Tot despre masteratul de publicitate de la SNSPA. La cererea publicului..

am constatat ca cele mai multe vizualizari le au subiectele despre scoala in general (despre masterat si perle) si cel despre „about me”. cum la acesta din urma nu mai am cum sa mai indrept mare lucru, am sa mai aduc cateva clarificari despre masterat. o fac atat pentru ca topicul se arata de interes, cat si pentru ca se pare ca cei mai multi dintre cititorii acestui blog sunt studenti de un fel sau de un altul. dar mai intai o rugaminte: nu cititi decat post-urile despre scoala🙂

Asha..In primul rand ce ne intereseaza la interviul de admitere:

– cunostinte de baza din marketing si advertising, mai ales conceptele de baza. daca cineva se incurca la cei 4-7 p ai mixului de mk, cam pa..de aceea nu este nevoie de o lista impresionanta de carti care sa fie citite pe ffw intr-o saptamana. daca nu ati citit pana acum, concentrati-va pe Kotler, manualul de publicitate de la teora si cartile de la brandbuilders. plus, bineinteles blog-urile oamenilor din industrie. nu dau exemple acum ca sigur imi scapa vreunul si ma „bombane” ca a fost o scapare intentionata. dati-va pe blogroll-uri. si diverse alte site-uri cu noutati despre advertising, site-urile agentiilor etc. daca tot este sa investim 3 zile din viata noastra in interviuri (cu multumiri speciale lui Razvan Matasel, care de 3 ani imi este alaturi la masa cu pricina), macar sa invatam si noi ceva nou.

– pasiune si interes real pentru domeniu. daca tot este sa alegem niste oameni, preferam sa fie pasionati. pe bune, nu doar sa mimeze.

– proiecte cat mai reale cu putinta. idei proaspete, perspective noi (ex. anul trecut a fost cineva care a avut ideea de a folosi moartea ca tema publicitara..), lucruri care sa poata fi implementate chiar de a doua zi. adica ppt-uri cu propuneri de campanii. pe cat posibil nu referate ca la scoala, 5 pag. de word, tnr 12, 6 titluri la bibliografie, dintre care 3 din profii care fac interviul. puahh..

– urmariti campaniile de la tv si din on line din ultimele 3 luni. sigur vor fi „exercitii” de tipul: pozitionare, diferentiatori, target etc. la unele dintre acestea

– abilitati si inzestrari native. este o disciplina vocationala si cautam oameni cu caracteristici cerute de industrie. interactiunea este un instrument foarte puternic pt. developarea acestora

Si bonus: suntem in faza finala de acreditare a masteratului in programul educational IAA Worldwide. Cu beneficii directe: diploma recunoscuta, acces la program de training, acces la concursuri interne de tip InterAd etc. Dupa o lupta de aproape 9 luni cu sistemul anchilozat al scolii, cred ca in toamna vom avea acreditarea..am sa va tin la curent

daca sunt intrebari de la doritori, puteti sa le puneti aici.

97 de gânduri despre “Tot despre masteratul de publicitate de la SNSPA. La cererea publicului..

  1. E binevenit postul…dar eu am ramas putin confuza in urma lui.🙂 Stiam ca pentru admitere exista 2 variante – eseu sau prezentarea unei campanii publicitare. Dar prezentarea ma gandeam ca se refera la analiza unei campanii ce a fost deja implementata. Trebuie sa imaginam noi una (cum a fost cazul celei cu moartea) sau este la alegere?

  2. paula,
    cele doua variante sunt valide oficial. eu spuneam doar de cea pe care o preferam si valorizam.si despre campanie la fel. ambele ok, dar preferam ceva nou fata de comentarii.

  3. Sper sa existe si o minima selectie si dupa vechime la acest master.

    Vechime de la absolvirea oricarei facultati, nu ma intelegeti gresit, dar cred ca orice scoala iti aseaza mintea intr-un fel iar practica – de care-o fi ea- te ajuta sa intelegi mai bine viata (consumatorul in cazul comunicarii).

    Privind de pe margine si neravnind la vreun titlu, cred ca e ciudat sa avem absolventi de master cu 0 ani experienta (whatsoever) care mai si comenteaza comunicare pentru ca asa le cereti voi.

    Iar cand o fac si din maximum de perspective…ma intreb ce-o mai ramane ca parere personala din moment ce se pun in tot atatia papuci.

    Nu e vina lor asa cum nu e vina alegatorilor ca sunt solicitati sa aiba pareri odata la 4 ani.

    Chiar si asa, apreciez oamenii care merg la scoala – indiferent de forma in care se manifesta ea.

