Un eveniment onest ca o promotie

Am primit invitatia de a participa la evenimentul „Promotiile acum. Ce functioneaza si ce nu” organizat de smark.ro. Si daca nu intervine ceva extrem de important (cum ar fi un client care se hotaraste brusc sa faca research in criza 🙂 am sa merg.  Pentru a ii vedea pe cativa din plannerii faini ai momentului, atat strainezi (Grifftiths si doi Wieden-ei) cat si romanezi (Stefan si Elena and more). O fac nu numai pentru ca ma intereseaza speakerii, ci mai ales tema. Intotdeauna am fost de parere ca promotiile sunt mult mai imprevizibile si mai greu de controlat ca impact asupra brandului, decat o campanie ATL „clasica”. Daca mi-ar cere cineva sa ii spun ce mecanism promotional sa foloseasca si care va fi impactul promotiei asupra vanzarilor, mi-ar fi mai greu sa ii dau un raspuns decat daca m-ar intreba ce pozitionare sa foloseasca si prin ce canale sa comunice.

Dar destul cu incertitudinile mele profesionale. Mai bine sa trecem la ale voastre 🙂 Gratie, multumita, datorita generozitatii organizatorilor (sa traiasca nasu’ Costin!! si sa mai ne cheme si la urmatoarea nunta ca cantam frumos ca sa mananca si gura noastra o sarmala) am primit si dreptul de a transfera doua invitatii catre cititorii acestui post. Cei care vor da cele mai competente raspunsuri la o intrebare despre promotii. Dupa o scurta si lipsita de profunzime analiza de vara (just kidding..) am ales urmatoarea intrebare:

„Ce mecanism/premiu de promotie ai inventa sa ii faci pe cei cu venituri mai mari de 1500 EUR sa participe la o promotie pentru o bere mainstream?” (Daca in 3 zile nu am niciun raspuns mai tai din ea – ex. „Ce mecanism/premiu de promotie ai inventa sa ii faci pe cei cu venituri mai mari de 1500 EUR sa participe la o promotie?”. Daca in 5 zile nu am nimic interesant o fac „Ce mecanism/premiu de promotie ai inventa?” iar cu o zi inainte va ramane un simplu si onest „Ce?!?”).

Daca este cineva interesat de participare free la conferinta, pls. postati mai jos cu responsabilitate si raspunsabilitate. Promotia este valabila pana pe 07.07. 09. Altfel am sa fiu nevoit sa o fac eu sub pseudonim (ca sa dau impresia ca acest blog are audienta si activitate) si sa dau invitatiile la cunostinte sau rude de gradul I sau II. Ajutati-ma sa scap de tentatii, ca destul ma lupt cu ele ca profesor 🙂

Anunțuri

22 de gânduri despre “Un eveniment onest ca o promotie

  1. venti peste 1500€-oameni ocupati (business man, de ex.)-calatoresc mult-is stresati-premiu ar fi „what’s the crazy thing that you haven’t had time to do it yet?” si practic o sa le indeplinim dorinta, in limitele realitatii si posibilitatilor.

  2. Promotie : Bea [bere mainstream] si 25% din bani ajung la „Fundatia Drumuri europene in Romania”! Si drumul spre concediu il vei face pe autostrada!

    Mecanism de promotie : avand in vedere faptul ca persoanele cu salarii >1500 Euro sunt foarte ocupate, nu trebuie sa faca decat sa consume berea [mainstream] cu o autrostrada desenata pe ambalaj.

  3. In interiorul capacelor sticlelor de bere va fi tiparit mesajul “in” sau “out”. Primele 5 persoane care vor gasi mesajul “in” tiparit in interiorul capacului si care isi vor confirma participarea se vor califica automat intr-un turneu de golf, organizat de berea mainstream, unde vor avea ca adversari importanti oameni de afaceri din Romania. Evenimentul va fi transmis live de postul tv The Money Chanel .

