Descoperind descoperitorii

Dupa cum va spuneam acum cateva posturi, am fost in vacanta in Portugalia. Daca ar fi sa condensez sau chiar sublimez experienta intr-un singur cuvant de cartier, acesta ar fi „se merita”. Este o tara unde gasesti intr-un spatiu restrans atat peisaje si locatii istorice, cat si distractie urbana. Iar locatiile istorice sunt disperant de multe. Fiecare orasel are cate un castelus, iar cele mari de la doua in sus.

Recomandarile mele calduroase sunt:

– sa va luati macar 7 zile, ideal 10. Eu am fost pus pe vizitare si am stat 10. Si nu am apucat sa vad tot ce imi planificasem de acasa sau am incercat sa infulec pe fast forward

– sa va locati in partea centrala a tarii. Portugalia este relativ mica si se poate ajunge usor de aici atat in sud (Algarve) cat si in nord (Porto). Iar Lisabona poate fi acoperita separat intr-un city break de 3-4 zile

– sa inchiriati masina. Eu am inchiriat de acasa pe net si m-am descurcat usor cu totul, desi sunt foarte neatent. In fine, doar cu un mic incident. Rezervasem un Peugeot si mi-au dat un Fiat. Lucru pe care l-am descoperit doar cand am ajuns la masina, desi am stat cu cheia in mana pana am facut actele. Portugalia are zeci de locatii superbe, fiecare cu povestea ei. Pe care veti dori sa le vizitati intr-un timp scurt. Si 29 de autostrazi (la o suprafata de doua ori mai mica decat a Romaniei), cu asfalt impecabil si taxe decente. Iar drumurile sunt foarte bine semnalizate. Daca mergeti doar in Lisabona, nu mai are sens sa luati masina. Transportul in comun este confortabil, extins si ieftin. Iar sistemul lor de orientare/indicare auto este foarte diferit de la nostru. Adica in loc de numele strazilor gasiti numele cartierelor. Iar strazile principale sunt autostrazi. Nu poti face stanga direct. Iar daca ai ratat iesirea esti pa.

– sa renuntati la peste cu cel putin 14 zile inainte. Cel mai important fel de mancare local este pestele cod (sarat), balcalau pre numele lui. Pe care il veti intalni in toate meniurile. Portughezii se lauda ca au 365 de retete importante de preparare. Eu m-am oprit cam la a 6-a.

– sa luati daca puteti cazare intr-o pousada si nu intr-un hotel obisnuit. Acestea sunt locatii istorice transformate in hoteluri (manastiri, castele etc.).

– sa mergeti in afara verii. ideal toamna

– sa nu ratati cateva locatii:

1. Obidos – un orasel dupa al carui model au fost inventate povestile cu cavaleri si domnite. Oferit in perioada de glorie a regatului drept cadou de nunta viitoarei regine

2. Sintra – foarte aproape de Lisabona, locatie preferata de o multime de regi, doua palate spectaculoase si y+1 cafenele

3. Tomar – un superb castel templier din 1162: Convento do Cristo. Incercati sa ajungeti pe inserat. There is magic outhere.

4. Alcobaca – o catedrala impresionanta. Cea mai mare din Portugalia. La randul ei din 1153. Bonus o poveste groaznica. Printul Pedro I trebuia sa se casatoreasca cu o infanta spaniola din ratiuni de stat, dar se indragosteste de o domnita din suita acesteia. Careia ii face doi copii. Iar reginei niciunul. Tatal lui, regele, se enerveaza ca face tara de ras (si masculii lusitani)  si ii omoara metresa si cei doi copii. Moare insa la cateva luni dupa, iar Pedro ajunge rege. Cand se grabeste sa smulga capetele asasinilor si sa isi dezgroape iubita. Pe care o incoroneaza intr-o ceremonie gotica in catedrala din Alcobaca. Iar toti curtenii trebuie sa treca prin fata ei si sa ii sarute mana (in fine, ce mai avea ea pe acolo..).

5. Batalha – catedrala. Vitraliile construiesc o atmosfera magica.

6. Nazare si Peniche – orasele pescaresti, statiuni de vacanta la malul oceanului. Peniche are o tabara de surf faimoasa

7. Fatima – locul unde Fecioara Maria s-a aratat unor copii si unde acum se ridica un falnic monument

8. Lisabona – cartierul Alfama (castelul Sao Jorge, boemie, cafenele si fado), Liftul Santa Justa care leaga doua cartiere, turnul din Belem, monumentul descoperitorilor si Monesteiro dos Jeronimos. Plus podul 25 de Abril si monumentul Cristo Rei (copie dupa celebrul Cristo Redentor din Rio de Janeiro)

Mai sunt si altele, dar ma opresc aici. A, si inca ceva. Nu am intalnit niciun roman in Portugalia 😉