  4. Ai dreptate, practica nu are nici in clin nici in maneca cu scoala, dar asta e partea a doua. Nu cred ca poti face o selectie pertinenta cand candidatii sunt dezavantajati din start de lipsa de experienta, de cultura in domeniu, pentru ca nu au avut unde sa si-o amplifice.

  5. Pingback: Marketeer.ro - digital marketing pioneer » Masterat in publicitate la SNSPA vs masterat online la ASE

  6. Pingback: Detalii de la sursa despre masteratul de publicitate de la SNSPA | MiniPortal pentru studentii de la marketing

  7. cosmic audrey,
    ideea ta suna ok. dar va avea valoare doar daca ai perspectiva din interiorul agentiei si studii de consumator pe care sa te bazezi. altfel ramane tot in registrul comentariu

  8. Salut,

    Poti sa oferi mai multe informatii despre materiile studiate, numarul de materii dintr-un semestru si cand sunt programate orele (seara/in timpul zilei).

    Multumesc

  9. Ce post linistitor, imi pare bine ca exista libertate pentru inovatie, doar era vorba de publicitate, iar prezentarea de interviu este self advertising. O sa ma inscriu si eu anul asta, o sarecitesc Kotler, BrandBuilders, sa vedem cum ma va ajuta si experienta din agentie – sunt de ceva timp copywriter – Ma mai intereseaza doar ce fel de intrebari mai exact vor fi din campaniile derulate in ultimul timp🙂

  10. daniel,
    1. Basic Marketing
    2. Consumer Behavior / Social Psychology of Advertising and Consumer
    3. Communication Theory
    4. Marketing/Advertising Research
    5. Principles of Advertising/Promotion
    6. Advertising/Promotion: Strategy and Management (Cases)
    7. Creative Fundamentals – Copy, Layout and Production
    8. Media Fundamentals – Planning and Buying
    9. Advertising and Society – Social, Economic and Regulatory
    10. E-Commerce
    11. International Marketing/ Advertising
    12. Integrated Marketing Communications Campaign
    13. Advanced International Marketing Communication Topic

  11. gia,
    de regula de intelegere a fenomenului: context, target, pozitionare, platforma de comunicare, declinari executionale etc. si corelatii intre genul acesta de elemente

  12. Buna.

    Daca optez pt prezentarea unei campanii pe care vreau sa o implementez ulterior, o detaliez in acel proiect de 10 pag si fac un ppt pt interviu? preferati un proiect schematizat, gen prezentare ppt?

    Multumesc,
    Anisa

    PS: presupun ca orele le tineti seara?!

  13. am inteles de unde vine marota cu cele 10 pag. in word. din brosura. unde nu este scris la acelasi nivel de importanta ppt-ul. scuze. am sa cer remedierea situatiei la urmatoarea brosura.

  14. sa inteleg ca intregul ppt trebuie sa fie cat se poate de real si bun de pus in practica. Adica, prezentarea este asemanatoarea cu cea de la pitch unde dumneavoastra sunteti clientul?

  15. hello,

    m-ar interesa sa stiu ce materii se studiaza la masterul de publicitate, cand se tin cursurile si daca se studiaza cumva in engleza.

    multumesc,
    Delia.

  16. Am pus intrebarea de mai-sus pt ca materiile studiate fac parte din modelul standard de orar pt acreditarea IAA. Deci veti fi acreditati finalmente?

    Multumesc.

  17. anisa,
    cum de esti familiarizata cu modelul standard de orar pt acreditarea IAA? este afisat pe site-ul international sau lucrezi si tu in invatamant? just curious..

  18. buna ziua,

    as dori sa va intreb, daca eu vreau sa fac o prezentare in powerpoint, la dosarul de inscriere ar trebui sa tiparesc slide-urile si sa le atasez?

    va multumesc mult,
    delia.

  19. anisa,
    acum inteleg la ce te referi si pot sa iti raspund.
    – in acest moment in sistemul de invatamant de stat din Romania nu functioneaza concepte ca „piata libera” si „cerere si oferta”. in special in cazul masteratelor, unde exista un segment important de „consumatori captivi” si doar 2 cvasi competitori (pe care nu vreau sa ii numesc si nici sa dezvolt datorita pozitiei ingrate in care ma aflu). iar tendinta va fi accentuata cel putin 2 ani de acum inainte datorita sistemului Bologna
    – de aceea prin diferentiatori trebuie sa intelegem altceva decat cei din marcomm

    dupa mine in cazul acestui masterat diferentiatorii sunt:
    1. aplicativ ca abordare didactica (cat de aplicativ este posibil in acest moment)
    2. in corpul de profesori sunt multi practicieni, de regula tineri (max. din cat avem voie de la stapanirea ministerului)
    3. probabilitate de contact cu potentiali angajatori
    4. acreditare in sistemul IAA

    nu pot sa spun mai multe intr-un context public ca acesta, sper ca intelegi situatia in care ma aflu si tipul de informatie din spate.

