Tot despre admiterea la masteratul de publicitate de la SNSPA. Editia 2009.

Am primit in ultima luna un numarul ridicat de mailuri (pe  adresa publico-personala de pe acest blog) cu intrebari privind admiterea la masteratul de publicitate de la SNSPA. Celor mai multi „prospecti” le-am raspuns in rezumat si i-am trimis la cele doua posturi anterioare si comentariile stranse de-a lungul vremii la fiecare dintre ele. Ca sa imi usurez munca si sa trimit un singur link, m-am hotarat sa fac aici un rezumat si sa amplasez si link-urile de care vorbeam mai sus, unul de la site-ul facultatii cu info oficiale si inca unul interesant, respectiv al studentilor din acest an de la masterat. So:

– din acest an admiterea are doua etape, dintre care una eliminatorie. Aceasta este prima proba, cea aplicativa. Ea consta in upload-area pe site-ul facultatii a aplicatiei tehnice. Adica a prezentarii ppt a campaniei publicitare pentru un brand prezent pe piata noastra/autohton. Poate fi un demers total nou, sau dezvoltarea/continuarea unei campanii deja existente. Ne intereseaza aportul personal la proiect. Evitati comentariile literare/semiotice tip „analiza de campanie”. Recomandarea mea este sa evitati si eseurile pe teme filosofico-existentiale-publicitaroide. Nu uitati ca membrii comisiei sunt practicieni (in jur de 9-12 persoane in aceste noi conditii). Ei vor intra pe acea pagina dupa incheierea perioadei de inscriere (7-12.09.09) si vor evalua lucrarile on line. Se face media artimetica pt fiecare aplicatie/student si se hotaraste media peste care se intra in etapa a doua.

– etapa a doua este o combinatie de examen oral, interviu de angajare/selectie si concurs de CV-uri si are loc in 21-23.09.09. Cei care au trecut de prima etapa intra la interviul face to face. Proba orala va consta in analiza unor executii creative/campanii pe baza unei grile de analiza pe care o vor avea la dispozitie. Cantidatul va „extrage” un bilet cu numarul campaniei pe care o va analiza. Comisia a selectat un numar de 20 de subiecte/campanii aerate la noi sau international, in ultimii ani sau istorice, din care se va face „extractia”.

– la final se face media artimetica intre cele doua probe si se face clasamentul final

– acordati mare atentie dosarului. se construiste greu si nu se merge mai departe fara a fi complet. si ar fi pacat

– nici eu nu stiu acum numarul exact de locuri si structura lor (buget, taxa, 1,5 ani, 2 ani Bologna etc.). cel mai probabil acest lucru se definitiveaza in septembrie, dupa directivele ministerului. cand stiu exact, postez asap. de principiu ca anul trecut

– pentru intrebari, nedumeriri suplimentare care nu s-au limpezit din posturile si link-urile de aici, adresati-va la un paranormal din minister. doar un astfel de personaj poate sti ce se va intampla cu invataantul romanesc in perioada urmatoare. daca aveti de transmis critici si injuraturi, adresati-va cu incredere aici🙂 there is no bad advertising..

Post 1

Post 2

Blogul Masteratului

Site-ul Facultatii

19 gânduri despre “Tot despre admiterea la masteratul de publicitate de la SNSPA. Editia 2009.

  1. Un mic deranj virtual…
    Pentru admiterea la master, o campanie CSR proprie (neconstractata, ne-nimic) dezvoltata mai mult pe partea de creatie…ar fi ok ?
    Multumesc

  2. mihai,
    teoretic da. campaniile on line sunt insa cam tricky. ma ingrijoreaza si „analiza personala”. eventual da-mi pe mail si iti spun daca merge sau nu

  3. Daca am ales un brand ce se comunica doar la nivel de B2B, promovarea pt el se face in mediu on-line, presa scrisa de business, site-uri de specialitate prin campanii on-line, sponsorizari si cam atat. Este ok?

  4. Am si eu cateva intrebari pe ultima suta de metri, multumesc in avans pentru raspunsuri.
    – se pune accent mai mult pe partea de strategie sau de creatie ? nu as vrea sa devin plictisitoare cu multe explicatii despre directia strategica, obiectivele de mk etc, ca abia la sfarsit sa inserez executiile propriu-zise
    – referitor la creatie, vreti sa vedeti ideea declinata pe cat mai multe medii sau ar fi mai ok sa le alegem noi pe cele pe care le consideram potrivite in functie de context ?
    – e vreo restrictie in a include si mediul online in mixul campaniei ? am vazut ca ziceai mai sus ca sunt cam tricky..

  5. roxana,
    – mai mult pe strategie, ca pe asta o intelegem mai usor🙂
    – pe cat mai multe si cat mai integrata
    – nope, on line este ok. ma refeream la campaniile exclusiv on line. sau ce inteleg unii oameni prin campanii on line

    sper sa iti fie de folos. bafta.