  4. salut,

    daca ar fi sa am o aboradare teoretic as spune ca nu ar merita facuta o promotie de catre o bere mainstream pentru un asa target: pierdere de bani (investitii masive in comunicare, distributie, packaging etc) si o defocusare a strategiei ( o bere mainstream are clientii ei, diferiti de cei din target-ul descris).
    In schimba daca definim promotia drep acea activitate clar definita in timp si de la care asteptam rezultate clare si masurabile atunci o promotie isi are rostul.
    Target: barbati din top si middle management companii mari (sa nu le zic multinationale). Ca sa fie o promotie de succes trebuie sa fie „breath-taking” prin premiile oferite (vb de un target care isi poate permite multe). Apoi vorbim de o promotie la un produs care poate nu-i intereseaza, nu e pe lista lor scurta si deci avem nevoie de ceva ‘nepretuit” care sa le atraga atentia si sa ia berea in considerare ( celebra arie AIDA).
    Eu as da urmatoarele premii:
    cat 1: 1 mare premiu constand intr-un loc in zborul intergalactic Virgin (www.virgingalactic.com). ceva mai breath- taking decat asa ceva nu cred ca exista
    cat 2: 3 premii constand intr-o saptamana la maranello -sediul Ferrari. in pachet sunt incluse vizitarea fabricii, a muzeului si 3 zile de „scoala de pilotaj” pe Ferrari, inclusiv cateva ture cu un monopost de formula 1
    cat 3: 5 excursii de cate 2 persoane la Hilton Maldives Resort & Spa, unul dintre cele mai exclusiviste hoteluri din lume. In pachetul all inclusive sunt incluse si cine la cel mai celebru restaurant al momentului: Ithaa- primul restaurant subacvatic din lume
    http://www.dexigner.com/design_news/1663.html

  5. „Golden Brau isi cauta partener de CSR!
    Trimite-ne proiectul de CSR al firmei tale si apoi convinge-ti seful, colegii si partenerii de afaceri sa cumpere cat mai mult Golden Brau la pret dublu. La finalul concursului facem bilantul, alegem cel mai bun proiect si devenim parteneri in implementarea lui.”

  6. @andrei… de ce in targetul tau sunt numai barbati? pentru ca femeile nu sunt in middle/top management? pentru ca nu castiga peste 1500 de euro? sau pentru ca nu beau bere? nu sunt o militanta pentru drepturile femeilor…sunt doar curioasa in legatura cu motivele pentru care au fost excluse.

  7. @Poc: pai am zis de barbati pentru ca ei sunt de departe principalii bautori de bere (in RO 85% dintre bărbaţii cu vârste peste 18 ani consuma bere, cea mai multă bere consumată din totalul vânzărilor de anul trecut este cea la PET, în proporţie de 46,5%, în creştere faţă de anii precedenţi, urmată de cea la sticlă, în proporţie de 37,5%, in scadere fata de anul trecut, Totodată, cea mai mare parte din berea produsă în ţara noastră, în proporţie de 70% se consuma acasa. Astfel, într-un an, un român a băut 186 de beri, adică o bere la două zile). Doar cateva date in sprijinul afirmatiei de mai sus. In plus, in afara de Redd’s (dar nici acolo lucrurile nu sunt clare) nu exista in .ro bere care sa „targeteze” femeile (nici macar cele cu lemon si alte arome nu vorbesc direct cu femeile).
    Pe de alta parte insa, in SUA, 25% din consumul de bere e facut de femei.
    Sper ca am raspuns multumitor si multumesc de intrebare,
    Andrei

  8. cred ca am fost influentata de faptul ca am multe cunostinte femei care consuma bere (doar una din ele redd’s) si mi s-a parut ca excluzi o parte destul de consistenta din target. inseamna ca eu le cunosc pe alea putine care beau bere. 🙂

  9. Hello everybody !
    Cred ca pt ca stabili mecanismul/premiul de promotie pe care il poti inventa trebuie sa stii si cam in ce buget te incadrezi, nu de alta dar asa putem inventa zeci de mecanisme/premii care sa ii incante pe cei cu venituri de peste 1500 de euro.
    Exista cei cu venituri de peste 1500 de euro care se uita la fiecare leu pe care il cheltuie si cumpara tot ce se afla la promotie si cei care au aceste venituri si pe care nu ii intereseaza cat dau pe un produs atata timp cat este de marca si deci, bun.(cel putin in viziunea lor)
    Ca atare as vrea sa stiu si eu un buget pe care compania producatoare de bere ar dori sa il aloce acestei promotii ca sa pot inventa un mecanism/premiu de promotie. 🙂

  10. oameni buni,
    in primul rand vreau sa va multumesc pentru implicarea emotionala in acest „miniproiectel”. no bullshit.
    nu am definit toti parametrii problemei (ex. bugetul) pentru ca am vrut ca accentul sa fie pe solutiile creative, chiar daca nu au legatura 1 la 1 cu realitatea. doar de curiozitate, daca bugetul ar fi fost de 300.000 eur, ati fi schimbat propunerile?