  20. buna ziua,

    am observat ca incurajati foarte mult realizarea unei campanii. ar trebui sa ma gandesc ca daca vreau totusi sa predau un eseu, sansele mele sunt minime?

    la interviu putem avea un ppt si in cazul eseului? slide-urile trebuie atasate la dosar?

    va multumesc mult,
    roxana

  21. buna ziua,
    ne puteti spune ceva despre locurile de la acest master?cate la fara plata si cate la cu?
    si inca ceva…daca am campania in word mai atasez si slide-urile la dosar sau pot sa vin doar cu prezentarea pe un stick?
    multumesc!

  22. roxana,
    eseul are sanse „aproape” egale cu prezentarea. daca faci eseu nu are rost sa il pui in ppt. aceasta modalitate este relevanta doar pentru prezentari, ea nu are sens pentru texte mari. eseul este parte din dosar. savy?

  23. dana,
    – locurile: 30 (10 buget, 20 platite) la masteratul 1,5 ani, 30 (10 buget, 20 platite) la masteratul Bologna
    – daca ai word nu mai are sens ppt. nu este timp de proiectii. doar in print la dosar este suficient. deci fara stick-uri (sau morcovi)

  24. Luna viitoare va avea loc o campanie de lansare a unei reviste…Pot face un ppt in care sa prezint strategia adoptata de revista pentru campanie de lansare? Si inca ceva, trebuie sa descriem o campanie de publicitate pt o marca autohtona sau putem sa inventam noi…sa infrunzim

  25. buna ziua,
    o intrebare scurta…daca imi aleg sa realizez documentul pentru o campanie publicitara, din cate am inteles trebuie sa fie ppt, acesta trebuie sa aiba tot 8-10 pag(slide-uri)?
    multumesc!

  26. florian,
    tema este foarte ok. si varianta impaduririi este ok🙂 proiectul este adesea echivalentul unui test proiectiv care sa permita developarea abilitatilor si cunostintelor candidatului

  27. vlad,
    la ppt nu este valabila limita de 8-10 pag. aceea era pt word-uri. „s-a uitat” mentionarea numarului de slide-uri din brosura. peste 15-20. dar daca cineva are „concept”, numarul nu mai are importanta

  28. inca o intrebare.

    am vazut ca spuneti ca incurajati creativitatea. Asadar, pot veni cu o campanie la un produs fictiv pe care mi-as propune sa-l lansez?

  29. raluca,
    da, daca esti sigura ca poti acoperi pe bune acest tip de tema cu know how. altfel poate fi riscant sa nu reusesti sa te ridici la inaltimea subiectului

  30. Pingback: Masterul in publicitate si reclama de la SNSPA | mihai-irinel.ro

  31. as dori sa intreb unde pot gasi exact/punctat pasii unei campanii publicitare? (structura acesteia). Desi am cautat in mai multe surse, nu am gasit foarte exact aceste informatii.

    Va multumesc,
    Delia.

  32. delia,
    in una din cele 3 carti din bibliografie: „Efectele Publicitatii”. Si in brosura cu case studies care a insotit biletul la gala EFFIE 2008. Le gasesti pe amandoua la sediul IAA. Prima este cu bani (cam 25-30 roni) iar cealalta este free. pe a doua poti sa vii sa o iei si de la mine. mai am cateva exemplare de uz didactic. scrie-mi pe adresa de mail sa iti spun unde sa vii

  33. buna ziua,

    am lucrat 1 an de zile in cadrul unei agentii de publicitate pe partea de online adv si am folosit cu succes in cateva campanii online de bannere (click-through-rate-uri de 0,92 – 1,13) o serie de studii oculare cu privire la tiparele de parcurgere a informatiei (text, imagini, video etc.) pe diferite site-uri (atat de e-commerce cat si de stiri).

    am vazut ca va fi si o tema care va pune accentul pe comportamentul utilizatorilor (nu stiu daca si pe net), Consumer Behavior / Social Psychology of Advertising and Consumer, si ma gandesc ca ar fi un punct de plecare solid intr-o discutie ulterioara.

    am de asemenea un clip video care exemplifica f. bine toate cele sustinute in eseu si as dori sa-l introduc in ppt.

    intrebari:

    1) este posibila afisarea clipului video in ppt. ? (nu este mentionat acest lucru in brosura online)

    2) credeti ca este potrivita alegerea unei asemenea teme pt. eseu?

    va multumesc.

