Academia vs. catavenci

Tocmai ce aflat ca numitul CNA a interzis difuzarea pe TV a spotului Academiei Catavencu intitulat sugestiv „Lista candidaţilor pătaţi, miercuri, în Academia Caţavencu” deoarece „încalcă dreptul la propria imagine şi informarea corectă”. Iata si explicatiunea onorabilului catavencus decidentus captivus in comunismus Ioan Onisei, membrus in comitia CNA: „Dreptul la propria imagine – unde este corecta informare a opiniei publice? Toţi candidaţii trebuie împuşcaţi pentru că sunt hoţi, potrivit acestui spot”. Hmm..sa speram oare?

Informatie ce vine de se leaga cu cea difuzata tot la un TV ca in Cluj editia de astazi a aceluiasi saptamanal de satira a fost cumparata de la prima ora de niste baieti&fete destepti(te) ca sa nu ajunga la erectorat Lista candidatilor patati.

Asa ca in semn de protest fata de incercarile de introducere a mainii stranse in jurul lui „the finger” in gura libertatii de expresie am sa postez pe blog link-ul unde gasiti spotul impricinat. Si voi cumpara 10 exemplare pe care le voi face cado’ mai departe. Sunt extrem de curios daca politicienii bloggeri care se dau lei paralei in posturile lor vor lua vreo atitudine sau vor alega sa puna cu discretie „batista pe tambal”, ignorand cu nevinovatie incidentul.

Eu ma voi duce la vot doar daca nu plec din localitate, iar daca ma duc cumva prin absurd, o voi face doar pentru a depune un vot de blam in alb la adresa politicienilor mioritici.

Spotul il gasiti aici. Sper ca va fi postat in suficient de multe lucruri pentru a le arata ca in lumea digitala „nu pot ei cenzura cat putem noi arata”. Din tot sufletul, pentru politicienii nostri, un calduros si traditional „drop dead”. Now.

13 gânduri despre “Academia vs. catavenci

  1. Cenzureaza ei asta si nu dau jos bannerele electorale din oras comparative ?

    Eu am ramas socata cand am vazut. Au cei de la PDL banner cu „Ei cu ei, Noi cu voi, http://www.noicuvoi.ro

    Si am vazut banner impartit in doua – in stanga PDL „Ei cu ei” si in dreapta PSD „Noi cu voi” Deci le-au furat mesajul si l-au rasucit.

    Sa te inchini si mai multe nu. Cum e posibil?! Ma duce cu gandul ca oamenii astia sunt buni prieteni si negociaza impreuna cum si ce sa comunice, care sa castige de data asta, etc :)…

  2. lupta e dura iar replica pd-l a fost pe masura. Pe panourile respective (cele cu mesaj deturnat) a aparut un stripe pe care scria: „psd: furam tot”.

  3. Chestia pe care o spune Gia e singurul lucru interesant din toata campania electorala. Iar cea mai mare prostie a campaniei o coonstituie interzicerea spotului celor de la Catavencu.

  4. oameni buni,
    eu va marturisesc ca rareori am vazut o campanie mai plictisitoare si rupta de agenda electoratului ca aceasta. chiar si greselile si aberatiile pe care le-am vazut mi se par meschine si fade. nu merita nici macar un „drop dead”. iar lucruri faine, extrem de putine. doar Loganul CPT ce a mai iesit din pluton. in rest ceata densa.
    puah..mai bine ma duc la munte si beau Guiness si sper („Good things come to those who wait”)..

  5. Draga Dan,

    Campania asta e … jenanta in proportie de 75%.
    1. Scandal si cancan – multumim presei „libere” ca numai asta promoveaza de ani buni, asa incat poporul numai genul asta il mai vede)
    2. Candidati dubiosi sau cretini (se vede cu ochiul liber si culmea ca nici nu avem de unde alege)
    3. Mesaje idioate – bune pentru analfabeti sau idioti, dar, sa nu ne ascundem dupa deget: marea majoritate a votantilor nici nu fac diferenta. Ca sa nu mai vorbim de lipsa de profesionism a unor directori de campanie.

    Oricum nu e relevant. Cei care vor decide cu adevarat ce se intampla in tara asta vor fi tot cei care au fost. Restul sunt plevusca pentru voturi, si drept rasplata vor roade un oscior si se vor gudura multumiti ca ego-ul lor e satisfacut si ca au masina cu sofer la scara.