    si acum votul juriului:
    # propunerea Irinei: Marele Premiu – o saptamana de concediu. Dincolo de aparenta gluma, cred ca un mecanism de acest tip are sanse reale de a ajunge la target. Un alt argument este faptul ca un mecanism oarecum similar (o zi libera de la Europa FM) a avut succes si a implicat multi participanti. Irina cunoaste de la sursa psihologia acestor oameni si adreseaza nevoia de quality time. Irina, daca corporatia la care lucrezi acum iti da liber joi, esti invitata noastra 🙂
    #propunerile lui Andrei. Pe langa mecanismele propuse am apreciat si analiza strategica/rational-ul dinaintea si dinapoia lor.

    multumesc inca o data pentru participare. inseamna ca voi mai putea folosi acest blog pentru anuntarea unor evenimente profesionale 😉
    dragi castigatori, pls. dati-mi un semn cu adresele de mail unde sa va trimit codul pe baza caruia veti putea intra la conferinta de joi si detaliile practice. aici, pe adresa de job sau pe cea personala dan.petre@apio.ro

  11. Multumesc mult de tot, Dan. Din pacate va trebui sa faci un efort suplimentar – sorry, din inima – si sa alegi un alt castigator ce va aprecia cu adevarat premiul. Strici orzul pe gaste, cu mine:)
    Si acum, pentru ca nu am avut timp sa scriu mai devreme -deh,corporatia asta – nu am glumit cand am spus o saptamana de concediu.
    Si nu ma refer aici la o vacanta, ci la posibilitatea de a putea sa iti iei o perioada de concediu. Indiferent ca ai compania ta sau esti angajat intr-una. Majoritatea celor pe care ii cunosc eu si se incadreaza in targetul descris de tine nu au mai avut un concediu decent de cativa ani.

  12. irina,
    intuiam ca asa are sa se intample. iti multumim ca lasi oportunitatea pentru cineva care are mai multa nevoie decat tine de ea 🙂
    stiu ca nu ai glumit si ca te refereai la resursa timp, care este extrem de pretioasa pentru targetul vizat. solutia mai are avantajul unor costuri mult mai reduse pentru ca pot fi distribuite. multumim pentru participare si idee.

  13. E greu sa gasesti ceva original dupa posturile interesante de mai sus,dar fac incercare.
    Avand in vedere targetul (barbati si femei cu salariu mare), stil de viata (multa munca, putin odihna, putina distractie, multe responsabilitati) si obiceiurile de consum, as merge pe o promotie care sa ofere ceea ce oamenii acestia nu au. Desi au foarte multe lucruri sau isi pot permite foarte multe lucruri.
    Cuvintele cheie pe care le-am gasit sunt „aventura”, „senzatii puternice”, „viata pe muchie de cutit”. Asadar, marele premiu ar consta in organizarea personalizata a unei aventuri a la James Bond sau gen joc cu indicii, in Asia exotica. Aventura implica castigatorul in rezolvarea unui mister sau a unei misiuni. El parcurge astfel mai multe tari, temple, locuri cunoscute si mai putin cunoscute urmarind niste indicii. Exista persoane complice, care sedimenteaza actiunea si ajuta eventual personajul daca se blocheaza. Evident impreuna cu familia. Totul pe cheltuiala companiei producatoare de bere. Recompensa la sfarsitul aventurii putea fi ceva de ordin spiritual, o intalnire cu o personalitate care are ceva interesant si diferit de spus despre viata, oameni etc (un fel de Dalai Lama).
    Ideea este de a-l scoate pe personajul din target din mediul sau si a-i oferi ceva care sa-l incite la cumpararea berii respective.
    Promotia s-ar intitula „Pleaca in aventura vietii tale cu Berea X”.

  14. oameni buni,
    scuze ca am intrat mai tarziu. am muncit pana pe seara 😦
    am avut ceva de analizat si dezbatut intre personalitatile mele intre propunerile Lunei si Laviniei. ambele rute sunt atractive pentru cate un segment consistent din targetul vizat.
    am ales in cele din urma propunerea Lunei din doua motive: (1) presupune un buget mai mic – ceea ce in criza cantareste greu si (2) este un exotism pe odihna, pe ruta deschisa de Irina (argumentele se pastreaza)
    so, daca nu este foarte tarziu, Luna pls. da-mi un semn pe mail pt detalii. sub 02:00 nu ma culc decat daca sunt bolnav, iar maine dimineata sunt on line de dimineata

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s