  34. alex,
    subiectul este interesant si de actualitate, poti sa il folosesti.
    clip-ul nu are sens sa il introduci in ppt. acestea nu vor fi proiectate pentru ca nu avem timp. sa il ai la tine pe un memory stick si daca nu depaseste 4 min il vedem.

  35. inca una🙂

    pe site se dau niste reguli de redactare rigide, care nu se impaca bine cu un ppt. Ma refer la: 2. Formatare: Times New Roman, mărimea 12, distanţarea (line spacing) 1,5.
    3. Dimensiuni: minim 8 pagini, maxim 10 pagini (inclusiv bibliografia).

    banuiesc ca le ignoram… sau nu?

  36. Am citit toate intrebarile si raspunsurile si am o neclaritate. Eu am decis sa fac analizez o campanie publicitara care este acum in desfasurare. Trebuie sa scriu 8 pagini in word despre acea campanie ( Canale de promovare, Ideea campaniei) si sa le pun in dosar? Sau sa fac o prezentare power point cu niste idei si sa pun slideurile in dosar? Pe site scrie clar ca trebuie eseu de 8 pagini… nu mai inteleg nimic. Iluminate me please!

  37. Eu am ales sa fac un eseu pe tema „Utilizarea canalelor media în campania publicitară”, inainte de a da peste aceste comment-uri si respectiv peste acest post. Departe de mine gandul de a fi aroganta sau de a ma revolta intr-un mod urat, insa nu mi se pare corect atata vreme cat pe site-ul oficial al facultatii ( unde se considera ca ar trebui sa primim toate informatiile de care avem nevoie, de la A la Z ) sa ni se spuna ORI eseu, ORI campanie, iar dupa aceea sa aflu ca de fapt campania conteaza mai mult si ar fi fost bine sa fac asta in loc de eseu. Intr-un fel e logic, m-am gandit si eu la aceasta varianta, dar pe de alta parte m-am mai gandit ca daca e sa fie asa, atunci se renunta la eseu ca oricum e useless si se mergea doar pe campanie… lucru care de altfel nu s-a intamplat.
    Pe de alta parte, eu vad in acest MPR o specializare. Da, vin cu un bagaj de cunostinte, dar sper sa se tina cont ca este cat un tricou si un prosop ( vorba vine ), pentru ca materii in facultate ( in SNSPA ) am facut fix 4, care sa zicem ca aduc cat de cat cu drumul pe care doresc sa-l urmez si care se aplica oarecum in viata de zi cu zi…
    Am citit comment-urile de aici si am ramas masca, la propriu. Difera complet fata de ce ni s-a spus de la secretariat, de ce scrie pe site si din ce ma asteptam sa fie. Intr-un fel ma bucur, pentru ca vad ca macar o data incepe sa se ceara de la noi ceva ce ne va fi de un real folos in drumul pe care ni l-am ales cand am optat pt acest master, sau pe care l-am ales deja pentru ca lucrez cat de cat in domeniu, insa… intr-un alt fel ma si intristez pentru ca puteam foarte bine sa nu citesc acest blog si sa vin ca „boul si sa ies de acolo vaca” :)) ( sper sa nu o ia cineva mot a mot, eu chiar am zis-o in gluma ):)
    Intrebarea mea era de fapt si de drept, dupa o lunga palavrageala, daca pot sa vin cu eseul ( ca am apucat sa-l predau ) si in loc sa-l prezint, sa improvizez ceva legat de o campanie a revistei la care lucrez) ?1 Prefer sa port un dialog in aceasta directie, decat un monolog catre nicio directie:)

  38. ioana,
    empatizez cu supararea ta si iti ofer o solutie si o explicatie.
    – solutia: aduci prezentarea in 3-4 handout-uri pt comisie si discutam pe marginea ei. lasi si referatul, oricum nu il mai poti inlocui
    – explicatia: singurul loc unde am control asupra informatiilor si interactiunii este acest blog. nu am cum sa lucrez real si eficient cu site-ul facultatii. poti intui de ce, ca si motivul pentru care nu vreau/pot sa dezvolt subiectul

    am renuntat de ceva ani sa mai caut sau sa cred in solutii colective. cred doar in solutii individuale sau pentru numere mici de oameni. incerc sa creez un spatiu mai bun in jurul meu si sa astept ca el sa se intalneasca la un moment dat cu alte bule ca sa facem una mai mare. si tot asa, pana se atinge o masa critica pozitiva, sau renuntam/plecam

