Cazul Radulescu versus natiunea fumatorilor

Am urmarit si eu, de la peluza, incidentul cu care a debutat campania de lupta impotriva fumatului. Cel care are ca bric amiral cu toate panzele jos pe doamna Radulescu. Probail ca sunteti deja la curent cu desfasurarea cronologica a ostilitatilor. Daca nu, intrati pe rezumatul de pe HotNews, unde gasiti inclusiv luarile de pozitie ale unora din blog-erii cei mai influenti in zona de comunicare.

De regula nu abordez astfel de subiecte, datorita potentialului ridicat de trafic 🙂 Dar de data aceasta o fac pentru a va sugera si o altfel de ipoteza explicativa, pe langa cele privind „profesionalismul” celor implicati. Regizarea incidentului pentru a crea buzz in jurul unei campanii care ar fi trecut la fel de putin observata ca toate celelalte campanii de tip „si da-i si lupta impotriva fumatului” care au fost pana acum. Oare prezenta vedetei cu atat de multa influenta in randul target-ului de fumatori ar fi fost suficienta pentru a  asigura succesul acesteia?

Este just a thought, izvorat din sfanta paranoie a supra-rationalizarii si cateva zambete complice in anumite sfere. Cherchez la agentia cu ideea si urmariti ce se va intampla cu emisiunea respectiva in urmatoarea grila de programe 😉 Daca ma inselez, anticipate iertaciuni. Eu m-am lasat de mult de fumat, dar sunt dispus sa o mai fac o data in semn de impacare.

10 gânduri despre “Cazul Radulescu versus natiunea fumatorilor

  1. din motive obiective, am aflat de incident abia ieri, cand, din intamplare, am vazut si reactia lui mircea badea (incredibil de acida la adresa megavedetei colega de trust).
    nu stiu detalii despre campanie, dar oare buzz-ul e un factor esential in discutie?
    poate nu inteleg eu prea bine, nefiind in target, dar, mai mult ca exercitiu intelectual decat din prisma ingrijorarii pentru banul public (800.000 euro?), cui i se adreseaza campania? care e profilul apelantului la telefonul rosu?
    in afara de incidente in trafic (si alte efecte asemanatoare asupra unor reprezentanti mai sensibili ai sexului opus d-nei radulescu) si invidia andreei marin (si a altor surate ofensate de expunerea megastarului), care vor fi rezultatele campaniei?

    astept cu nerabdare viitorul proiect al MR. ce va incerca sa ne convinga sa cumparam sau la ce sa renuntam? si cum – imbracata sau dezbracata?

  2. cu sau fara zosso la fel de prost e printul. ca de concept nu poate fi vorba. intr-adevar, poate o idee lipsa poate fi facuta de succes cu un buzz. posibil, probabil. vom vedea

  3. copy-ul e scris de mihaela radulescu herself, de-asta e asa e prost (atat ca asociere a sexului cu fumatul, cat si ca, content)
    cat despre varianta „sunt MR si ti-o s** daca te lasi de fumat”, o consider doar o alta interpretare a mesajului adevarat.

  4. si eu mi-am pus intrebarile strategice care mi-au devenit a doua natura, inclusiv in viata personala 🙂 si nu am reusit sa gasesc raspunsuri limpezi 😦 urmaresc in continuare

  5. intre timp mi-am mai pus cateva intrebari:
    – pentru ce target/uri de fumatori este vedeta MR purtatoare de impact. ma intereseaza in special clivajul m/f
    – daca imaginile campaniei sustin mesajul text (adica daca ipostazele sunt suficient de provocatoare pentru a transmite erotism)
    – daca este credibil ca o femeie aflata la maturitate si in acelasi timp mama este credibila in ipostaza campaniei
    – daca este credibil ca o persoana cunoscuta pentru preocuparile sale privind un stil de viata sanatos „tocmai s-a lasat de fumat pentru a explora si alte placeri. respectiv cea mai importanta. sexul”

  6. 1. dc analizezi surprinderea ei in with „clothes dropped” cu siguranta e masculin, daca iei in considerare pur si simplu prezenta ei feminina, cred ca pentru un target de 30+ (eu am 21 si nu sunt impresionata :P)
    2. mie mi se par destul de, insa fara copy-ul respectiv cu siguranta impactul (ca intelegere) ar fi fost mai redus
    3. funny u, who knows?
    4. din cate am inteles strategia (generic vorbind) a fost realizata in directia aceasta tocmai pentru a arata ca, fumatul, la fel ca si sexul, creeaza dependenta. ciudata maniera de a arata asta. mai ales ca, youngster-ilor, care presupun ca este targetul caruia i se adresa, nu vad dincolo de sex.

Lasă un răspuns

