The plictiseala, the pain in the cot

Aflat ca tot turistul la munte pentru a sarbatori prin chiul ziua internationala a muncii am fost izbit frontal la stiri de imnul campaniei „The land of choice”. As fi vrut sa spun ca este horror (ne-ar fi dus cu gandul la Dracula). As fi vrut sa spun ca nu este aliniat cu pozitionarea (dar asta ar fi presupus o pozitionare). As fi vrut sa strig revoltat ca este o prostie si sa am un argument structurat pentru asta. Singura reactie pe care mi-a trezit-o a fost insa una de plictiseala si abandon mioritic metafizic in fata implacabilitatii unui destin mai mare decat cusma pe care tocmai ne-am furat-o. O lalaiala trista si placida de o(v)ine care si-au prezentat cu jena in fata clasei tema pentru care au fost platiti. Citeam de la distanta in vocile cantautorilor rusine si plictis, iar pe fetele audientilor uimire tampa: „ce draq e si cu prostia asta?!?”

Cred ca din prostie si incompetenta acest imn a reusit sa ne reprezinte cu adevarat turismul (amorf, fara identitate, plictisitor si fara continut real). Asa cum este de altfel rostul oricarui imn, care trebuie sa creeze identitate, sa adune cu mandrie un grup de oameni in jurul unei idei si sa ii faca sa actioneze. Bine ca nu au facut si un steag turistic, ca cam ii stiam atat culoarea, cat si ce facem pe el. Pe mine imnul m-a convins. Sa imi fac vacantele in alte tari. Macar acolo pot sa spun cu mandrie ca sunt din Africa de Sud 😦

Imi exprim din nou speranta disperata ca ideea a fost a unor oameni din minister si nu a unor creativi..macar aia si-au bifat cu brio sarcina de a urca ministresa pe calul celui mai important indicator al unui politician autohton: „audienta”

varianta oficiala

varianta „vocea strazii”

7 gânduri despre “The plictiseala, the pain in the cot

  1. La asa idee, asa imn. Dar de unde moda asta cu imnurile? Auzeam o tanti la televizor ca pentru fiecare eveniment, intr-un anumit cerc, se compune cate o „maneluta”. Numai ca ea se referea la un alt cerc…

  2. Da, vreau si eu sa li se zbarleasca la toti pielea pe spate cand aud imnul Romaniei. Si cum il aud sa-si faca ceamadanele sa alerge sa o vada. Si cei care sunt aici deja sa iasa afara sa pupe pamantul.

    Sa fim seriosi, daca ma gandesc la un imn care sa puna in actiune multimele si in acelasi timp sa fie cunoscut si placut .. imi aduc aminte de imnul URSS. Care inca mai are efectul lui mistic..

    In plus, daca va ganditi la muzica romaneasa consacrata, doine si balade si nai si fluier.. Muzica de calitate a fost intotdeauna pentru cercuri inguste. Imi pare rau, dar nu sta sa ne asculte nimeni daca venim cu astea. Nici macar romanii nostri.

    Nu vreau sa fiu carcotasa, dar ne cam place la toti sa criticam. Chiar si cand nu putem veni in schimb cu nimic constructiv. Precum am facut si eu acum.

  3. marina,
    m-ai pierdut. pana la urma erai pro sau contra?
    daca este sa du o idee constructiva, as propune sa folosim „Balkanian Girls” Elenei de la Eurovision. Macar ala are ritm si fete frumoase 😉

Lasă un răspuns