  39. Ok. Multumesc pentru raspuns.
    1. Inteleg de ce nu puteti sa dezvoltati subiectul intrucat si tata este profesor universitar. Suntem „in grafic” la capitolul asta
    2. Eu eram un pic revoltata, sa zicem, pentru ca se cer niste informatii si un bagaj de cunostinte de care nu dispunem pentru ca – asa cum am spus si in comment-ul anterior – am avut fix 4 materii si foooarte multe pe langa. Informatii pe care nu le pot folosi si nu imi sunt de niciun folos in domeniul in care lucrez de aproape 2 ani. Intr-adevar, eu sunt pe partea de Indoor si pe partea de vanzari de spatii pub. in revista aceasta…

  40. Eu din pacate am fost deja la interviu, inainte sa descopar acest forum si nu mi-am gandit ca pot sa pierd atat de mult facand eseul, pe care l-am facut de hahat, ceva mai multa vreme. Daca as fi gasit acest forum mai devreme m-as fi descurcat altfel…sper sa nu fie prea tarziu pentru ca nu stiu cata rabdare mai am pana la anu’…:((

  41. Da, am fost admisa la taxa si e perfect asa pentru ca mai urmez un master la buget, deci la buget nu se putea oricum.🙂.sunt foarte fericita.

  42. Hello,

    Am o nelamurire in legatura cu inceperea cursurilor de azi 13 Oct.
    Eu am intrat la MPR cu taxa si implicit inteleg ca fac parte din grupa 2 dar orarul care mi-a fost inmanat la deschiderea anului scolar e destul de confuz pentru mine.
    Aceasta saptamana, fiind prima din anul scolar, este implicit saptamana 1, iar eu nu inteleg de ce pe pagina, care are drept titlu „master 2 ani” , in continuare, se face impartirea Sapt1Grupa1 si Sapt2Grupa2.

    Nu stiu daca intelegeti ceva din ceea ce am vrut eu sa exprim dar va rog frumos, daca puteti, sa ma lamuriti.

    Multumesc anticipat!🙂

  43. BUna ziua… v-am trimis un mail pe adresa dvs de mail in legatura cu masteratul de la Publicitate pt anul viitor ( inca nu ati rasp) asa ca fac un mic rezumat al intrebarilor aici….
    1) Comisia de la interviu dupa ce criterii se ghideaza cand da nota?? eu dau la licenta marketing cu tema ” Promovare si Publicitatea unei firme de constructii intr-o noua zona a tarii” si studiul de caz as vrea sa il prezint si la admiterea la masterat.
    2) Nu inteleg cum e posibil (corectati-ma daca gresesc) ca orele de la masterqat sa inceapa la 4juma5 ??? avand in vedere ca sunt doooar 10 locuri la buget si 20 la taxa… lumea trebues a si munceasca ca sa putem sa avem banii sa facem masterat
    3) As vrea daca se poate sa va intreb care sunt criteriile +/- la acest interviu (adica daca eu fac o campanie de publictatea si promovare clasica (dar facuta de mine nu de altii) nu sunt cel putin egal cu cel care „foloseste moartea intr-o campanie publicitara”????
    Sper sa aveti timp sa raspundeti la aceste intrebare si la mail daca nu va cer prea multe.

    Va multumesc!
    Gabriel

  44. Buna ziua,
    As dori sa aflu cateva informatii in legatura cu masterul in Publicitate si Reclama , mai exact ,m-ar interesa sa aflu ce materii se fac.
    Si mi-ar fi de mare ajutor daca mi-ati putea explica in cateva cuvinte daca se refera si la altceva decat promovarea produselor prin intermediul reclamelor…include si organizarea si realizarea promotiilor?
    Si as dori sa stiu daca se poate sa optez pentru doua mastere ,sa realizez doua proiecte pentru a-mi putea mari sansa de a intra la unul dintre masterele ce mi-ar starni interesul .
    Va multumesc si sper sa ma puteti ajuta

    • mirela,
      pe acest blog exista doua posturi in care am raspuns fie in corpul lor, fie la commenturi la cele mai multe din intrebarile tale. pentru structura cursului scrie-mi pe adresa personala (o gasesti pe about me). despre aplicarea la doua mastere nu stiu cum stau lucrurile. verifica cu secretariatul. noi, cei din comisie, suntem neutri daca nu stim de acest lucru. si da, se atinge si tema promotiilor la mai multe cursuri. ce facultate ai terminat?

