Cronici SF de primavara 1.0

Putine lucruri sunt mai frumoase decat sa citesti un SF la munte, departe de tehnologie, pana cand lumina zilei se scurge printre litere, luandu-le cu ea si mutandu-ti ochii obositi pe o coama de munte. Si sa ramai apoi in cerdac pe ganduri, invartind in maini o cana (acum) pe jumatate plina (sau goala..) cu Bacardi Oro.

Trebuie sa incep cu o dedicatie superba a lui John C. Wright (despre care am scris indelung in paginile electronice ale acestui blog) din inceputul ultimei lui carti – Null A Continuum – omagiu si continuare la una dintre cele mai influente trilogii din istoria SF-ului: Lumea Non A de A.E. Van Vogt. Adesea am simtiti si eu ca simpla cumparare a unei carti care m-a bucurat mult este prea putina rasplata pentru ceea ce mi-a dat. Si as fi vrut sa-i impartasesc cateva din gandurile pe care le indreptam catre cel care imi mai deschisese o poarta. Dar pentru ca nu sunt un autor, ii las pe altii sa vorbeasca:

„To the grandmaster of imagination

I never wrote you a letter

For those hours

And they were many

When the world did not welcome me

And your worlds

And there were many

Did.

Let this writing stand in the stead

Of that unsent letter”

Mai intai de carti, un film: Battlestar Galactica. Am vazut ultimul episod acum o luna, dar am avut nevoie de timp ca experienta sa se decanteze si sa nu scriu din inflacararea unei incheieri superbe. La acest serial m-am gandit mai mult si mai adanc la ce final as scrie decat la Lost. Iar curiozitatea mi-a fost rasplatita din plin. In doar cateva episoade din ultima serie se incheie cateva zeci de fire lasate slobode de-a lungul celor precedente, iar ultimul episod este de-a dreptul magistral. Nu ma asteptam la acel final. Un serial superb, pe care il recomand cu tot sufletul fanilor genului. Pe langa profunzimea si seriozitatea jocului si a scenariului din Battlestar Galactica, Stargate SG1 si Atlantis par filme de adolescenti.

As mai continua acum, dar bateria se stinge,, mana imi bajbaie pe taste, iar ochii fug catre putina lumina din deasupra. Cartile mai pot astepta o zi. Eu nu.

7 gânduri despre “Cronici SF de primavara 1.0

  1. Cronici SF, cool! Welcome back🙂
    Galactica e tare, dar nu mi-a placut faza cu Starbuck. Adica ce, era inger? Mi s-a parut ca scenaristii au ales „the easy way out”. Va incepe in toamna Caprica, prequel to BSG. Episodul pilot a iesit deja, sugur se gaseste pe undeva.

    Iti recomand cativa autori SF misto de care probabil ai auzit, care sunt la moda in SUA/UK: Alastair Reynolds, Iain Banks, Ted Chiang (e proza scurta, dar tipul e excelent), Neal Asher, Charles Stross. Chiang are doar o carte, dar merita.

    Astept cronica de carti🙂

  2. dis,
    multam de recomandari. Iain M Banks tocmai ce mi-a sosit din amazon🙂 Ted Chiang nu il cunosc, dar ma dau pe net imediat
    si pe mine m-a surprins ingerizarea lui Starbuck, dar este un pret prea mic pentru cate lucruri aveau sa incheie intr-un timp atat de scurt. i-am iertat😉

  3. dan petre,
    n-am intilnit pina acum o persoana/personalitate atit de pasionata de SF – si pot sa spun ca am apucat venerabila virsta de 47 si am intilnit ceva lume meanwhile…..whatever, sper sa ma citesti cu acceeasi pasiune, la timpul potrivit. in RO se zice ca „fiecare femeie are italianul ei”, si adaug eu „care sa te inspire”. Io sono fortunata: e’ un italiano vero

    „Councelor Troy”

  4. Pingback: da’ nici nu m-am gindit la un alt prefatzator:) « "a VoLTe"

  5. danpetre,
    am inceput sa public ceva -ceva online la mine pe „a VoLTe” – dar este – ca intreg blogul meu – ” vesnic”🙂 in stadiu de refine;
    whatever, ai sa vezi ca sunt datate „cronicile sf” (de vara) si nu vad ce ai avea de comentat deocamdata🙂

    vacanta placuta!

Lasă un răspuns

