Semne bune

Am terminat de citit Semne bune a cuplului Nail Gaiman si Terry Pratchett si sunt nevoit sa spun ca nu mi-a placut. Mult mai aproape de stilui lui Pratchett decat de cel al lui Gaiman. Iar primul nu mi-a placut niciodata. Am citit primele 4 volume din seria „lumea disc” mai mult ca sa ma conving ca nu o pot citi pe toata. M-am intrebat de multe ori de ce, dar nu am gasit un raspuns foarte limpede. Cel mai probabil pentru ca nu pot asocia umorul situational sau de tip parodie cu fantasy-ul. Sau pentru ca mi se pare ca scrie pentru o varsta mai mica decat a mea🙂 Anyway, cu totul altceva decat ma asteptam. Altfel, ingrediente ok, actiune interesanta, personaje si replici pline de umor etc. Nu de alta, dar este o parodie dupa nenumaratele filme cu venirea Anticristului. Nu l-am regasit pe Gaiman, in rest totul ok.

3 gânduri despre “Semne bune

  1. Hai mai Dan, ca este una din cele mai bune carti pe care le-am citit. Este adevarat ca am citit mai intai varianta in limba engleza, si abia acum am cumparat varianta in limba romana ( nu am apucat sa o citesc, nu imi dau seama daca traducerea ii face dreptate textului original sau nu).

    Cred ca ai nevoie de o anume dispozitie ca sa o savurezi.

  2. irina,
    probabil ca dispozitia este importanta. e vara si sunt mai depresiv decat de obicei🙂 sau poate pentru ca am citit-o in paralel cu The Malazan Book of the Fallen..

  3. Imi pare rau, dar chiar nu cred ca ati reusit sa il patrundeti pe Terry Pratchett.
    Intr-adevar, primele lui carti sunt mai naive, insa citind carti precum Reaper Man, Monstruous Regiment, Witches Abroad, Small Gods, Thief of Time si mai ales The Truth, precum si cartile din seria The Watch (Guards, Guards! , The Last Continent si celelalte) cred ca v-ati schimba parerea. Avand si eu (ca si dvs.) tangente cu sociologia, am gustat din plin satira sociala si atacul umoristic asupra rigiditatii unor institutii (Biserica Catolica, politia, justitia, Universitatea etc.), mascate sub forma inofensiva a Lumii Disc, ca sa nu mai vorbim de atacurile asupra societatii de consum, in toate aspectele ei (Mall-ul, muzica pop, Hollywood etc.) . Un fel de Baudrillard sau Eco pe limba maselor. Pratchett este un scriitor de o maturitate si o luciditate ce depaseste cu mult aparentele (coperta, lumea fantasy etc.).
    Mentionez ca romanele trebuie citite in limba engleza, altfel isi pierd farmecul.
    Va implor sa ii mai dati o sansa!

Lasă un răspuns