  45. Buna ziua.
    Am vazut din commenturile anterioare ca mai toata lumea si-a axat campania publicitara prezentata pe partea de creatie. Intrebarea mea este daca as putea sa detaliez o campanie din punctul de vedere al strategiei de media implicata (pornind de la target, obiective urmarite, mix de media, evaluarea post-campanie…), intrucat lucrez ca mediaplanner, iar partea „creativa” nu stiu daca este punctul meu forte.
    Va multumesc.

    • elena,
      bineinteles ca poti sa faci acest lucru. sa fii atenta la felul in care subliniezi munca ta/aportul tau la proiect. este putin probabil sa poti face de unul singur o campanie de media, iar daca iei un proiect din agentie este greu sa se vada care este munca ta vs. munca echipei. ne intereseaza proiectele individuale. bafta.

  46. Buna ziua.
    Avand in vedere ca acest post a fost scris la cererea publicului, se pare ca aveti solicitari intense pentru un update. Din ce am citit pe site nu exista decat varianta analizei unei campanii de publicitate pentru o marca autohtona, ceea ce limiteaza destul de mult creativitatea.
    Asadar, exista si o alta varianta pentru proiect? Si daca nu… pentru cineva care nu a terminat o facultate de profil, sunt suficiente informatiile din bibliografie pentru a desprinde pasii analizei?

    • emilia,
      am sa postez un material cu noutati.
      despre ce site este vorba? acesta sau cel al facultatii? stiu ca am scris o multime pe tema asta si ca nu exista varianta analiza de campanie ca proiect.
      cei care nu au terminat o facultate de profil vor gasi destul de dificil demersul. bibliografia ofera doar partial instrumentarul practic. vezi in efectele publicitatii.

  47. Buna ziua!
    Pentru admiterea la masteratul de Publicitate intentionez sa prezint o campanie publicitara pentru un produs nou lansat pe piata. Ma gandesc sa includ in partea de prezentare mai multe elemente printre care: analizarea segmentului de consumatori,prezentarea evenimentului de lansare,un comunicat de presa, o promotie in store pentru noul produs, premii ce ar putea fi acordate, crearea unui slogan. Ar fi ok o astfel de structura a prezentarii ? Ce ar mai fi de adaugat sau la ce ar fi bine sa renunt?
    In aceasta situatie, teoria, clar, va fi marginalizata. Cum as putea include totusi o bibliografie sau nu mai este necesara in cazul unei astfel de campanii?

  48. In primul rand va multumesc pentru raspunsul foarte prompt. Cat despre informatiile pe care le am, sursa este comunicare.ro
    Intrebarea cu facultatea de profil era mai degraba in termeni de nivel al pretentiilor. Fireste ca in momentul in care am privit publicitatea ca pe o optiune am inceput sa ma documentez, insa nu cred ca pot sa elaborez un plan de campanie cu rigoarea cu care se face intr-o agentie de publicitate. De fapt, ma intreb daca este un masterat facut aproape exclusiv pentru cei care lucreaza deja in domeniu sau pentru cei care au absolvit Facultatea de Comunicare si Relatii Publice la SNSPA.

    • oameni buni,
      experienta este un criteriu favorizant si nu unul eliminatoriu. pe noi ne intereseaza produsul final si nu traseul prin care au fost dobandite cunostintele. este foarte probabil ca absolventii facultatilor de comunicare, stiinte economice, arte frumoase, sociologie si psihologie sa aiba un avantaj. dar oportunitatea este deschisa pentru oricine altcineva care are cunostintele respective (via educatie sau practica). si nu va imaginati ca oamenii care lucreaza deja in publicitate se grabesc sa vina la un master. numarul lor este in parametri gausieni🙂

  49. Buna seara.

    Din posturile si commenturile de pe blog am aflat cam tot ce imi era necesar pt admitere in ceea ce priveste campania (noroc de blog ca pe site…). O singura intrebare am: cat de mult conteaza experienta in domeniu? Eu am terminat marketing la ASE dar nu ma pot lauda cu experienta in publicitate, desi ma intereseaza de ceva timp domeniul. Pot sa stau linistita in cazul in care imi iese o campanie buna- apreciata de cei din comisie- dar cv-ul lasa de dorit? Sa fie experienta „moartea pasiunii” in cazul admiterii la acest master?😀

  50. Sa traiti!
    Probabil s-a mai pus de 7 ori aceasta intrebare pe blog intr-un al ambalaj. Vin si incerc sa schimb aluatul ei: lucrez (pana si mama se mira) la o agentie de cca juma’ de an. Agentie mica, campanii mici, bucurie mare. Faptul ca vin in septembrie calma, cu toate cele cerute si inca 28 de slideuri printate si albe pe care va fi detailata o campanie cu – calapod mic (cacofonia e defect genetic) conceputa de mine (parte de creatie) pt un produs local, fiind pe cale de a fi lansata in curand in eterul local, imi poate asigura loc la master?
    Desigur, cunostintele teoretice sper sa nu fie doar iluzii. Invat sa fiu un geniu:)
    Multumesc!

