Aventuri in Poiana rosie

De cand am vazut prima oara ultimul spot Poiana m-am tot rasucit si m-am tot framantat. Zambetul care imi incalzea sufletul tot incerca sa se insinueze in cuvinte catre acest blog. Dar eu rezistam. In virtutea unui legamant pe care l-am facut cu mine acum multi ani ca forma tacuta si inutila de protest la felul in care colegii de industrie publicitara isi exprimau opiniile la adresa celorlalti sau a muncii lor. Mi-am spus atunci ca am sa imi pot permite sa comentez si/sau sa critic doar in momentul in care piata va ajunge la un nivel de maturitate care permite feedback-ul onest. Cam cum o societate stabila si sigura pe sine precum cea britanica isi permite sa accepte cu un zambet in coltul pipei aberatii inteligente precum Monty Python sau Little Britain.

Dar astazi ma simt vesel (explicatia in postul de mai sus) si mai liber. Pentru a spune ca m-am intrebat inca de cand acest brand a aparut in Romania (la inceputul anilor ’90) cu celebra replica „Dar avem ciocolata si aici, in Elvetia..” de ce nu a folosit cea mai simpa, mai directa si mai la indemana pozitionare. Asocierea directa dintre nume si locatia concreta. Din categoria celebrelor „conexisme” de la mijlocul anilor ’90 („casca ochii” si vizualul era o casca romana etc.). In sfarsit brandul a facut un mare pas inainte. Si a ocupat curajos acest teritoriu de pozitionare, pe care niciun altul nu putea sa intre: „Poiana din Poiana”. Un vis de demult a capatat viata iar advertisingul romanesc a facut un pas inainte. Sunt multumit 😉

5 gânduri despre “Aventuri in Poiana rosie

  1. Chiar ma intrebam si eu de ce si-au ales numele de Poiana, daca ei nu comunicau nimic legat de poiana? Adica asta era primul lucru care imi venea mie in minte la faza cu Poiana. E poiana dar nu-i poiana. Acum macar stim clar ca e Poiana:))
    P.S: Ma bucur ca ai postat comentariul asta.

  2. mira,
    nu ai sa crezi, dar astept cu nerabdare profesionala urmatoarea executie si evolutia brand-ului. sunt ff curios cat de mare are sa fie poiana asta. dupa cum ne invata bancul acela plin de intelepciune: „radem, glumim, da’ nu parasim incinta” 😉

Lasă un răspuns

