Cronici SF de primavara 2.0

Cea mai notabila aparitie este Hyperion de Dan Simmons. La Nemira. Am scris despre seria aceasta de patru carti mai de mult si va spuneam atunci ca este una dintre cele mai puternice si proaspete din ultima vreme. Merita din plin. Iar daca editura va intelege ca psihologia cititorului de SF difera considerabil de cea a cititorului non fiction sau chiar fiction “obisnuit” si sa reduca dramatic perioada dintre aparitii ar fi perfect. De exemplu, acesta este motivul pentru care am asteptat pana ce a aparut toata seria Steaua Pandorei/Judas Unchained (de la Tritonic) inainte de ale citi. Si pe buna dreptate. Deja uitasem firul actiunii si personajele din primul volum, pe care l-am cumparat fara sa stiu ca este vorba de o serie lunga si “grasa”. Iar pentru space saga-uri complexe acest lucru poate deveni un handicap serios. De aceea m-am hotarat sa nu mai ma apuc de nicio serie pana nu apare toata. Singura exceptie cu care am inceput implementarea regulii🙂 este seria Soarelui Lung de Gene Wolfe din care s-au publicat pana acum doua din trei. Un autor profund cu o scriitura superba. Toate cartile lui merita, dar cele doua serii ale Soarelui Lung si Soarelui Nou sunt deosebite. Un amestec aromat de hard SF si fantasy asamblat cu un stil absolut minunat. M-am apucat de primul volum dupa noua intr-o seara si m-am mai trezit dupa miezul noptii ca il cautam pe al doilea. Highly addictive. A se citi cu grija.

Sa nu uit continuarea Luminii de J.M. Harrison. De la Tritonic. Pre numele ei Nova Swing. Ciudata scriitura (cam pe amfe), dar interesanta.

Si Frederick Pohl cu seria Portii. Tot Nemira. Un clasic clasic. Putin prafuit pentru 2010, dar macar in semn de respect tot il citim. Au aparut doar primele doua si sper se rezolve cat de repede si cu a treia.

Tot de la Nemira primul volum din « Mostenirea Heorot » de Niven si Pournelle. Un fel de Pandora lui Frank Herbert, cu mai mult accent pe aventura si horror.

Un alt Dan Simmons pe care l-am citit de curand este Song for Kali. Una din incursiunile lui in horror, un gen in care a recidivat. Interesanta pentru culoarea locala: Calcutta, India. Intalnire de gradul 3 cu un cult al zeitei Kali, desi pune accent doar pe latura intunecata a acestuia. Si mai ales cu atmosfera orasului, care este prezentat ca o gaura intunecata in structura Realitatii. Dar « la naiba », este genul horrror!

Ultimul, dar nici pe departe cel de pe urma, Un George R.R. Martin. In asteptarea volumului IV din « A song of ice and fire » am luat una din colectiile lui de povestiri : « A song for Lya ». Poetica si sensibila, mai ales povestirea care ii da titlul. Daca Dumnezeu este iubire si comuniune cu Totul, iar un organism extraterestru le ofera oricui, atunci poare fi acesta Dumnezeu? Merita, are ceva din « Peregrinarile lui Tuff »

Tocmai ce mi-a venit o transa consistenta din junglele literare amazoniene, cu centru de greutate pe Iain M. Banks, seria Cultura. A scos si Nemira acum un an primul volum din serie « Consider Phlebas » dar nu am rabdare sa astept 7 ani ca sa le iau pe toate (speaking of mentalitatea pasionatului..). Space saga cu cronici calde de la maniaci. Pe mine m-au convins, asa ca le-am cumparat pe toate, sa am ce face in vacanta de vara :)

Ma bucur ca am scris acest post. Mi-am limpezit gandurile despre urmatoarea transa de lemn amazonian : integrala Gene Wolfe. Multumesc!

5 gânduri despre “Cronici SF de primavara 2.0

1. Iti pot da o veste buna! volumul trei din Soarele Lung va aparea la tirgul din toamna de la Bucuresti!🙂 Volumul unu din Soarele Nou va aparea la Leda luna viitoare la tirg! Enjoy!😀

2. da, asa sunt si eu cu seriile. daca nu le am pe toate nu pot sa citesc nici una.

am tot ce a scris hamilton dar cand ma uit la ce caramizi sunt, mi-e si frica sa ma apuc de ele🙂 am citit cateva chestii scurte de el, imi place

nu stiu daca stii de site-ul asta: bookdepository.co.uk are free shipping worldwide. si chiar preturi mai bune ca amazon la unele chestii. din cate imi amintesc eu amazon are shipping destul de mare pt ro.

nu uita de reynolds, merita🙂 tipu are phd in astronomie si e misto🙂

3. Pingback: danpetre.wordpress.com – Return to the com(m)unity | FocusBlog

Lasă un răspuns