  51. Buna ziua!

    Am si eu o intrebare legata de realizarea unei campanii pt admitere. Daca voi alege sa fac o prezentare doar a ideeii in sine, gen descrierea promotiei, a premiilor oferite si chiar a unei reclame tv, dar fara sa aduc propriu zis pozele ar fi o problema? Am inteles ca se pune accent pe contributia personala si tocmai de aceea mi-ar fi greu sa incorporez in campania mea si pozele propriu – zise intrucat nu stapanesc suficient de bine programele de genul photoshop.

    Multumesc mult!

  52. Admiterea la masterul in engleza este a WHOLE different matter, chiar daca par identice la cerinte.

    Am fost chiar azi cu o prezentare documentata, cu referinte, pe o campanie cat se poate de proaspata etc. – Ma pregateam sa o argumentez, explic etc. SI NICI MACAR nu au acceptat-o! i.e. got rejected

    Cand am aratat punctul respectiv din programa unde specifica ‘prezentarea unei campanii de publicitate’ s-a mentionat: „Da, dar nu e TEXT”.

    lol TEXT!1

    deci daca urmeaza sa mergeti la Engleza (unde, btw… nu-i chiar miere si unt vizavi de sectia de publicitate corespondenta) asigurati-va ca respectati la litera ce scrie in brosura, creativitatea, aparent, va trage in jos.

    To be fair, in mare parte din cauza informatiilor de aici de pe blog am facut prezentarea respectiva si nu un eseu… am zis c-o fi mai apreciata treaba. si-a fost. :))

    partea interesanta e ca pe brosura de admitere e FIX acelasi text si la engleza si la romana. so go figure.

    anyways. la cat mai bine.

    • andrei,
      imi pare rau. sper ca nu te-am incurcat cu informatiile de aici. ele sunt valabile pentru masteratul pe care il coordonez si unde avem un anumit grad de control asupra procedurilor de evaluare. tin pumnii!

  53. @Dan -> multumesc pentru update.

    Nici o problema, doream doar sa pun pe tapet situatia pentru viitori candidati😉

    As it turns out, mai era cel putin un student intr-o situatie similara and TURNS OUT – we may be considered for admission after all!

    Am fost nitel acid in postul anterior, dar acum… respect all the way for the people organizing this at SNSPA. Granted, sansele sunt destul de mici (luand in calcul ca toata lumea a intrat deja la buget sau taxa)… but I’ll take what I can get.🙂

    all the best

  54. Buna ziua,

    Intentionez sa aplic si eu pentru masterul de publicitate anul acesta si as avea o intrebare. ( Pe site scrie „Aplicaţia practică va consta în realizarea unei campanii de publicitate pentru un brand
    activ pe piaţa din România, cu comentarii şi analize personale ale candidatului.”) Intrebarea mea este la ce se refera mai exact comentariile si analizele personale? atata timp cat trebuie sa creem noi o campanie publicitara asta nu inseamna ca intreagul proiect este o analiza personala?😐

    • spre deosebire de o campanie de agentie, in acest context academic vrem sa vedem si dezvoltarea ideilor din prezentare. de ex. daca alegi o pozitionare am vrea sa intelegem ce te-a facut sa face aceasta alegere. idem pentru concept de creatie, ruta creativa, executionala etc. la analiza contextului de piata sau consumator dezvoltarea alegerilor facute etc.
      in acest sens analize personale. sper sa iti fie de folos raspunsul acesta. succes.

  55. Buna ziua,

    Vreau sa aplic pentru masteratul de Publicitate anul acesta si as avea nevoie de indrumare, daca e posibil😀 Eu am facut jurnalism la Cluj, nu am avut prea mari tangente cu PR sau publicitatea, pana in ultimul an, cand m-am hotarat ca asta vreau mai departe. Am facut cu 2 colege de la Com si Relatii Publice o campanie de promovare a Galei Premiilor in Educatie, in cadrul concursului AGIL, de la Fundatia DInu Patriciu. Am implementat-o in facultatea noastra si in alte facultati din Cluj-Napoca. Ma interesa sa stiu daca o pot prezenta ca aplicatie practica, avand in vedere ca am fost implicata efectiv, sau daca trebuie sa realizez o campanie de publicitate pt un brand de pe piata romaneasca, asa cum e specificat in cerinta.

