Cultura de mahala

Nu prea stiu cum sa incep acest post. Si nici ce titlu sa ii dau. Probabil am sa optez pentru un artificiu gazetaresc ieftin de tipul „pe afara-i vopsit gardul, si’nauntru nu e gasca”. Adica titlul este construit sa atraga atentia cu orice pret, dar textul articolului este in cu totul alt lan de porumb (exemplul ultimelor mele „favorite”: „tara, tara, vrem fundase” si urmarea „tara, tara, vrem inaintase„. urmaresc cu interes si curiozitate intelectuala cum maestrii prostevisti vor continua aceasta ruta. am si eu cateva idei de profil: portare, flancase, mijlocase, arbitrase, centraliste, fluierase si ma opresc aici. cu greu..)

Am fost la spectacolul „Mahalaua Mon Amour” de Tudor Georghe. Nu conteaza cum am ajuns sa zic da si nici ce boacane mi-am platit astfel. Important este ca am ajuns. Si ca a fost mult mai interesant decat ma asteptam. Nu zic, o fi fost si faptul ca am venit cu asteptari reduse care au fost depasite major. Dar in primul rand a fost regia artistica. Ma asteptam la un concert de 90 min cu romante si cantece de pahar. Genul meu cu certitudine..Dar am primit un sandvich de doua ore cu multe straturi, unele dintre ele foarte adanci, de muzica si comentarii etnografice. Si momente involuntare de umor. Cel mai mare a fost involuntar. La intrebarea retorica a maestrului „Cine a fost cel mai mare manelist din Romania?” un loganist/gratarist/PETanist a urlat cu bucuria si mandria culturala a elevului din fundul clasei care in sfarsit poate sa raspunda si el la una din miile de intrebari puse de catre invatatoare in anul care tocmai se incheie: „Gutzzaaaaa!”. Stupoare insa. Era doar Anton Pann.

Un spectacol care ia peste picior cu discretie fenomenul manelelor. Si la care cei care au mers cu speranta ca inca unul din maestrii muzicii populare culte a trecut in tabara burtosilor cu maieuri D&G lucioase si Q7, cu lauta si bagaje, au primit o talpa ferma (au fost si d’astia in sala. i-am vazut facand poze in ochii mei cu blitz-urile compactelelor ieftine de buzunar). Direct in mecla. He is still alive and kicking. Pan’ s-or ofili salcamii..

2 gânduri despre “Cultura de mahala

  1. :)))))
    Dan, pe principiul tu driblezi, tu dai cu capul, ti-ai lasat un comentariu? EFectul ilar a functionat:)
    Sper ca nici unui cantaretz cu nasu-nfundat si lantz la gat sa nu-i vina ideea omologului manelar: „Au innebunit dujmanii, de atata primavara”…

Lasă un răspuns

