Abureala de la Mac..

O abureala apetisanta. Daca mai adaugi si un dispensor de arome de cafea, chiar ca il bati la cap pe bietul consumator pana ii suna apa in gura..

7 gânduri despre “Abureala de la Mac..

  1. De multe ori cand vad chestii de genul asta ma gandesc ‘ok, haios, dar la ce bun?’. Altfel zis, care-i ROI-ul?
    Adica, e clar ca avem factorul wow – lumea sigur va observa afisul ala, pe cand unul normal probabil nu sare asa mult in ochi. Dar factorul wow se disipeaza in 5 secunde. Chiar o sa trimita instalatia asta asa multi bautori de cafea in Mickey D-ul de peste drum incat sa-si faca banii?
    Dispensorul de arome ar fi fost mult mai tare. E pe ideea ca ‘golatatea inconjoara, dar foamea da de-a dreptul’😀
    Chiar, de ce nu se pune cate un dispensor de arome de cafea in fata fiecarui Starbucks?

  2. mihai,
    ROI-ul poate sa vina si pe alte canale, nu numai prin actiune/consum direct. gandeste-te doar la aportul de asocieri la brand: cool, neconventional, inovativ, pt tineri etc. sau la cat buzz a facut prin viral si posturi in blogosfera.
    combinatia multisenzoriala ar fi fost si mai puternica. m-am intrebat si eu de ce nu face niciun brand mare de cafea o campanie cu dispensor de arome. am doo escplicatii: (1) nu stiu de tehnologie/nu au cojones sa o faca; (2) este potrivita pt leaderul de categorie, pt ca de pe urma ei ar beneficia toti. este mai dificil sa asiguri unicitatea legaturii de identitate intre aroma si brand

  3. Interesant. Eu m-as gandi ca nu e o problema faptul ca nu poti asocia aroma cu brandul, pentru ca poate nici nu e nevoie. Ar functiona mai degraba asemanator cu usa deschisa la o brutarie care tocmai a scos paine proaspata din cuptor: la nivel pul senzorial, pavlovian daca vreti: aroma in nas->salivatie abundenta->impulse buy. Asta, desigur, daca pui dispensorul chiar in usa pravaliei.
    Poate ca la cafea situatia e un pic complicata de aceea ca iti trebuie timp ca sa savurezi o cafea, trebuie sa stai la masa samd, deci e mai putin probabil sa cedezi impulsului daca ai treaba in momentul ala; plus ca e o activitate sociala, pt multi e penibil sa stea singuri la masa in bar. Nu e ca o gogoasa pe care o halesti singur pe strada in 30s.

  4. @ Mihai,

    Felicitari pentru felul in care pui problema. In viitorul apropiat toate brand-urile vor comunica multisenzorial, deoarece pe auz si vaz e prea mare „galagie”.

    Din punctul de vedere al consumatorului, in situatia in care stimularea ar fi cu-adevarat multisenzoriala, adica ar include si aroma/olfactiv de exemplu, discutam de trei aspecte diferite, ce trebuie identificate ca atare :

    1. atragerea atentiei, deoarece concentratia vaporilor de aroma variaza de la 0 la o valoare oarecare, pe masura ce potentialul consumator se apropie de panou;
    2. memorabilitatea mesajului este ridicata in situatia in care se transmite multisenzorial si asta tine cumva de neuroanatomia fiecarei minti in parte;
    3. decizia de achizitie a produsului despre care se comunica multisenzorial;

    Cu alte cuvinte, comunicarea multisenzoriala poate avea efecte rezonabile nu doar pentru domeniul Impluse Products dar asta depinde si de categoriile de public vizat si binenteles de felul in care el este persuadat.

  5. mihai,
    intotdeauna clientul se gandeste la asocierea activarii cu brandul lui si ne-asocierea cu categoria, ca sa nu beneficieze si concurenta. la care se adauga si faza cu savureala

  6. @dan petre
    asa este. eu insa ma gandeam ca daca in momentul in care treci prin dreptul unei brutarii si te loveste un miros de paine calda, prima reactie nu e sa fugi in cel mai apropiat mega image sa-ti iei o paine, ci sa intri in brutaria cu pricina. deci nu e o pb ca mirosul in sine tine de categorie in general.
    @marian
    dupa parerea mea, problema aici e cea la care facea referire d.p.: un miros e mai greu de brandat, astfel incat sa nu trimita la intreaga categorie.
    poate aici, chiar in cazul brandurilor ce nu tin de alimentatie, ar fi crearea de parfumuri specifice brandului. adica, asa cum un brand are o paleta de culori, sa aiba si o paleta de mirosuri. si sa existe acelasi miros in toate magazinele brandului, materialele promotionale distribuite pe strada sa miroasa la fel samd. cred ca ar merge ok la fashion. sau exista asa ceva deja?

  7. @ Mihai,

    exista branduri care comunica multisenzorial de foarte multa vreme. Eu sunt implicat, dealtfel, in zona asta. Sa stii insa ca nu doar olfactivul e interesant. Cel putin la fel de atragatoare sunt dispozitivele/sistemele care comunica tactil sau dupa caz pseudo-tactil. Cu alte cuvinte poti concepe campanii care sa puna brandul in contact cu consumatorul stimulandu-l pe acesta din urma vizual-sonor-tactil-olfactiv.

    Iti dau un exemplu foarte simplu al unui brand care se potriveste perfect unei asemenea comunicari si anume … Fanta !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s