    Va multumesc.

  56. Buna ziua,

    Credeti ca pentru examenul de Master in Publicitate un eseu pe tema strategiilor de persuasiune ar fi potrivit?

    Intreb, fiindca tema nu pare a se incadra la nici una din cele 5 categorii mentionate in programa (cea mai apropiata de ea ar fi cea privind utilizarea emotiilor).

    Multumesc,

  57. Buna ziua,
    Sper sa nu va irosesc timpul rugandu-va sa raspundeti de doua ori la intrebari deja puse(am cautat printre commenturi, sa ma asigur ca nu fac asta- mea culpa daca nu am fost suficient de atenta).
    Asadar, intrebarile:
    1. Tocmai am terminat de implementat o campanie facuta ”pe genunchi”, cu resurse minime si buget asemenea, pentru un produs din portofoliul micii firme pentru care lucrez. Considerand ca este un produs autohton din Romania, dar campania deja s-a consumat, o pot prezenta(cu imbunatatiri considerabile, caci doar invatam din greseli) ca material pentru admitere? Din nefericire, deabia acum am aflat de existenta acestui master si ar fi prea tarziu sa pot realiza un material de calitate.
    2. Daca raspunsul pentru intrebarea de mai sus este negativ, am si un plan de rezerva.🙂 Pot realiza o campanie pentru o extensie de brand care exista doar in capul meu?
    Va multumesc mult, mult!

  58. Scuze, inca o intrebare; e ok daca asezonez eseul cu cateva poze mici, pentru un plus de culoare? Si pentru a sprijini discursul, bineinteles.

    Multumesc

  59. Buna dimineata,

    Am citit tot ceea ce este scris pe site / din pacate am aflat acum cateva zile de masteratul in publicitate si cum nici nu am terminat facultatea la SNSPA ( ci Universitatea Nationala de Arte ) am cateva nelamuriri:

    1- exista varianta in care sa pot inscrie si eseu si campania de publicitate? Ma gandesc la faptul ca ar putea fi un avantaj sa imi pot demonstra cunostintele sau cel putin ambitia de a parcurge cateva segmente informative ( nu pot spune ca detin multe informatii in domeniu deoarece totul s-a petrecut in scurt timp ) ?

    2- pentru campania de publicitate pot sa vin cu un brand deja existenta pe piata dar cu un produs fresh – gen ceva fictiv inca? Conteaza ca acest brand sa fie in top 10?

    3- pentru campania de publicitate imi puteti spune cam care ar fi cei mai importanti pasi de urmarit in realizarea ei? ceva concret ! ( am citit cateva carti destul de importante as spune dar nu am gasit si o „axa” concreta )

    4- am inteles ca cei care au mai lucrat in domeniu ar avea „un pas inainte” eu lucrez de cativa ani „oarecum” in domeniul acesta dar pe parte de productie publicitara – mercantizare / sunt ” omul cu creatia” – are importanta ?

    Va multumesc,
    Brindusa

  60. Buna ziua,

    Un om informat este un om puternic. NU alegeti la plezneala sau doar pt ca suna bine, mai ales daca masterul este cu taxa.

    Eu nu am adresat intrebarile potrivite de la inceput si acum regret.

    O zi buna tuturor

  61. Salut!

    Ce perspective am dupa terminarea facultatii snspa sectia publicitate?Din cate am inteles nici cei mai buni nu se angajeaza.In plus sectia de marketing a unei firme se ocupa si de publicitate…deci?Astept cateva sfaturi, ponturi…

    Multumesc anticipat!

  62. Buna ziua,
    Daca optiunea mea pentru admitere consta in realizarea unei campanii, insa pe partea de creatie, copy, mai exact, va trebui sa dezvolt si strategia? Adica sa realizez un brief in mod profesionist? Si, daca campania va fi pentru un produs inexistent, strategia va fi si ea bazata pe date fictive?

  63. buna Darla,
    in varianta aleasa de tine ar fi recomandat sa dezvolti si strategia. pentru a putea evalua creatia in context. nu este nevoie sa realizezi un brief de strategie. este suficient sa faci partea de analiza, conceptul strategic si pozitionarea. daca produsul inca nu exista, foloseste date de unde gasesti despre categorie. sper sa iti fie de folos. daca mai ai intrebari, scrie aici. bafta anticipata🙂

Lasă un răspuns