Alcobaca – mormantul regelui

Alcobaca 1

Alcobaca – interior

catedrala bw

Alcobaca – The other side of Jesus

_the other side of Jesus

Fatima

Inside Fatima

outside Fatima

pelerin

Sintra – walls

Sintra wals

Sintra – NDE

NDE

Sintra – casa cu flori

casa cu flori 1

Batalla – vitralii

vitralii 1

Batalla – cupola

cupola

Batala – dantela

_Batalha dantela

Descoperitorii

descoperitorii

De veghe in lanul cu aloe

de veghe in lanul cu aloe

Strazile din Obidos

strazile din obidos 1

strazile din obidos 4

strazile din obidos 5

Obidos – turnul de veghere

stalp

Obidos – pousada

pousada

Acoperisurile din Obidos

acoperisuri 1

acoperisuri 2

acoperisuri 3

acoperisuri 4

acoperisuri 6

acoperisuri 7

valuri

tigle fierbinti

Ferestre

fereastra

ferestre

Pamatuf

pamatuf

Ziduri

ziduri 1

ziduri 2

pe ziduri

Iar pentru cei care au avut rabdare pana la sfarsit..

Castelul templierilor

castelul templierilor 2

castelul templierilor 3

castelul templierilor 4

castelul templierilor 5

spirala

spirala

autoportret

autoportret

binecuvantare

binecuvantare

17 gânduri despre “Descoperind descoperitorii

  1. anca,
    multumesc! am ezitat (conform bunului meu obicei..) cateva zile pana sa ma hotarasc pe care sa le pun. nici acum nu sunt sigur daca am ales bine 😉

  2. Dan, te-ai plimbat, nu gluma! 🙂 Sintra mi-a fost si mie recomandata de un prieten roman ( mi-a spus ca e musai sa ajung acolo, daca tot stau in Portugalia aproape 6 luni ). Iar Fatima mi-a fost recomandata de un prieten portughez care m-a plimbat prin Porto weekendul trecut.( http://elenaciric.ro/2009/porto-se-esta-rua-fosse-minha.html ). In Algarve imi doresc mult sa ajung, dar e la capatul opus al tarii fata de unde locuiesc eu acum ( Braganca ).
    Faine pozele!

  3. ma bucur ca v-au placut pozele. dar mai ales ca am putut sa va semnalez un loc frumos. si eu mi-am mai lasat cateva locatii din Portugalia nevizitate (Porto, Algavre si cateva zone din Alfama/Lisabona). unul din micile secrete ale unei vieti frumoase este sa nu te ridici niciodata complet satul de la o masa 😉

  4. wow, ce de pozeeee! ai fost foarte generos de data asta 🙂 Sunt foarte frumoase. Imi plac. Kit le-o fi vazut, oare? 🙂

  5. imi plac orasele gen Obidos, cu stradute inguste si case vechi. Si sunt de acord a da hotelul pe pousada 🙂 Superb…

  6. dis,
    sunt onorat. multumesc. nu am mai auzit pe nimeni din Romania sa foloseasca terminologia aceasta. sau poate o fac doar profesorii universitari cand ajung decani sau rectori 😉

  7. carmen,
    iti multumesc. am sa i le arat si lui Kit cand ma vad prima oara cu el. desi am usoare emotii pentru ca nu le-am prelucrat in Photoshop. Doar foarte putin in Lightroom la parametrii de baza. In unele se mai vad pasari sau oameni 🙂

  8. dan,

    se cheama sindromul raducioiu 🙂 kudos e frecvent folosit aici, iar eu vb romgleza si mi-e din ce in ce mai greu sa scriu in lb romana. am scris recent un articol pt o revista in lb romana si m-am chinuit ceva, plus sunt sigur ca m-am exprimat ca din topor in multe locuri

  9. dis,
    daca te pot ajuta vreodata cu adaptarea unui articol in limba noastra sa imi spui. de cand cu testele lui dragos am inceput sa invat si psihologie tehnica :))

  10. multumesc pentru pozele frumoase. ma pregatesc sa merg in portugalia . nu am concediu decat in august si nu am putut rezerva in alta perioada. acum a descoperit mesajele tale cand am inceput documentarea. incerc o cazare intr-un apartament , suntem 5. biletele de avion le-am luat deja pentru Lisabona . in iulie si august este plin de englezi (asa am auzit )si daca ei rezista , ma gandesc ca poate vom rezista si noi…..am rezistat in africa .
    avem carnet asa ca acum stabilim trasee..
    Lisabona este punctul de plecare pentru noi si stam chiar 10 zile.
    citesc mesajul tau si …
    de ce nu vara… ? este doar Atlanticul aproape…?
    putem inchiria acolo masina sau este necesar din Romania …
    sunt probleme cu indicatoarele ?

    • roxana,
      – masina poti sa o iei direct din aeroport. au birou pe culoarul de iesire. daca ai timp, poti sa iti faci rezervare pe net. nu sunt diferente mari. sa iei in calcul ca tb sa platesti pe loc primul rezervor (~50 eur)
      – indicatoarele sunt impecabile in afara oraselor/autostrazi. in Lisabona e incurcat. ex. pe stanga este semnul cartierului, dar ca sa ajungi acolo tb sa faci mai intai dreapta (sistemul autostrada)
      – e cald rau, dar va descurcati cu creme si palarii

      vacanta placuta!

Lasă un răspuns