  6. Pingback: danpetre.wordpress.com – Return to the com(m)unity | FocusBlog

  7. Buna Dan,

    Am facut ppt-ul despre un brand autohton de notorietate,insa uitandu-ma pe ceea ce i-ai zis unei colege mai sus ca se pune un accent mai mare pe strategie ma intreb ce ma fac in conditiile in care eu nu am decat foarte putin despre strategie …ci doar executional este explicit relevat ce se urmareste.

    Sunt foarte curioasa cum va fi …cu atat mai mult cu cat lucrez prin ale publicitatii si zic eu ca locul unde sunt are destui Gurus care au zis ca este ok ppt-ul…iar in ceea ce priveste analiza altor campanii/branduri de la interviul face to face dupa anumiti indicatori…ma pune in situatia sa te intreb-Ma apuc sa ma uit pe toate cazurile de Cannes/Ador si Effie-uri?

    Multumesc pentru raspuns,
    Oana

  8. Descopar acum ca admiterea are cu totul alta forma si structura fata de ce am inteles eu din prezentarea examenului de admitere postat pe http://www.comunicare.ro./MPR ZI.pdf
    Intelesesem ca trebuie sa fac o analiza pe campanie publicitara la un brand autohton, cu analize si comentarii personale, acea analiza va fi notata admis respins si apoi va fi sustinerea orala a analizei daca aceasta a obtinut calificativul admis.
    Acum, sincer, nu inteleg ce am de facut exact si nici timp nu mai am.

  9. ola

    Cer un sfat, crezi ca ar fi inteligent sa tratez ca tema pt. ppt „Brandul de tara” (e un pic fortat pt. ca presupune promovare internationala, insa voi incerca sa focalizez si sa segmentez), tu ai alege tema asta?

    Multumesc mult Dan!

  10. voi incerca,sa dezvolt tema asta;

    as avea nevoie de un mic ghidaj si profit de ocazie insiruind alte cateva intrebari:

    1. ma mai incadrez in regulament daca voi vorbi despre strategiile de promovare in alte tari (mi se pare esential)?
    2. crezi ca e necesara abordarea (succinta) a tuturor campaniilor de pana acum?
    3. legat de propunerile mele, imi recomanzi sa merg in detaliu tratand subiectul pe studii de caz cu valoare simbolica (ex. promovarea in Paris) sau sa vorbesc generic schitand o strategie generala;
    4. Cum ai vedea structura „lucrarii” pt. tema asta?
    (ce ar trebui sa nu pierd din vedere)!

    Multumesc mult!

  11. Buna Dan,

    Am „rasfoit” paginile virtuale ale blogului tau si sincer…m-am cam speriat. Sunt absolventa a unei facultati de profil real, si toate „cunostintele”, „ideile” mai degraba, pe care le am despre publicitate sunt dobandite in mod autodidact. Incerc sa-mi pregatesc „aplicatia” pentru admitere, insa nu am reusit sa fac rost de cartile din bibliografia data in brosura. As avea o rugaminte, se poate sa ma ajuti cu niste materiale(de exemplu ceva despre bazele unei campanii, care ar fi pasii ce trebuie urmati, din punct de vedere strategic si nu numai:D)? Orice indrumare e mai mult decat binevenita. Multumesc si sper ca nu cer prea mult…
    O zi faina!

  12. laura,
    din pacate nu am cum sa te ajut cu modele si exemple deoarece as incalca regulile jocului. pe noi ne intereseaza exact cum construiesti materialul respectiv. daca imi scrii pe adresa de mail de pe apio am sa incerc sa iti raspund la int5rebarile tehnice din timpul realizarii proiectului.
    bafta la interviu!

  13. Buna ziua,

    Daca incepand cu 2009 admiterea are 2 etape, de ce nu reiese asta si pe de site-ul comunicare.ro? I mean, in 2011 tot 2 etape sunt? si daca da, asta inseamna ca nu mai depunem dosarul la secretariatul facultatii, cu ppt-ul printat si toate actele mentionate in pdf-ul acesta http://comunicare.ro/admitere/Master_ZI.pdf? si daca regula nu e ceva de pe site-ul oficial, unde uploadam ppt-ul?

    Am dat de post-ul asta abia acum si sunt chiar debusolata. Adica informatia de pe site e total gresita? Va rog, luminati-ma. Nu stiu ce am de facut…merg pana in Bucuresti/ pun ppt-l de acasa/ incep sa urmaresc campanii …?

    Multumesc.

  14. Buna!
    Am terminat o facultate cu profl real si nu am experienta in domeniu,dar chiar ma intereseaza foarte tare masteratul in publicitate. Eu am inceput un eseu,dar dupa ce am citit postarile de aici am ajuns la concluzia ca o campanie publicitara ar fi mult mai ok.Si mi se pare normal,scoate in evidenta originalitatea. Cu toate astea nu stiu care ar fi pasii de baza in realizarea acesteia.Si inca ceva,trebuie sa includem imagini in realizarea campaniei,sau este suficient sa descriem in cuvinte spotul/afisul/etc?
    Multumesc.

Lasă un răspuns

