariul sedintei foto dedicata fidelelor noastre prietene, cartile!
    bineinteles, dupa fidelul canis🙂

  4. ella,
    te inteleg perfect. solutia mea este sa imi iau din cand in cand cate un we sau o saptamana (de regula vara) in care sa merg singur undeva departe de lumea dezlantuita si sa citesc in natura. bineinteles ca nimeni nu ma crede ca fac doar asta. prietena mea crede ca sunt dupa femei, prietenii mei la fel, iar „femeile” ca m-am insurat si nu mai am voie sa ies din casa🙂

  5. gulbin,
    mi s-a parut o idee interesanta sa fac o sesiune foto cartilor. am ezitat ceva vreme, dar pana la urma mi-am zis ca aces blog oricum este construit pe onestitate si sinceritate🙂

  6. dan, cred ca este nevoie sa-ti si scriu ca intotdeauna am apreciat principiile pe care este bazat blogul tau. fiind „dama” nu pot sa-ti urez „respect”, dar, inca o data, fac o reverenta.
    cat despre Nichita Stanescu, el chiar a anticipat in poeziile lui „lumile inverse” care se intampla in zilele noastre. in ciudatul octombrie din ast an mi-au tot venit in minte versurile:
    ” Ana^, curge-mi tu prin singe
    ca sa nu mi se mai verse
    cu gandirea ta ma plange
    si cu lumile inverse”

    daca puteam sa pun si diacritice…:)

Lasă un răspuns

