Cel mai produs al anului 2008

A fost un aparat de barbierit de unica folosinta Gillette. Ales pentru acest titlu pentru ca m-a slujit cu credinta si devotament vreme de un an de zile. Totul a pornit de la un context specific personajului intitulat Dan Petre (alintat de altfel in anumite cercuri foarte restranse cu apelativul Aiurel): frecvent decalat de realitate, mereu pe fuga si constant lipsit de atentie in cestiuni mundane. Din vremurile eroice cand lucram in marketing politic la departamentul „celula de criza” am ramas cu obiceiul de a avea mereu pregatita o geanta de alarma cu care sa pot parasi incinta in max. 15 min. de la telefonul de urgenta. Care cuprinde pe langa telefonul mobil in tipla, cartele de unica folosinta, amnar&cremene, sfoara si briceag elvetian si o gentuta dotata cu echipamente de igiena personala care sa imi asigure o autonomie de cateva zile, indiferent de zona unde sunt parasutat. Procesul de imburghezire caruia i-am alunecat victima in ultimii ani a degradat acesta practica, transformand gentuta de alarma in gentuta de vacanta. Pe care o arunc din reflex in bagaj la fiecare plecare in afara localitatii. Fara a o mai verifica. Lucru care a facilitat intalnirea produsului cu oportunitatea utilizarii lui extreme. Dupa primele iesiri din an am constatat ca folosesc acelasi aparat. In scurt timp am inceput sa imi propun ca obiectiv pe termen scurt inlocuirea lui rapida. In primavara cand am fost in State obiectivul a capatat accente de seriozitate si odata chiar am fost la un pas de a il realiza. Din pacate, din momentul intrarii in supermarket pana la cel al iesirii, hotararea s-a pierdut in gaurile negre ale proverbialei mele atentii ultra distributive. Dupa vacanta de vara deja m-am resemnat si am devenit curios asupra felului cum se comporta. Dupa Elvetia (in toamna), m-am decis sa duc experimentul pana la capat, impingandu-l la extrem: un an de zile cu un aparat de unica folosinta. Mi se intampla din cand in cand, mai ales atunci cand un parametru iese mult din scale, sa il imping si mai departe, sa vad cat rezista inainte de a se rupe. Ma enerveaza rau de tot un individ? Devin curios cat pot sa rezist in preajma lui inainte de a simti cum impulsul de a ii vedea cu ochii mei meningele sau pleura incepe sa se traduca in comportament.

Multe ganduri mi s-au invartit catre sfarsitul anului privind oportunitati de marketing in categorie. Hotelurile ar putea sa ofere alaturi de sapun si sampon si aparate de barbierit de unica folosinta. Sau poate extensii de brand in categoria periute de dinti, care au rata de refresh la max. 45 zile si pot fi folosite ca trigger-e. Sau poate doar cross-promotii cu acestea. Sau aparate de unica folosinta pentru o luna. Sau un sezon..

Si ce credeti ca s-a intamplat pana la urma? A fost ok pana la ultima felie.

In primele zile din ianuarie l-am folosit pentru ultima oara, de data aceasta acasa, in semn de profund respect. Dupa care l-am aruncat la gunoi cu acelasi sentiment de reverenta invatat din spotul Lamp (Ikea)  si m-am decis sa-l imortalizez prin efemeritatea unui post. De unica folosinta.

Uitasem dovada

gilette

Anunțuri

Un gând despre “Cel mai produs al anului 2008

  1. Pingback: danpetre.wordpress.com – Return to the com(m)unity | FocusBlog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s