Detectiv. Adjectiv.

Am vazut recent ruland pe strazile intunecate si noroioase ale Londrei cel mai nou Sherlock Holmes. Un model total nou, si nu un simplu face lift. Aproape negru. Desenat de celebrul designer Guy Ritchie, in vizibila revenire de forma dupa plecarea fortata de la echipa Real Madona. Tendintele autist-genialoide ale designerului si personajului se reflecta direct in atmosfera steam punk, alchimia agresiva,  misticismul stiintific al celei mai populare societati discrete, grila ampla si mai ales colectia impresionanta de gadgeturi de ultima generatie (ex. remote controle wireless). Fiind un fan al brandului inca din copilarie, iar al regizorului din prima tinerete, am savurat pe indelete noua perspectiva noire, dar in perfecta armonie cu canonul doylian. Am apreciat constructia personajului pe modelul „n in 1” (ex. gandeste, bate si il doare’n c…r de ceilalti), am empatizat Closer cu domnul doctor Alfie si m-am bucurat ca am fost anuntat cu onestitate ca urmeaza partea a doua („Razbunarea lui Sherlock Holmes se intoarce”) sau poate chiar o intreaga franchiza. Totul a fost limpezit in finalul victorian si victorios. Un singur lucru nu am reusit sa mi-l explic. De ce m-a dus atat de tare cu gandul la The Brothers Grim. O fi fost de la trailer-ul la The Imaginarium of  Doctor Parnassius via tatal lui Brazil. Sau de la subconstientul meu colectiv, populat cu arhetipe. Concluzia este elementara: merita experienta, ceea ce va dorim si dumneavoastra, precum si oridecateori este nevoie.

2 gânduri despre “Detectiv. Adjectiv.

  1. ca sa zic asa: ce fac femeile din oameni:)) dar e bine ca si-a dat seama si a revenit la ce se pricepe Guy al nostru. Pe langa poveste asa mai adauga si modul de filmare care e super-tare!

  2. am auzit ca in cinematografele din Romania entuziasmul a fost mult mai exprimat la Sherlock decat la Avatar…daca Sherlock v-a adus aminte de The Brothers Grimm, e Pocahontas inspiritia lui James Cameron? ( prima barfa dupa cea cu gripa porcina, Normal!!)

Lasă un răspuns