    Legat de opozitia CNA-ului, decizia lor e discutabila. Totusi, mesajul ajunge acolo unde trebuie datorita altor canale de comunicare. Ei si? Oricum nu toti cei care l-au vazut ar fi putut intelege. Oricum e suficienta informatie negativa in tara asta despre noi insine incat poate ca e cazul sa mai oprim. Eu oricum citesc Acad. Catavencu, asa ca nu imi pasa de promovarea clipului respectiv sau nu. Iar cei ce vor sa stie, cauta. Ceilalti – Dumnezeu cu mila.

    Si, draga Dan, daca tot blamam Romania sau institutiile statului roman, imi permit si eu cateva intrebari:
    1. Din ce stii tu, cine n-a „supt” lapte de la stat si a avut succes in business? Mai mari sau mai mici, majoritatea privateilor de azi sunt rezultatul unor relatii profitabile cu statul.
    2. Daca privatii sunt atat de minunati si inteligenti in raport cu statul, de ce nu schimba ei mentalitatea oamenilor prin educatie? Ei hai, ca ce interes au cei ce vand sa educe cumparatorul… sa nu fim naivi. Pacalesc si ei tot ce apuca si cum pot (relatii cu politicienii, lobby-uri sa nu fie interzise diverse reclame sau tipuri de produse proaste si otravitoare, etc.). Ca sa nu mai vorbesc ca nici la privat lucrurile nu sunt tocmai roze, si multi cretini se cuibaresc si pe acolo.

    Deci, daca tot ne plangem ca traim intr-o tara in care statul si politicienii nu ne reprezinta, atunci avem doua solutii: plecam sau incetam sa ne mai lamentam ca niste babe si luam atitudine. Dar atitudine 100%, nu numai cand ne convine.

    Sper sa nu te superi, dar imi mai bag si eu nasul pe aici.

    Cu drag,
    Ionut

  6. Eh eh, nu am cum sa corectez erorile :P. Asta e.
    Citeste profesionalism in loc de profesionism.

    Altele nu le mai corectez acum.

    Ionut

  7. Auzi Dan, am o idee apropos de corectitudine.
    Ce-ar fi daca personajul X, patron/director de firma de publicitate, ar refuza sa lucreze cu firma personajului Y datorita faptului ca Y e un „daunator” si un corupt recunoscut (eventual condamnat de catre o instanta).
    Adica, daca anumite firme de publicitate ar refuza sa dea bani trustului Antena 1 pe motiv de Voiculescu (turnatorie, comportament de curva politica samd.)? Ar fi o dovada de coloana vertebrala, nu? Doar ca… costa bani si daca ii atingi la bani pe privati e mai rau decat daca ii injuri de mama.
    Pe stat poti sa-l injuri in schimb, desi mecanismul e acelasi.
    Iar oamenii la fel.

    Si asta-i lumea in care traim.

    Ionut

    p.s. Sa-mi aduci aminte sa-ti povestesc de cenzura „presei libere” din Franta cand vine vorba de Sarko cel minunat.
    Si apropos, Baselu il trata cu mare curtoazie pe acest domn presedinte al Republicii Franceze (unde unii sunt mai egali decat altii, obviously), desi ce suturi in cur a dat Sarko romanilor pe vremea cand era ministru de interne… eh eh. Dar Baselu e si el politician, si culmea, promovat de mari firme private de comunicare si de profesionisti renumiti in domeniu.
    Deci, corectitudinea si deontologia sunt pentru papagali.

  8. ionut,
    comentariile tale sunt atat de ample, incat ar trebui sa pun un alt post ca sa raspund ta toate ideile 🙂
    si eu sunt pentru solutia unui singur standard. de aceea am ales a nu mai marge la vot si de a glumi pe seama celor care mai cuvanta 🙂

  9. Iarta-ma Dane, cred ca am avut un moment de furie provocata de dezgustul adunat in ultima vreme. Si postul tau a raspuns cumva propriilor mele ganduri asa ca …
    Mea culpa.

    Ionut

  10. ionut,
    nu ai de ce sa fii iertat. ti-ai exprimat punctul de vedere, lucru sfant pe acest blog. dar pls. nu mai vorbi despre dezgust, ca nu ma mai opresc 🙂

Lasă un răspuns

